2 צפייה בגלריה
צילום: מתן דויטש
צילום: מתן דויטש
צילום: מתן דויטש
תושבים בשכונת קרית הרב סלומון בפתח תקוה כועסים: העירייה החלה בעבודות להקמת מבנה שיכלול מספר גני ילדים וסניף טיפת חלב בלב השכונה, דבר שיוביל לדעתם לכאוס ברחובות הסמוכים, בעיקר בשעות הבוקר והצהריים, ולרעש לאורך מרבית שעות היום.
המבנה צפוי להיבנות ברחוב אונטרמן 4 ולדברי התושבים, צפוי להכיל לפחות 2 גני ילדים וסניף טיפת חלב חדש במקום זה הישן שלא פעיל במקום כבר זמן רב. הדיירים המתגוררים בסמוך זועמים וחוששים לאיכות חייהם שלדעתם צפויה להיפגע משמעותית מהמהלך.
"אני אדם חרדי, ולמרות זאת אני טוען שפה זה לא בני ברק", אומר גלעד כהן שגר מטרים ספורים מהמבנה. "אי אפשר לתקוע בניין בצפיפות כזו שעתידה לפגוע באיכות חיינו. הדבר יוביל לרעש, תנועה ערה של כלי רכב שיובילו לפקקים ולבלגן, מה עוד שרחוב רבי עקיבא, שככל הנראה תהיה כניסה ממנו, הוא חד סיטרי. פשוט הולכת להיות קטסטרופה. זה לא שייך. אי אפשר לחנוק שכנים ולתת להם 'למות' בכבוד, תנו לנו לחיות בשקט. איפה זה כתוב שצריך לתת לאנשים לחיות בסבל? אין לזה צורך כאן. כואב לי בנוסף על עצי הברוש שנותנים צל נעים, ועתידים להיכרת לצורך הבניה".
"אני גם חושש מכך שעוד שנתיים-שלוש יחליטו לבנות בעירייה עוד קומות לטובת מתנ"ס או מועדון נוער וכבר שמעתי דיבורים על כך. זה יחסום את האוויר שאנחנו עוד נושמים. הייתה כוונה להקים כאן משהו כזה במשך שנים אבל תמיד הבענו את התנגדותנו למהלך כזה".
2 צפייה בגלריה
צילום: מתן דויטש
צילום: מתן דויטש
צילום: מתן דויטש
אז מה ניתן לעשות לדעתך?
"אמרתי כל הזמן לגורמים בעירייה שהם יכולים לבנות רק סניף של טיפת חלב ואז במקום החצר שמיועדת לגנים, שיקימו חניה למספר רכבים. כך לא פוגעים בשכנים, לא יהיה רעש ולא שום דבר, אבל כלום .כאילו מצפצפים עלינו למרות שאנחנו מתנגדים. יש פתרונות שאפשר למצוא ואפשר לבנות גנים במקומות אחרים, אולי סמוך לגני ילדים שכבר קיימים אבל לא בין בנייני מגורים".
"תמיד המוטו של רמי הוא 'לדאוג לרווחת התושבים', אבל איך בדיוק תהיה כאן רווחה לתושבים?" מלינה חיה אלתר (איזנשטיין), חברת ועד השכונה. "דבר לא השתנה בשכונה מאז שרמי נבחר, והשינוי שהוא רוצה לבצע כרגע יגרום עוול לתושבים. גם ככה אין מקום לצאת ולהיכנס לשכונה אז להוסיף עוד עשרות כלי רכב במהלך היום? זה מטורף!"
"רוב המשפחות שמתגוררות בסמוך למבנה הן מבוגרות וללא ילדים בגילאי גן, כך שהמבנה לא אמור לשרת אותם אלא כאלו שגרים באזור מרוחק יותר. יהיה כאן רעש של ילדים רבים, ואף אחד לא יתן את הבטחתו שלא יהיו חוגים במקום בשעות אחר הצהריים. אנחנו חוששים גם שהמהלך יוביל לירידה בערך הדירות שלנו".
פנית לראש העירייה בנושא?
"מספר פעמים אפילו ובכל פעם הוא עונה תשובה בסגנון 'אבדוק את העניין'. הוא כתב לי באחד המקרים שהמהלך נעשה מאחר והאוכלוסיה גדלה וזה לא אמור להפריע. גני ילדים בלב שכונת מגורים לא אמור להפריע? האמנם?".
מלשכת דובר העירייה נמסר בתגובה: "מדובר בתכנית שמקודמת בהתאם לצרכי תושבי השכונה. בתכנון הקודם נקבע כי יקום מבנה של ארבע קומות אשר יכיל טיפת חלב, שני גני ילדים, ושתי קומות של מועדונים עירוניים. ראש העיר רמי גרינברג, עם כניסתו לתפקיד בחן לעומק את הנושא ולאור הצרכים שעלו החליט כי יבנו רק 2 קומות - לגני ילדים וטיפת חלב. נציין כי מבנה זה ישמש את תושבי השכונה בלבד ולכן ההגעה אליו תיעשה מן הסתם בהליכה ולא בנסיעה".