* שם: משה שמש.
* גיל: 55.
* מצב משפחתי: "נשוי ואב לארבעה".
* מקצוע: "אני עצמאי, בעל חנות לבגדי נשים בעיר".
1 צפייה בגלריה
משה שמש. צילום: ריאן
משה שמש. צילום: ריאן
משה שמש. צילום: ריאן
* מדוע בחרת במקצוע הזה? "לא אני הקמתי את העסק אלא אשתי. הצטרפתי אליה אחר כך והתגלגלתי לתוך עסק עצמאי. בתחילת דרכי הוצע לי להיכנס לשותפות בפיצרייה עם חבר ילדות. לאחר שנה, במקביל, פתחתי עם אשתי, שהייתה אז בת זוגי, קפיטרייה ברשת ביתילי. לאחר שהתחתנו אשתי פתחה את החנות, והיא קיימת עד היום, כבר כמעט 30 שנים".
* כמה זמן אתה מתגורר בפתח־תקוה? "מאז ומעולם, נולדתי כאן".
* מה הפינה האהובה עלייך בעיר? "יש לי פינה חמה בלב למדרחוב ההגנה. במקום הזה הכרתי את אשתי, וזה לא הכול – שם גם היה העסק הראשון שלי, בימים שהמדרחוב היה פעיל והיה למעשה לב העיר ומרכזה".
* חווית בפתח־תקוה חוויה שהשפיעה עליך במיוחד? "החוויה של נוף ילדותי. גדלתי בשכונת קריית מטלון שהייתה מוקפת שדות ופרדסים. גדלנו בטבע וחווינו ילדות נפלאה. אלה דברים שלא קיימים היום ברוב הארץ ועל אחת כמה וכמה לא בפתח־תקוה המתפתחת והגדולה של היום. זאת הייתה חוויה מתמשכת ולא דבר נקודתי, וזה חלק מהיופי שבדבר".
* מה היית רוצה לשנות בעיר? "שייתנו יותר תשומת לב למרכז העיר וישקיעו בו יותר. הוא נראה קצת מוזנח ולא מטופח שנים רבות. כל עניין הניקיון והפסולת לוקה בחסר, במיוחד במרכז העיר הישן, וכמובן, גם עניינים הקשורים בתנועה ונגישות".
* מה חסר לך בעיר? "באופן עקרוני לא חסר לנו כלום בעיר, אבל אם אני בכל זאת חושב על זה, לאשתי ולי חסרה קצת יותר תנועה של אנשים שיבואו לבלות במרכז העיר. אני חושב שאפשר לעודד אותם לבוא לפה אם למשל ייתנו חניה זמינה ללקוחות, לדוגמה חניה של שעתיים ראשונות חינם או פתרונות תחבורה וגישה אחרים באזור מרכז העיר".
* מה מרגיז אותך במיוחד בעיר? "שאין מספיק פתרונות לתשתיות תחבורה בעקבות הצמיחה של האוכלוסייה בעיר והבנייה המסיבית והעתידית כמו פינוי מחנה סירקין. בעצם, מדובר בדבר יוצר דבר. אני שמח שיש התפתחות בעיר, אבל היא צריכה להיות נבונה. לבנות ולאכלס בלי להיות מוכן לכך זה מתכון לאיכות חיים ירודה".
* מה מיוחד בעיר לטעמך? "מתחם הבילויים יכין סנטר. אחרי עשרות שנים יש בעיר אזור שוקק חיים. החברה הצעירה וגם האוכלוסייה הוותיקה לא צריכות להדיר את רגליהן לערים אחרות. יש מענה על כל הצרכים של האוכלוסיות השונות בפתח־תקוה – בענייני עסקים, בילויים, אוכל או כל דבר אחר".
* איך היית מתאר את העיר במשפט? "לפתח־תקוה עבר היסטורי מפואר, והיא בעלת פוטנציאל עתידי מפואר לא פחות".