הורים לילדים בבית ספר יסודי בעיר טוענים: מנהלת בית הספר מתנהגת באופן תקיף ולא מכבד כלפיהם וכלפי הילדים. לדברי הורים לילד בכיתה קטנה בבית הספר, היא הטיחה בהם כי בנם "מוזנח ומסריח".
"אתמול (שלישי) אשתי קיבלה מהמנהלת טלפון שאמרה לה 'הילד שלכם מוזנח. אתם שולחים אותו מסריח לבית הספר, אתם לא מחליפים לו בגדים אחרי השינה'", טוען האב בכאב. "סליחה?! מאיפה היא ממציאה את הדברים האלו? הבן שלנו מתקלח בכל יום ויוצא מתוקתק לבית הספר. יש לו בעיה כשהוא לא תמיד שולט בצרכיו ולכן באותם פעמים נודף ממנו ריח לא נעים".
1 צפייה בגלריה
ילד משוטט לבד. צילום: shutterstock
ילד משוטט לבד. צילום: shutterstock
ילד משוטט לבד. צילום: shutterstock
ההורים מוסיפים: "הילד יודע שיש לו בעיה והוא מתוסכל ממנה אבל המנהלת מוסיפה לו. אין דבר כזה שאנחנו מזניחים אותו. היא גם אמרה שאנחנו שולחים אותו רעב לבית הספר. באותו היום הוא לא רצה לקחת אוכל אז דחפנו לו לתיק לחמניה כדי שלפחות יאכל משהו בהמשך. היא גם לוחצת עלינו שניתן לו כדורים. עשינו את כל הטיפולים, הלכנו לפסיכיאטר אבל הוא אמר שהוא לא רואה צורך בטיפול תרופתי. אז למה את דוחפת אותנו שניתן לו?".
מה הרגשתם אחרי שהיא התבטאה בצורה כזו?
"אשתי בוכה, לא הלכה לעבודה. היא בהלם, לא יודעת מה לעשות. להבנתי יש הורים נוספים שמתלוננים על הגישה שלה. היום הוא לא מעוניין ללכת לבית הספר כי הוא מפחד ממנה. זו צריכה להיות החוויה שלו מהמקום? בתקופה האחרונה הוא מרטיב יותר בלילות מאשר לפני כן. תתמודדו עם הילד, תחבקו אותו, אל תתלוננו עליו".
כאמור, הורים נוספים מביעים את חוסר שביעות רצונם מיחסה של המנהלת. אם לתלמידה בבית הספר טוענת כי "מדובר באישה שלפי דעתי אסור לה לעבוד בכלל במערכת החינוך, בטח שלא מול ילדים בגילאים האלו. מהיום הראשון בכיתה א', שזו חוויה גם ככה קשה לילדים שמגיעים למסגרת חדשה על אחת כמה וכמה כשמדובר בילדים עם בעיות כאלו ואחרות, היא קיבלה אותם בצורה מאוד כוחנית, פחות מעצימה, ומלווה בצעקות על כל דבר. היא אישה שמתבטאת בצורה חסרת כבוד לכל יצור באשר הוא".
איך אתם מתמודדים עם המצב אותו את מתארת?
"זו הרגשה של תסכול, אני לא יודעת אם מישהו יאמין לנו, אם יש לנו עם מי לדבר בנושא. אני בטוחה שבמערכת החינוך יש אנשים עם כוונות טובות אבל מדובר במילה כנגד מילה".
מלשכת דובר העירייה נמסר בתגובה: "מפאת צנעת הפרט לא נוכל להרחיב אודות פרטי המקרה המדובר. יחד עם זאת נדגיש כי תלמידי החינוך המיוחד נענים ברגישות המתבקשת".
ממשרד החינוך נמסר בתגובה: "מנהלת בית הספר הינה אשת מקצוע מוערכת. היא אינה מזלזלת בתלמידים ואינה דוחפת אותם לקחת כדורים ללא צורך. במהלך שיחות דיסקרטיות עם הורים עולים נושאים שונים ורגישים. נושאים אלה אינם לפרסום וחלה עליהם צנעת הפרט. יצוין כי בכל השיחות הטלפוניות שקיימה המנהלת עם ההורים, נאמרו משפטים שונים בעדינות, תוך מתן כבוד לתלמיד והוריו".