הלב נקרע: מאיה צברי, תושבת ראש העין בת 42 ואם לארבע בנות, הלכה השבוע לעולמה לאחר מאבק ארוך במחלה קשה.
3 צפייה בגלריה
מאיה צברי ובעלה אילון
מאיה צברי ובעלה אילון
מאיה צברי ובעלה אילון
(צילום: באדיבות המשפחה)
מאיה, האחות הבכורה מבין ארבעה אחים לבית משפחת חמרי המוכרת בעיר, חלתה לפני למעלה משנתיים ולאחר מאבק ממושך הלכה לעולמה ביום שני האחרון כשהיא מותירה את מכריה וקרוביה המומים וכואבים, ביניהם כאמור ארבע בנות כשהקטנה בת 8 בלבד.
מאיה עבדה במשך קרוב לעשור בקייטרינג "שפע מטעמים" בפתח תקוה, והייתה מוכרת מאוד בזכות מעשי החסד הרבים שעשתה ותרומתה לזולת.

3 צפייה בגלריה
מאיה צברי ובעלה אילון
מאיה צברי ובעלה אילון
מאיה היתה מוכרת בזכות מעשי החסד הרבים שעשתה
(צילום: באדיבות המשפחה)

בעלה של מאיה, אילון, ספד לה ברשת החברתית וכתב לה בין היתר: "דבר אחד שאותי מאוד מנחם, שכאבך וסבלך לא יהיו יותר מנת חלקך...מסרב להאמין שלעולם אותך לא אפגוש, אולי בחלומות שלי כבן אנוש...נוחי על משכבך אישה יקרה שלי, מסרי חיבוק ונשיקה לאבא שלי, שמרי עליי ועל בנותייך ממרומים, הנחילי לנו את דרכך לעולמים..".

3 צפייה בגלריה
מאיה צברי ובעלה אילון
מאיה צברי ובעלה אילון
"מאיה היתה כמו אמא נוספת שלנו ואיחדה את כל הבית"
(צילום: באדיבות המשפחה)

טוהר, אחותה של מאיה, מסרה למיינט: "מאיה הייתה האחות הבכורה וככזו היא הייתה כמו אמא נוספת שלנו ואיחדה את כל הבית. היא הייתה מייעצת לנו, עוזרת לנו, ומבטלת את עצמה בשביל אחרים, בין אם בשבילנו או עבור זרים שלא הכירה קודם. היה לה את הלב הכי גדול שיש בעולם, תרמה המון ועזרה לכל מי שנזקק, לפעמים בלי שאף אחד ידע על כך. היא הייתה אהובה מאוד ולראייה הגיעו מאות אנשים ללוויה שנערכה בהתראה קצרה".
כיצד בנותיה מתמודדות עם המצב?
"היה להן מאוד קשה. השתדלנו לשמור על השגרה ועל המרחב שלהן גם בזמן השבעה ולכן אנחנו לא יושבים בבית שלה. אנחנו עוטפים את הבנות כמה שיותר, ומשתדלים שיהיו חברות סביבן. בנוסף, יש אשת מקצוע שמלווה אותן ומשוחחת איתן".
קראו גם:
אביה של מאיה, ציון, הוסיף: "מאיה הייתה אישה שנתנה מתנות בסתר, הייתה מוסרת אוכל לנזקקים ואף משאירה אריזות מזון בפתחי בתיהם בלי שיראו אותה. מאיה ואשתי מרים, היו שותפות במטבח, היא הייתה לוקחת על עצמה גם את עריכת השולחן ודאגה שתהיה שמחה סביבו. הקשר בינינו היה חזק מאוד".
תודה ליוסי דמארי על הסיוע בהכנת הכתבה.