1 צפייה בגלריה
איציק ברוורמן - צילום: ריאן תכנית הבנייה בסירקין - הדמייה: ארי כהן משרד אדריכלים
איציק ברוורמן - צילום: ריאן תכנית הבנייה בסירקין - הדמייה: ארי כהן משרד אדריכלים
איציק ברוורמן - צילום: ריאן תכנית הבנייה בסירקין - הדמייה: ארי כהן משרד אדריכלים
מאז הבחירות המקומיות שנערכו לפני כשנה, ב-30 באוקטובר 2018, לא הרבה ראש העירייה לשעבר וחבר המועצה איציק ברוורמן להתבטא בנושאים ציבוריים. כעת, כשתכנית הבנייה של עשרות אלפי יחידות דיור בסירקין קורמת עור וגידים, הוא החליט לצאת בפומבי למאבק מחודש נגד ראש העירייה רמי גרינברג.
לאחר מספר הפגנות שערכו תושבי האזור המודאגים כנגד תוכניות הבנייה באזור ונגד כריתתם של אלפי עצים, ברוורמן הביע את דעתו בפומבי נגד הפרויקט והתנהלותו של רמי גרינברג בנושא.
"במהלך השנים האחרונות נלחמתי כנגד בנייה חסרת אחריות בסירקין", כתב ברוורמן ברשת החברתית שעות ספורות לפני כניסת השבת האחרונה. "נלחמתי למנוע את קידום התוכנית עד שיוצגו פתרונות ראויים לתשתיות הדרושות לבנייה מסיבית שכזו. בתקופה הזו ניסו משרדי הממשלה להפעיל עליי לחצים רבים, למנוע מהעיר תקציבים ועוד על מנת ש'אתנגד פחות' לתוכנית. לצערי, המדינה רוצה את סירקין בכל מחיר, תוך התעלמות מההשלכות הקשות שיש לתוכנית על איכות החיים של תושבי הדר גנים בפרט ותושבי פתח תקוה בכלל".
עוד כתב ברוורמן: "איני יודע מדוע ראש העיר תומך ומקדם את תוכנית סירקין... מצוקת התושבים מוצדקת. התוכנית תהיה הרסנית ותפגע קשות באיכות החיים של כל תושבי העיר. הפקקים האיומים שצפויים, זיהום האוויר והפגיעה במאות רבות של עצים עתיקים שמספקים חמצן לנשימה לכל העיר..
לא לבניה ללא תשתיות. לא לכריתת היער. לא לנת"צ בבגין ולא לסגירת צומת חזן. רמי, נבחרת לייצג את העיר תושביה. זה תפקידך וזה הזמן להוכיח זאת".
ראש העירייה לשעבר כתב את הדברים כיממה לאחר הדיון בהתנגדויות לתכנית בותמ"ל, במסגרתו עיריית פתח תקוה הציגה את טיעוניה, אך לדעת ברוורמן כמו גם תושבים רבים זה לא מספיק. העירייה מצידה מסרה כי "הגישה התנגדות מקיפה לגבי הפרמטרים שהיא רואה כחיוניים להצלחת התכנית כדי שהיא תתממש בצורה הטובה ביותר וללא תקלות. אחד הנושאים המרכזיים שהעירייה נגעה בהם, נוגע בהקמת הכבישים והמערכת התנועתית הנדרשת כדי לתת פתרונות תנועתיים בסירקין".
בין יתר הדברים שהעלתה העירייה דובר גם על חיבור השכונות הוותיקות לשכונה החדשה בעזרת פארק, שיפוי לתביעות כאלה ואחרות שיטופלו כבר עכשיו ולא לאחר מימוש התכנית כשיתכן והעירייה תיאלץ לעמוד בפני שוקת שבורה וכן דובר על נושא זיהומי קרקע, כשהעירייה דרשה לקבל קרקע נקייה במידה וקיימים כאלו.
רמי גרינברג התייחס להתנגדויות שהוגשו על ידי העירייה וציין בסיום הדיון "אנו עושים את כל המאמצים על מנת לקדם את התכנית בצורה שתיטיב לעיר. התכנית מקודמת על ידי הממשלה ולעומת הנהגת העיר בעבר, כל דרישה שדרשנו עד כה נענתה לטובת התושבים והעיר. נמשיך לפעול כדי שהתכנית תהיה מיטבית ונכונה לצד קידום הבנייה ופיתוח העיר".
גם נציג שכונת הדר גנים, וחבר מטה המאבק בתכנית, ירון קדושים נכח בדיונים וציין שתכנון סירקין הוא כמו צייד שיורה ולאחר מכן מסמן את המטרה. "ירו בסירקין, ומציירים מטרות מסביב". עוד הוסיף קדושים כי עומדים מאחוריו עשרות אלפי תושבי הדר גנים, עמישב והאזור שחתמו על למעלה מ-4000 התנגדויות מאחר ויש תחושה שנלחמים על הבית. "לאורך כל היום נשמעות שאלות רבות והתשובה היא אחת: זה לא קשור אלינו, זה קשור להוא. כריתת החורשה? נתיבי ישראל אחראים, לכו אליהם. נת"צ? זה נתיבי איילון. סגירת צומת חזן? גם נתיבי ישראל. אין גוף מתכלל עליון שבודק את מחלת סירקין ואת הגרורות שלה".
מלשכת ראש העירייה נמסר בתגובה:
ראשית, ראש העיר לא בעד הבנייה בסירקין. בדיוק הפוך. לאור העובדה שהמדינה מקדמת ועד כה לא שינתה את דעתה בנושא, עיריית פתח תקוה פועלת לכך שהעיר לא תפגע מהבניה בסירקין אלא תזכה לשידרוג בכל ההיבטים. ראש העיר, רמי גרינברג, יחד עם הצוותים המקצועיים בעירייה, השתתפו בשבוע שעבר בועדת ההתנגדויות בותמ"ל והציגו את ההתנגדות ואת הנקודות הדורשות תיקון ושיפור בתכנית המתוכננת לסירקין. זאת, בין היתר, לאחר הליקויים שיצרה הנהלת העיר הקודמת. בין היתר, בקדנציה הקודמת, פעלה העירייה לסיפוח שטח סירקין דרום לאלעד - מה שיהיה גורר נזק בלתי הפיך לעיר. ולעומת זאת, גרינברג פעל כדי לתקן את המצב ולהשאיר את אזור זה בתחום השיפוט של פתח תקוה.
בנוסף, ראש העיר פעל כדי שהתקדמות הבנייה בסירקין תהיה בשלביות - בהתאם להתפתחות הפתרונות התנועתיים. מדובר בהישג חסר תקדים שראש העיר הצליח להעביר בקבינט הדיור יחד עם השרים הרלוונטיים. נציין כי בניגוד לנטען, הנהלת העיר הקודמת היא זו שקידמה את הנת"צ המלא בבגין תוך הסתרת עובדה זו מהתושבים. גרינברג פעל לביטול הנת"צ והביא לכך כי רק בצמתים תהיה העדפה לתחבורה ציבורית.
לצד זאת, נציין כי בימים אלו פועל ראש העיר לביטול בכלל מול נתיבי אילון. לאור זאת, אנחנו מציעים לכל אלו שקידמו את תכנית סירקין במתכונתה הקודם, לרבות הנת"צ ומרגישים צורך עז להתבטא - שינהגו ביושרה כלפי הציבור ויספרו את האמת בנוגע לכשלי העבר. ראש העיר, רמי גרינברג, עם כניסתו לתפקיד פועל כדי למזער את הנזקים שהותירה הנהלת העיר הקודמת ונמצא בקשר עם התושבים על כל פרט בהתקדמות הפרוייקט המתוכנן".