2 צפייה בגלריה
צילום: דוברות עיריית פתח תקוה
צילום: דוברות עיריית פתח תקוה
צילום: דוברות עיריית פתח תקוה
תיכון אמי"ת אלירז מוביל את טבלת המתגייסים לצה"ל בפתח תקוה עם 100% גיוס. כך עולה מנתונים שפרסמה העירייה הנכונים לשנת 2016. במקום השני והמכובד נמצא תיכון גולדה, שבו התגייסו 98% מהגברים ו-94.7% מהנשים.
תיכון בן גוריון נמצא במקום השלישי והמכובד בגיוס הגברים, עם נתון של 95.6%. התיכון שמוביל בגיוס נשים בפתח תקוה הוא אחד העם, שם התגייסו 95.6% מהתלמידות.
מנתוני משרד הביטחון עולה כי נתוני הגיוס בפתח תקוה עומדים על 74.5% בקרב הבנים ו-56.5% בקרב הבנות. הנתונים גבוהים מהממוצע הארצי העומד על 71.9%, אולם נמוכים מהממוצע במחוז, שכן בפתח תקוה מתגוררת אוכלוסייה חרדית ובהתאמה לכך 11.1% אינם מתגייסים ומצהירים על תורתם אומנותם.
להלן נתוני הגיוס של בתי ספר בולטים בפתח תקוה:
אחד העם - 91.5% מהגברים התגייסו ו-95.6% מהנשים.
ברנר – 94.9% מהגברים ו-93% מהנשים.
בן גוריון – 95.6% מהגברים ו-94.7% מהנשים.
רב תחומי א' – 90.8% מהגברים ו-85.3% מהנשים.
רב תחומי ב' – 94.6% מהגברים ו-95.2% מהנשים.
גן ונוף – 95.1% מהגברים ו88.5% מהנשים
ישיבת כפר גנים – 79.5% מהגברים.
תיכון אדר – 93.6% מהגברים ו-20% מהנשים.
טכנולוגי נעמ"ת – 91.7% מהגברים ו-20.4% מהנשים.
בעירייה מציינים לציין כי בשנה האחרונה נעשו צעדים משמעותיים להעלאת אחוז המתגייסים לשירות משמעותי בצה"ל ונעשות פעולות רבות בבתי הספר, במתנ"סים ובמרכזי הנוער ברחבי העיר, על ידי המרכז להכנה לצה"ל של אגף חברה ונוער.
2 צפייה בגלריה
תלמידים באנדרטה לחללי הצנחנים. צילום: דוברות עיריית פתח תקוה
תלמידים באנדרטה לחללי הצנחנים. צילום: דוברות עיריית פתח תקוה
תלמידים באנדרטה לחללי הצנחנים. צילום: דוברות עיריית פתח תקוה
מרכז הכנה לצה"ל, השוכן בספורטק סירקין, מציע תכניות ליווי אישי וקבוצתי, סדנאות הכנה לצו הראשון, מגוון פעילויות להגברת המוטיבציה לשירות משמעותי, הדרכות והכנות לקראת ימי סיירות, יום המאה, יציאה לימי גדנ"ע, ימי צה"ל, מסע בעקבות לוחמים, הרצאות מורשת קרב, מפגשים עם לוחמים, קבוצות כושר קרבי, סדנאות הורים, הכשרות לצוותי חינוך, התנדבות עם יחידות, הוקמה קבוצת דגל "נבחרת לפיקוד ומנהיגות" במטרה לעודד ולהכשיר בני נוער לתפקיד פיקוד והדרכה בשירות הצבאי ועוד.
בנוסף, השנה אגף חברה ונוער רכש ערכה אינטרנטית לתרגול והכנה למבחנים פסיכוטכניים בצו ראשון, קוד תרגול חולק לכל תלמידי שכבת יא' הלומדים בעיר על מנת לאפשר הכנה מיטבית למלש"בים (מועמדים לשירות ביטחון).
רפי דהן, ראש אגף חברה נוער וצעירים: "הכנת בני הנוער לגיוס צבאי הינו נושא חשוב המקבל את מלוא תשומת הלב מאיתנו. מהנתונים הטובים ניתן ללמוד כי בפתח תקוה יש דור מובחר של בני נוער ערכיים הרוצים לתרום ולהתגייס לשירות משמעותי בצה"ל, ותפקידנו הוא לחזק את בני הנוער ולספק להם כלים בכדי שיוכלו להביא לידי ביטוי את הפוטנציאל הגלום בהם".