2 צפייה בגלריה
צירי העדפה עירוניים במסגרת "מהיר לעיר"
צירי העדפה עירוניים במסגרת "מהיר לעיר"
צירי העדפה עירוניים במסגרת "מהיר לעיר"
הלילה (רביעי) התבשרו תושבי הדר גנים שתוכנית הנתיב לתחבורה ציבורית, שעוררה מחאה בשכונה, הוקפאה.
התוכנית בבגין כללה, בין היתר, הצבת 12 רמזורים לאורך הרחוב שחלקם יועדו להחליף שלוש כיכרות הנמצאות לאורכו היום. כבר עם היוודע פרטי התכנית התאחדו תושבי הדר גנים כדי למנוע את התקדמותה בעיקר בשל חששם לבטיחות חיי ילדיהם והפגיעה הצפויה לדבריהם באופי האזור שיהפוך משקט יחסי לכזה עם תנועה ערה של כלי רכב ותחבורה ציבורית.
עם הזמן ננקטו צעדי מחאה שונים שהגיעו לשיאם בהנפת שלטים במהלך מפגש תושבים עם ראש העירייה במתנ"ס עמישב, וזמן קצר לאחר מכן בתליית שלטים נגד התכנית במרפסות הבתים ברחבי השכונה.
אמש כאמור זכו התושבים לעדנה מסויימת כשאיתמר בן מאיר, מנכ"ל נתיבי איילון שיגר מכתב לראש עיריית פתח תקוה ובו הוא מודיע על קידום פרויקט מהיר לעיר ברחוב בר כוכבא לפי בקשת העירייה ומשרד התחבורה על חשבון הפרוייקט בבגין.
"לאור המצוקה התקציבית והגירעון הגדול בתקציב המדינה, אין אפשרות להקצאת התקציבים הנדרשים ומכאן שכדי לקדם ציר חשוב זה יש צורך לעשות תיעדוף בין הצירים המקודמים בעיר ולהסיט את התקציב מפרויקט מקטע בגין לטובת קידום מקטע בר כוכבא", כתב בן מאיר שציין יחד עם זאת כי "תכנון מקטע בגין ימשיך להיות מקודם ברגע שיתקבל התוספת התקציבית הנדרשת ממשרד התחבורה".
שר התחבורה, בצלאל סמוטריץ' פנה במכתב משלו לתושבי הדר גנים וציין כי לאור פניות רבות שקיבל בנושא הנת"צ ולאחר סיור שערך בשכונה לא מכבר, הוא זה שנתן את ההנחיה על הסטת התקציב. עוד הוסיף השר וכתב: "אנו נמשיך לדון ולמצות את הדיון עם תושבי השכונה והעירייה על מנת שהפרויקט בשכונת הדר גנים יקודם תוך הסכמות רחבות ככל הניתן" .
בהמשך הודה סמוטריץ לסגן ראש העירייה איציק דיעי, לחברת המועצה גילה בן נאים ולראש העירייה עצמו על שיתוף הפעולה.
2 צפייה בגלריה
תושבי הדר גנים ברחוב מנחם בגין. צילום: מתן דויטש
תושבי הדר גנים ברחוב מנחם בגין. צילום: מתן דויטש
תושבי הדר גנים ברחוב מנחם בגין. צילום: מתן דויטש
התושבים קיבלו את ההחלטה בסיפוק רב. "האחדות והלכידות מנצחת!!", נמסר מטעם מטה המאבק נגד הנת"צ בבגין. "שמחנו מאוד לקבל הערב את מכתבו של שר התחבורה מר בצלאל סמוטריץ', בו הוא מודיע על ביטולו של הנת"צ בהדר גנים, והסטת התקציב אל רחוב בר כוכבא בעיר. אנו מודים מקרב לב לשר התחבורה שטרח והגיע והקשיב וגם ביצע. הערכת והוקרת השכונה כולה נתונה לו.
"אנו מודים לראש העירייה רמי גרינברג, ובראש ובראשונה מסורה תודתינו לסגן ראש העירייה איציק דיעי ולחברת המועצה גילה בן נאים על ההירתמות המלאה והסיוע למטה המאבק וההצלחה החשובה שנרשמה הערב. הוכחנו כולנו, יחד, כי כוח האחדות והשיתוף חזק מכל כוח אחר.יחד נוכל להמשיך לפעול ולשמור על השכונה שלנו". יחד עם זאת הוסיפו במטה המאבק כי " המטה לא מתפרק. אנחנו נשארים לשמור על השכונה מנושא סגירת חזן ולוודא שהשכונה לא תיפגע גם בעתיד".
ירון קדושים, ממקימי מטה המאבק, הוסיף בשיחה עם "מיינט פתח תקווה": "תמיד היתה בליבנו תקווה. כל תושב בהדר גנים היה 'חם' על הנושא. לא היה שום הגיון בתוכנית הזו, וככל שישבנו עם שר התחבורה סמוטריץ' ועם אנשי משרדו, בסיועם של סגן ראש העירייה איציק דיעי וגילה בן נאים ניטעה גם בהם ההבנה בצדקת הדרך שלנו. אין לי מילים כדי לתאר את ההערכה שלנו כולנו ללכידות הציבור וההירתמות המדהימה".
"אנו שמחים ומודים לגורמים המקצועיים על ההחלטה להקפיא את פרויקט הנת"צ בשכונה והסטת התקציב שלו למקום שבו באמת נדרש נתיב תחבורה ציבורית", הוסיף תושב נוסף בשכונה. "יחד עם זאת, לאור מכתבו של מנכ"ל חברת נתיבי איילון לראש עיריית פתח תקווה, המסקנה היא כי החרב עודנה על השכונה, שכן כפי שעולה מהמכתב, ברגע שימצא תקציב, יקודם הפרויקט בשכונה שלנו. לאור כך, אנו עומדים על כך ודורשים כי הפרויקט בשכונה יבוטל לאלתר שכן אין לו מקום אצלנו אלא במקום אליו הוסטו התקציבים".
חבר מועצת העיר ותושב הדר גנים ישראל פרידמן, הגיב גם הוא לדברים ואמר: "אני מברך על הקפאת תוכנית הנת"צ ומברך את התושבים על העמידה הנחרצת. אזכיר כי היוזמה לזימון שר התחבורה עלתה בדיון מיוחד שיזמו חברי האופוזיציה. אבקש להודות גם לתושבת השכונה גילה בן נאים שפעלה רבות יחד עם איציק דיעי מול שר התחבורה".
ראש העירייה רמי גרינברג הגיב על הדברים ואמר: "כמי שמאמין בעתיד התחבורה הציבורית, פעלתי מול הגורמים הרלוונטיים במשרד התחבורה ובחברת נתיבי איילון כדי לקדם את התכנון הנחוץ בבר כוכבא. במקביל, וכפי שאמרתי לפני ימים אחדים, נעשתה בחינה מחודשת של מכלול השיקולים והוחלט לעת עתה להקפיא את הפרוייקט בבגין. זאת בין היתר גם לאור המצוקה התקציבית אליה נקלע משרד התחבורה. לתפיסתי, לא יהיה מנוס בשנים הקרובות אלא להתנייד בעיקר בעזרת התחבורה הציבורית. וכמי שמבין את זה ומאמין בעתיד התחבורה הציבורית - אמשיך לקדם נושא חשוב זה ביתר שאת בכל רחבי העיר".
מ"נתיבי איילון" נמסר בתגובה: "פרוייקט "מהיר לעיר" בפתח תקווה מקודם ביחד עם ראש העיר במלוא המרץ, לרווחת כלל תושבי העיר. בשלב ראשון יקודם נתיב העדפה לתחבורה ציבורית בציר בר כוכבא, ציר מרכזי וחשוב בעיר וזאת לבקשת העירייה ומשרד התחבורה. גם מקטע בגין ימשיך להיות מקודם כחלק מהפרוייקט, מיד עם קבלת תוספת התקציב הנדרשת. פרויקט "מהיר לעיר", הינו פרויקט לאומי חיוני שמקודם בעיר פתח תקווה וב-16 ערים נוספות במטרופולין תל אביב. מדובר בפרויקט חשוב שמעניק לתושבי הערים תחבורה ציבורית מהירה ואמינה ומהווה אלטרנטיבה אמיתית לרכב הפרטי, וזאת תוך שידרוג המרחב העירוני ושינוי תפעולי של קווי האוטובוסים. ללא פרוייקט זה, ופרוייקטים נוספים המקודמים בימים אלה, ימצאו עצמם בעתיד תושבי המרכז תקועים במגה-פקק. נמשיך לפעול ביחד עם ראש העיר כדי לספק לתושבי פתח תקווה עתיד תחבורתי טוב יותר