המתלוננת מדברת: אמש (יום ג') חשפנו במיינט פתח תקוה את התלונה שהוגשה במשטרה נגד בכיר בעירייה על הטרדה מינית. היום אנו מביאים ראיון נרחב ראשון עם הצעירה המתלוננת, בת 24.
1 צפייה בגלריה
חיילת. אילוסטרציה: עמית שעל
חיילת. אילוסטרציה: עמית שעל
חיילת. אילוסטרציה: עמית שעל
מהתלונה שהוגשה עולה כי הצעירה הגיעה לבניין העירייה לאחר שלא קיבלה את שכרה עבור חוב מתקופת הבחירות. "המתנתי על אחד הספסלים למעלה משעתיים והרגשתי שמסננים אותי", היא מספרת למיינט פתח תקוה. "כדי להראות נוכחות שוחחתי עם חברה בטלפון הנייד והרמתי טיפה את הקול, כדי שיבינו שאני פה. כמה דקות לאחר מכן הזמינו סדרנים שיוציאו אותי, אבל הסברתי שכתושבת העיר זכותי להמתין ובאמת הניחו לי".
מה קרה בהמשך?
"אותו בכיר שמע מה שהתרחש, אמר לי שהוא מבין את הבעיה וביקש ממני להתלוות אליו כדי שאסביר לו לפרטי פרטים. הוא אמר לי 'אל תדאגי, אני עכשיו מתקשר לבחור שידאג לך לכסף'. אגב, דיברתי עם האיש כמה ימים לפני כן והוא אמר שיטפל בזה, מה שלא קרה. אחרי השיחה ביניהם הוא אמר לי שוב 'אל תדאגי', אמר שיבדוק עם עוד כמה גורמים והבטיח ש'עד סוף היום אני דואג לך לכסף. מצידי, אוציא מהכסף שלי'".
בשלב הזה, טוענת הצעירה, ביקש ממנה הבכיר לגשת איתו למשרדו כדי שלא תעורר מהומה. "אחרינו הגיעו למשרד עוד שני צעירים שבאו לדון איתו באיזה עניין והמתנתי בצד", היא מספרת. "הפגישה ביניהם הסתיימה ובינתיים הגיעה השעה 17:30 לערך, סוף היום. שאלתי אותו 'מה קורה? בדקת עבורי?' הוא ענה שלא ענו לו, שהוא לא יודע מה לעשות ושאחזור מחר.
"אמרתי לו שזה לא בסדר כי הוא הבטיח שזה יטופל באותו יום, אחרת לא הייתי מחכה. הוא טען שלא הבטיח ואמר לי במבט מזלזל 'תוכיחי'. במקביל, הוא ארגן את המשרד ליציאה, כיבה את האור ואז הוא שאל אותי: 'את באמת צריכה את הכסף? את כל כך צריכה אותו? תראי כמה את מוכנה לעשות בשבילו'.
"הייתי בהלם. הוא נשען על השולחן ואמר 'תתקדמי, אני אסביר לך מה קורה'. סירבתי ולקחתי צעד אחורה אך הוא התעקש ואמר 'בואי בואי אני אסביר לך'. ואז הוא לקח לי את היד, משך אותי קדימה ונגע לי במותניים ובישבן. הזזתי את היד ישר וראיתי שהוא מנסה שוב. פשוט ברחתי משם, רצתי במדרגות".
איך הוא הגיב?
"הוא ראה שיצאתי בסערה ואמר 'בואי אני אעזור לך'. אפילו לא הסתובבתי והמשכתי לכיוון היציאה".
מה עבר לך בראש באותם רגעים?
"ישבתי על ספסל ברחוב, הייתי בהלם. לא ידעתי מה לעשות. דיברתי עם חבר של המשפחה שלי והוא הציע שאגש מיד לתחנת המשטרה להגיש תלונה, וכך פעלתי. באותו רגע היה לי קשה מאוד וצפו לי הרבה רגשות כי חשבתי גם על אבא שלי שנפטר לפני כמה שנים והיה מגן עליי.
"הוא פגע לי בכבוד וזלזל בי. הרגשתי מושפלת, כמו בובה על חוטים. יש לי חבר והרגשתי שחדרו לי לפרטיות. הרגשתי שהוא מורח אותי ומתנהג אליי כך מתוך מחשבה שאני צעירה ומי יאמין לי. באתי לעירייה כי זה היה המקום הכי בכיר שאני יכולה לגשת אליו ורציתי לקבל את מה שהגיע לי. הבנאדם הגיע ודחק אותי הצידה, זה מה שאני צריכה לקבל?"
הבכיר סרב להגיב לפניות ידיעות פתח־תקוה באשר לטענות.
ממשטרת ישראל נמסר כי "התיק בחקירה ונסיבות האירוע נבדקות".