2 צפייה בגלריה
צילום: לשכת דובר העירייה
צילום: לשכת דובר העירייה
צילום: לשכת דובר העירייה
אתמול (ד') התקיימה השקת הפעילות של מערך הקורקינטים החשמליים בפתח תקוה ומאות כלים של החברות "בירד" ו"ליים", המובילות בעולם בתחום השכרת קורקינטים חשמליים לטווח קצר, יפרשו בשטח החל ממחר.
הקורקינטים החשמליים יסבבו את תחנת רכבת קריית אריה ויפעלו מתחנת הרכבת עד לאזור התעשייה קריית אריה ושכונת מטלון ובצד השני עד לתחנה המרכזית-ז'בוטינסקי ושכונת אם המושבות, אך כמובן המפעילים יפעילו את הקורקינטים ע"פ ביקוש ובהמשך המערך יורחב גם לשכונות ואזורים נוספים.
הקורקינטים יפעלו במערך שיתופי וללא תחנות עגינה ולמעשה כל רוכב יוכל לקחת ולהשאיר את הכלי באזורים אלה. המערך יופעל ע"י אפליקציה בה הרוכב ישלם תשלום קבוע אשר יפתח את הקורקינט וכן ישלם על כל דקת שימוש. בתום השימוש ינעל המשתמש את הכלי והרוכב הבא בתור יוכל לקחת אותו מהמקום בו הושאר.
בנוסף, מציעות החברות אפשרות לתושבים להתגייס להטענת הקורקינטים וכך ליצור מקור הכנסה נוסף.
מבחינת חניות מסודרות ומקבץ של כמה כלים, חשוב לציין כי העירייה אינה אחראית על החלק הפרוצדורלי של השימוש והשירות, ועל כן האחריות היא על מהמפעילים לוודא כי לא ישאירו כלים ברחבי העיר במקבץ, למעט בכניסה למסופי תחבורה ציבורית דוגמת מסוף אוטובוסים ותחנות רכבת ישראל, בכניסה למרכזי ספורט, בילוי ופנאי כגון: אצטדיון, מתחם מופעים, בסמוך למתחם אירועים, ברחבות מבני משרדים המונים מעל ל-500 עובדים, ואזורים אחרים אשר יוגדרו בעתיד ע"י החברה לפיתוח. כמו כן, אחראי המפעיל בסוף כל יום לאסוף את הקורקינטים ולהטעינם וכן לסדרם באזורי חלוקה מוסדרים.
2 צפייה בגלריה
צילום: לשכת דובר העירייה
צילום: לשכת דובר העירייה
צילום: לשכת דובר העירייה
חברת Lime תציע בשלב ראשון כ-250 קורקינטים חשמליים, שייפרסו באזור התעשייה ק. אריה. עלות פתיחת קורקינט תהיה 5 שקלים, וכל דקת רכיבה תעלה 50 אגורות.
חברת Bird תציע גם היא מאות קורקינטים ועלותם תהיה זהה, קרי 5 שקלים פתיחת קורקינט ו-50 אגורות לכל דקת רכיבה.
ראש עיריית פתח תקוה רמי גרינברג: "היום צעדנו עוד צעד משמעותי לטובת מהפכת התחבורה שאנו עושים ובתוך כך הקלה על הפקקים ומעבר לתחבורה ירוקה, נקייה ויעילה.
מאות כלים שיפרשו ברחבי העיר בחל ממחר, יפחיתו את זיהום האוויר, יקלו על העומסים וישדרגו את המציאות התחבורתית בעיר. פ"ת מצטרפת לערים המתקדמות בעולם בהן פועלים כלי תחבורה חשמליים לרווחת הציבור וממשיכה בהתקדמות לעבר הפיכתה למטרופולין הגדול והמרכזי ביותר בישראל".
יניב גודר, מנכ"ל איזורי Lime, מזרח תיכון: "Lime גאה להמשיך להתרחב, לצמוח ולתת שירות לעוד עיר מרכזית וחשובה באזור גוש דן ולאפשר נסיעה רציפה בין פתח תקוה, רמת גן ותל אביב. השילוב של אזורי התעשייה המשגשגים והמרחב העירוני של העיר הם בדיוק השילוב שעומד בלב לבו של ה-D.N.A שלנו. אנחנו מודים לעיריית פתח תקוה על שיתוף הפעולה ועל מחויבותה למהפכת התחבורה הניידת".
מנכ"ל BIRD ישראל, יניב ריבלין: "אנחנו ממשיכים את המהפכה ומגיעים לעיר הרביעית בישראל. בתום שנת פעילות אנו כבר יודעים לומר כי המוצר שלנו מהווה פתרון מושלם לבעיית הקילומטר הראשון והאחרון ולנסיעות בתוך העיר. העובדה כי למעלה מכ-20% מכלל הנסיעות שבוצעו באמצעות השירות של BIRD, היו אמורות להתבצע באמצעות הרכב הפרטי מוכיחות את השינוי המשמעותי שמובילה החברה בישראל בפרט ובעולם בכלל".