1 צפייה בגלריה
שלושת האחים שמתנדבים באיחוד הצלה. צילום: דוברות איחוד הצלה
שלושת האחים שמתנדבים באיחוד הצלה. צילום: דוברות איחוד הצלה
שלושת האחים שמתנדבים באיחוד הצלה. צילום: דוברות איחוד הצלה
רק לאחרונה סיימו ב"איחוד הצלה" סניף פתח תקוה קורס חובשים. מבין החובשים שסיימו את הקורס בולטים להם אביחיל ואליה צאירי, שני אחים שהצטרפו להתנדבות בארגון בעקבות אחיהם. "תמיד ראינו איך הוא יוצא להציל חיים, ורצינו גם אנחנו לעסוק בזה".
אליה ואביחיל צאירי, שני אחים תושבי פתח תקוה, סיימו לאחרונה קורס חובשי רפואת חירום בארגון איחוד הצלה, כעת הם בשלב ההשתלמות. "כבר יצאנו להמון קריאות בעיר". הם מספרים.
הרצון שלהם לשמש כמצילי חיים בעיר כבר פיעם בהם המון זמן. הם היו רואים את אחיהם ישראל יוצא לטפל באנשים הזקוקים לעזרה רפואית. "הייתי רואה את ישראל אחי חוזר מקריאות עם המון סיפוק". מספר אביחיל (36), הגדול מבין האחים. "הבנתי שגם אני רוצה לעסוק בתחום הזה של הצלת חיים, אליה אחי הצעיר ששמע ממני שאני רוצה לעסוק בתחום הפתיע אותי, ואמר לי שגם הוא מאוד רוצה ללכת ולהתנדב כחובש".
אביחיל ואחיו המתינו יחדיו בסבלנות לפתיחת קורס חובשים בעיר. כשהם שמעו על פתיחת קורס שכזה בעיר הם נרשמו מיד. והחלו בלימודים אינטנסיביים בו הם רכשו ידע מקיף במתן מענה רפואי ראשוני בשטח.
כאמור, לאחרונה סיימו האחים את הקורס במהלכו הם קיבלו את תעודת החובש שלהם ואת הווסט הכתום. כעת הם יעברו תקופת השתלמות ולאחריה הם ישמשו כחובשים מצילי חיים. "כחובש הוותיק במשפחה, אני מרגיש אחריות על אחיי". מספר ישראל (34). "כבר יצא לי לצאת לאירוע עם אחי הצעיר אליה, ראיתי איך הוא משתדל להיות הכי מקצועי שיש. את האמת, אני מחכה שיצא לנו לשבת ביחד ואז לקבל קריאה ונצא כולנו יחד להציל חיים".
איחוד הצלה סניף פתח תקוה מונה כיום כ-120 אנשי רפואה ביניהם חובשים, פרמדיקים ורופאים הזמינים לכל מקרה רפואי בעיר 24 שעות ביממה. הסניף מתמודד עם ערים עמוסות ועם כבישים ראשיים ונעזר ביחידת אופנועים מורחבת. כעיר הרביעית בגודלה בישראל מתודדת העיר עם מקרים רפואיים רבים כשחובשי איחוד הצלה נותנים את המענה הראשוני במהירות המיידית.