בפעילות משותפת שנערכה על ידי האגף לאכיפה במשרד הבריאות בשיתוף משטרת פתח תקווה ובשיתוף מחלקת רישוי עסקים בעיריית פתח תקווה בוצעו חיפושים בקיוסקים ובפאבים בפתח תקווה שעל פי החשד מוכרים אלכוהול תעשייתי המסכן את בריאות הציבור.
2 צפייה בגלריה
צילום המחשה: shutterstock
צילום המחשה: shutterstock
צילום המחשה: shutterstock
בין השאר בוצע חיפוש בפאב "טטיאנה" ברחוב גוטמן בפתח תקוה בנוכחות מנהל העסק ובקיוסק מרקט 24 ברחוב גיסין פתח תקווה, מטרת הפעילות: מניעת מכירת אלכוהול ללא רישיון יצרן ו/או אלכוהול תעשייתי החשוד המכיל מתנול ובכך למנוע מקרי תמותה ועיוורון כתוצאה משתיית האלכוהול המזויף.
במשרד הבריאות מדווחים כי במהלך הפעילות נתפסו עשרות בקבוקי אלכוהול החשודים ממקור תעשייתי. בקבוקי האלכוהול נתפסו, מספר בקבוקים מכל סוג נשלחו לבדיקות מעבדה על מנת לבדוק את תכולתן. במקביל נפתח הליך אכיפה מנהלי ופלילי כנגד בעל העסק ולפאב "טטיאנה" הוצא צו סגירה מנהלי.
2 צפייה בגלריה
צילום: משרד הבריאות
צילום: משרד הבריאות
צילום: משרד הבריאות
משקאות אלכוהוליים אשר החשודים כמכילים אלכוהול מפוגל עלולים להכיל רמות גבוהות, הרבה מעל התקן המותר, של הרעל מתאנול. מתאנול הינו חומר רעיל במיוחד למערכת העצבים, הרעלת מתאנול קלה אינה שונה מזו של אלכוהול רגיל וכוללת בחילות, הקאות ואיבוד הכרה. יחד עם זאת, הרעלת מתאנול חמורה עשויה לגרום לעיוורון ואף למוות. מתחילת שנת 2018 דווחו 15 מקרי מוות בפועל ההערכה היא כי מספר המקרים גדול
ממשרד הבריאות נמסר: "הפעילות היא חלק ממערך פעילות רחב של משרד הבריאות למניעת שיווק אלכוהול תעשייתי ושיווק תרופות לא מאושרות למכירה בישראל. משרד הבריאות בשיתוף גורמי האכיפה הנוספים ימשיך בפעילותו כנגד בעלי העסקים והמשווקים המוכרים אלכוהול תעשייתי ותרופות לא מאושרות המסכנים את בריאות הציבור".