סערת האיחוד בין חטיבות הביניים "אחד העם ורבר" ו"יצחק שמיר" לא נרגעת: אמש (ראשון) נערך כנס הסברה בהשתתפות ראש העירייה, גורמי מקצוע והורי התלמידים של "יצחק שמיר" שהיה טעון לכל אורכו. לאור המחלוקות בין הצדדים היו אף מספר הורים, שעזבו את המקום בהפגנתיות.
כזכור, לאחרונה החליטה העירייה לאחד חטיבת "אחד העם רמת ורבר" המזינה את שש שנתי ע"ש יצחק שמיר, עם חטיבת הביניים הצמודה לתיכון החל משנת הלימודים תשפ"א, שתצא לדרך בספטמבר 2020. המשמעות היא למעשה שחטיבת הביניים הוותיקה בעיר, אחד העם, תיסגר. ראש העירייה טען כי הצעד הינו לטובת התלמידים והתלמידות ויאפשר להם משאבים ותקציבים גדולים יותר.
ההחלטה לא עברה בשקט הן ברמת ורבר והן בשכונת נוה גן, ובעירייה החליטו לערוך ערבי הסברה להורים בהם תוצג התכנית לפרטיה. אמש התקיים הכנס הראשון באודיטוריום שבחטיבת אחד העם ברחוב זיכרון יעקב אליו הגיעו מאות הורים מודאגים שמילאו את האולם מפה לפה. מן העבר השני נכחו בין היתר ראש העירייה, רמי גרינברג, ראש מנהל החינוך רון כץ, מנהל מינהל החינוך רמי הופנברג , מפקחת משרד החינוך רחל בסון, ומנהלת שש שנתי 'יצחק שמיר' רחל בראל.
2 צפייה בגלריה
חטיבת אחד העם רמת ורבר. צילום: מתן דויטש
חטיבת אחד העם רמת ורבר. צילום: מתן דויטש
חטיבת אחד העם רמת ורבר. צילום: מתן דויטש
המפגש היה טעון לכל אורכו כשלא מעט ויכוחים ועימותים מילוליים נרשמו בין ההורים החרדים מפני השינוי לבין הצוות המקצועי ובעיקר ראש העירייה. ההורים העלו חששות שונים כמו: צפיפות אפשרית שתיווצר במוסד, במיוחד בעוד מספר שנים לאור העובדה כי היום יש לא מעט כיתות ד' בבתי ספר יסודיים ברחבי האזור שאמורים להגיע ל'יצחק שמיר', פערי רמות שעלולים להיווצר בין התלמידים ב'יצחק שמיר' לבין אלו שיגיעו מרמת ורבר, שינוי במערך הצוות החינוכי, קושי בתאקלמות של כלל התלמידים לשינוי. בנוסף עלה על ידי הורים שהגיעו מרמת ורבר נושא המרחק הגדול שיווצר בין בתיהם לבין מוסד החינוך בו ילמדו ילדיהם.
ראש העירייה ויתר הגורמים המקצועיים חזרו במהלך הערב על כך שהמהלך תוכנן בקפידה ומיועד נטו עבור טובת התלמידים. "לא כי צריך את השטח, ולא בגלל אינטרס כזה או אחר", ציין גרינברג בראשית דבריו, והוסיף כי בקרוב תעבור רמת ורבר התחדשות עירונית שתעלה את כמות האוכלוסיה, מה שיוביל לצורך במוסדות חינוך נוספים, אך מבנה החטיבה לא נדרש באופן מיידי.
בהמשך הסביר ראש העירייה כי "החטיבה ביצחק שמיר הוקמה קודם זמנה, וכמות תלמידים מועטה לא מאפשרת העסקת צוות חינוכי חזק וכמות שעות מספקת. תוספת התלמידים מחטיבת אחד העם ורבר תוביל ליותר תקציבים ומשאבים ובכך תעלה את הרמה הפדגוגית של שתי החטיבות".
2 צפייה בגלריה
הכנס בנושא איחוד החטיבות. צילום: מתן דויטש
הכנס בנושא איחוד החטיבות. צילום: מתן דויטש
הכנס בנושא איחוד החטיבות. צילום: מתן דויטש
איך בדיוק יתבצע האיחוד?
במחצית השניה של שנת הלימודים הנוכחית, יבוצע יישור קו מבחינת החומר הנלמד בשתי החטיבות, על מנת שהתלמידים יגיעו לאיחוד כשהם באותה רמה לימודית. מבנה הכיתות יישאר כפי שהוא כדי לא לגרום לזעזוע נוסף בקרב התלמידים, והכיתות מורבר יועברו באותו מערך אל המבנה ביצחק שמיר. סגל המורים הנוכחי של החטיבה באחד העם יתאחד עם המורים בחטיבה ובתיכון יצחק שמיר, כשמנהלת השש שנתי, תעשה בהם שימוש כראות עיניה.
"גם מבחינת הבינוי בדקנו שבאמת יש מספיק מקום והבנו שזה לא פוגע באף אחד אלא ההפך", הוסיף גרינברג. "אם לא היינו רואים שלא ניתן להכיל את התלמידים במבנים הקיימים, לא היינו עושים זאת. עד ספטמבר 2020 יסתיים בנייתו של מבנה נוסף, ועד ספטמבר 2021 יסתיימו בנייתם של אודיטוריום, ספרייה ועוד מבנה שישמש את התלמידים".
"אני מבין את החששות ואת הדאגה אבל אנחנו בטוחים ומאמינים שהמהלך ישדרג את המערך הפדגוגי. יש לנו אחריות לתלמידים ובסוף אנחנו שותפים שלכם , ולכן גם יושבים איתכם. תנו בנו אמון, זה נטו למען הילדים".
גם המילים הללו לא התקבלו בצורה חלקה על ידי ההורים, שטענו כי היה מוטב לו העירייה הייתה משתפת אותם ומתייעצת איתם לפני הוצאת התכנית לפועל. מספר עימותים מילוליים שהגיעו לטונים צורמים בין הורים לראש העירייה אף גרמו לחלקם לעזוב בהפגנתיות את המקום. ביום רביעי הקרוב (19.2) יתקיים כנס נוסף, הפעם עם הורי חטיבת "אחד העם" ורבר אך לא נראה בשלב זה כי העירייה תחזור בה בכוונתה להוציא את המהלך לפועל.