1 צפייה בגלריה
כברה וברוורמן. צילום: פרטי, גיל לרנר
כברה וברוורמן. צילום: פרטי, גיל לרנר
כברה וברוורמן. צילום: פרטי, גיל לרנר
האם אחד המאבקים הזכורים ביותר מתקופת מערכת הבחירות המקומיות האחרונות הגיע לסיומו? בית משפט השלום בפתח תקוה קבע אתמול (ראשון) כי רונן כברה, בעבר פעיל של איציק ברוורמן והיום נחשב לפעיל של רמי גרינברג ומנהל אולם שרת, יפצה את דפנה ברוורמן, רעייתו של ראש העירייה הקודם ב-50 אלף שקלים בנוסף לתשלום אגרה ושכר טרחה בסכום של 20 אלף שקלים, לאחר שהגישה נגדו תביעה בגין לשון הרע.
השניים מכירים כבר שנים רבות ובשנים האחרונות הרבו להתכתש ברשתות החברתיות. ב-27 ביוני 2018, פרסם אחד התושבים תמונה של כיתוב גרפיטי בבית ספר יסודי בעיר בו נרשם "ברוורמן מכר את פתח תקוה לחרדים". לאחר כמה תגובות העלה כברה שתי תגובות כשבאחת העלה תמונות של כתבות לא מחמיאות על דפנה ברוורמן ובשניה כתב "ראש עירייה מושחת". בתגובה לדבריו ענה בעל פרופיל בשם אליהו בן יוסף "מה קרה בבון? התעוררת?". בתגובה ענה כברה "אליהו בן יוסף, פיקטיבי, חולני שמנוהל על ידי דפנה ברוורמן..איכס גדול".
לאחר דין ודברים בין כברה לבין אליהו בן יוסף, שכללו גידופים וטענות מצד כברה כי מדובר בפרופיל שמנוהל על ידי ברוורמן, כתב הנתבע בין היתר "אל דאגה דפנה.. הכל יהיה בסדר", ובהמשך "איך היה עם מפקד התחנה? הוא היה שווה?כלבה!" וכן "ברוורמן מסכן. רחמים עליו. לא פשוט אצלו" ו-"מסכן העלוב שישן איתך. רחמים עליו. את הרי חולת נפש!!".
כתוצאה מהתבטאויותיו של כברה, נוצר הד ציבורי שגרם לבני משפחתה, ביניהם ראש העירייה דאז לאי נוחות שכן הם ידועים בציבור הרחב. נטען כי ההתנהלות של הנתבע נועדה לפגוע בתובעת ובשמה הטוב וגם ככל הנראה כדי לפגוע בסיכוייו של בעלה לזכות בבחירות. לכן פנתה דפנה בדרישה לשלם לה פיצוי בסך 100 אלף שקלים.
בתגובה לתביעה שהגישה דפנה, הגיש כברה בחודש אוקטובר 2018 כתב הגנה כשבין השאר טען "ברוורמן נוהגת בבריונות, מתסיסה ומלבה את הרוחות במערכת הבחירות", "מנהלת את העיר בפועל", "ממנה מינויים פוליטיים כמעט בכל מחלקה ו/או אגף באמצעותם היא שולטת בעירייה".
אתמול כאמור, הגיעה הסאגה לסיומה, נכון לעת עתה לפחות כששופטת בית משפט השלום ניצה מימון שעשוע פסקה כי כברה יפצה את דפנה ברוורמן ב-50 אלף שקלים בנוסף לתשלום אגרה ושכר טרחה בסך 20 אלף שקלים.
השופטת קבעה את הסכום "בהתחשב בחומרת ההשמצה ובזדון שבפרסומה, בחשיפתה לעשרות אנשים, ובהתחשב בכך שהנתבע לא היה מוכן להתנצל על הפרסומים אלא הוסיף והשמיץ את התובעת בהקשרים אחרים לכל אורך הדרך, ומנגד – בשים לב ליחס הספקני בו קורא סביר מתייחס למהימנות פרסומים מסוג זה, בפרט כשלשונם נמוכה ומגדפת והקשרם הוא ויכוח פוליטי מתלהם".
דפנה ברוורמן סירבה להתייחס לדברים, אך עורך דינה יעקב פלהיימר שייצג אותה יחד עם עורכת הדין צילי עקיבא רפפורט, מסר "אנחנו שמחים על ההחלטה. בית המשפט קבע היום שגם במערכת בחירות רוויית השמצות יש קווים אדומים ברורים שאל לאף אחד מאיתנו לחצות אותם ומי שיחצה אותם סופו להיענש על ידי בית המשפט. בית המשפט מתח קו ברור בין כינויים לגיטימיים שמתמודדים מכנים אחד את השני בתוך מערכת בחירות והדגיש שהמשקל שהציבור נותן למילים הללו הוא נמוך במיוחד, לבין השמצות אישיות על רקע מיני שמנסות לייחס מעשים שלא נעשו".
רונן כברה מסר בתגובה: "לא קיבלתי את פסק הדין ולכן לא אוכל להתייחס לגופו. מעבר לכך, המשחק היה מכור מראש. השופטת מלכתחילה, עוד לפני הדיונים אמרה את דברה אבל במערכת הבחירות שהייתה כולם הבינו מי זו דפנה ברוורמן. איני מצטער על דבר וחצי דבר. אני עומד כמו גבר מאחורי כל מילה. הדבר שהכי משמח אותי שהייתי שותף בכיר לעובדה הכל כך משמחת שברוורמן הכושל אינו ראש עיר יותר".