1 צפייה בגלריה
בית חולים שניידר | צילום: גיל לרנר
בית חולים שניידר | צילום: גיל לרנר
בית חולים שניידר | צילום: גיל לרנר
הקורונה לא הגיעה לפתח תקוה. דוברות שניידר הוציאה הודעת הרגעה, לפיה "בדיקות המעבדה של הילדה בת ה-9, שאושפזה אמש בבידוד במרכז שניידר לרפואת ילדים עקב חשד לנגיף הקורונה, חזרו היום (4/2/20) והעלו כי לא מדובר בנגיף הקורונה. לפיכך הילדה תצא מבידוד ובית החולים חוזר לשגרה. חשוב לציין כי מרכז שניידר ערוך ומוכן למתן מענה בתרחיש זה ותירגל תרחישים כאלו בעבר".
אתמול נמסר משניידר, כי ילדה ישראלית בת 9, המתגוררת עם הוריה בסין, שהתה בחמשת הימים האחרונים בויאטנם ושבה לארץ אתמול, הגיעה אחר הצהריים למחלקה לרפואה דחופה (מיון) במרכז שניידר, כשהיא סובלת מחום גבוה ועונה על הקריטריונים של חשד לנגיף הקורונה.
היא נמצאה בבידוד מרגע ההגעה לבית החולים ונשארה לאשפוז עד לקבלת תשובות המעבדה. מרכז שניידר ערוך ומוכן למתן מענה בתרחיש זה ותירגל תרחישים כאלו בעבר.
משרד הבריאות: 14 יום בבידוד
במשרד הבריאות ביקשו להזכיר את הנחיות הבידוד שפורסמו לציבור לגבי כל מי שהיה בסין ב-14 יום האחרונים, גם לשהות קצרה: לשהות בבית ולא לצאת למרחב הציבורי ולא לשהות במקומות ציבוריים ובכלל זה מוסדות חינוך, מקומות עבודה, תחבורה ציבורית, מקומות בילוי וקניות, בתי חולים ומרפאות, לתקופה של 14 ימים ממועד השהייה האחרונה בסין (תקופת הדגירה).
"אם חזרתם מסין ב-14 יום האחרונים ויש לכם תסמינים של מחלת חום ושיעול, יש לגשת למרפאה או לבית חולים, בתיאום והודעה מראש על הגעתכם, תוך כיסוי האף והפה במסכה או בבד", מדגישים במשרד הבריאות. "המשרד יחייב את המעסיקים במשק שלא לאפשר כניסה למקום העבודה של מי שאמורים להיות בבידוד. משרד הבריאות יפרסם אישור מחלה תקף לכל מי שחובת הבידוד חלה עליו למשך תקופת הבידוד. אנחנו מניחים שהנגיף יגיע לארץ, ומערכת הבריאות ערוכה להתמודדות עימו. אנחנו פועלים על פי המלצות ארגון הבריאות העולמי ותוך שיח עם מדינות מקבילות".