2 צפייה בגלריה
דרך הגישה החדשה | צילום: מתו דויטש
דרך הגישה החדשה | צילום: מתו דויטש
דרך הגישה החדשה | צילום: מתו דויטש
כשלושה חודשים לאחר שמתחם ירקונים סגר את שעריו גם לכלי רכב בדרכם לרכבת, נחנכה היום (ה') דרך גישה חלופית. בטקס החגיגי נכחו בין השאר ראש העירייה רמי גרינברג והשר לביטחון פנים, גלעד ארדן.
כזכור ב-16 ביוני ננעלו שערי מתחם ירקונים שהחניה בו שימשה גם את נוסעי הרכבת. במשך תקופה ארוכה, ולמעשה עד ימים אלו, נאלצו אלפי הנוסעים המתוסכלים שהגיעו למקום מדי יום למצוא פתרונות חלופיים כשבין היתר כיתתו רגליהם מאזור הכיכר הסמוך או מכיוון כביש 40.
בינתיים פעלה העירייה לפתיחת דרכי גישה חלופיות וחניונים נוספים שיוכלו לשמש את הנוסעים, והיום נערך הטקס בו בירכו הנוכחים על המוגמר. לצד חניונים שהוסדרו בסמוך לכיכר, נפתח כביש גישה אל התחנה עצמה בגב חנויות המתחם כשגם לאורכו יוכלו הנוסעים להחנות את רכבם. למעשה במקום להמשיך עם הכביש לכיוון מתחם ירקונים, באי התחנה יוסטו מעט ימינה לכביש שנסלל עד לפתח התחנה.
2 צפייה בגלריה
המתחם מול התחנה | צילום: מתן דויטש
המתחם מול התחנה | צילום: מתן דויטש
המתחם מול התחנה | צילום: מתן דויטש
במהלך הטקס אמר ראש העירייה רמי גרינברג: "לראות את מה שקורה כאן היום לעומת מה שהיה לפני שלושה חודשים זה מזכיר את חומה ומגדל, רק בצורה יותר נרחבת, משוכללת, יותר מקיפה ועם הרבה יותר חיוניות. התחנה משמשת עשרות אלפי נוסעים מכל האזור, מפתח תקוה, הוד השרון, יהודה ושומרון וראש העין.
"כשנפלה עלינו בתדהמה העובדה שהדרכים נסגרו ולא הייתה גישה, צריכים להבין את ההשלכות שהיו לכך. אנשים איחרו לעבודה, מעמסה כלכלית, הוצאות מיותרות ופגיעה בעידוד השימוש בתחבורה ציבורית. זה יכל לקחת אותנו אחורה בכמה שנים. ישר נרתמנו בשיתוף עם משרדי הממשלה והגופים השונים כדי להביא פתרון כמה שיותר מהר, ויצרנו הכל יש מאין".
השר גלעד ארדן הוסיף: "אין ספק שהתחבורה היום יומית, היכולת שלנו להגיע לעבודה ובחזרה בצורה הכי מהירה, הכי קלה והכי נוחה זה דבר שמאוד חשוב ומרכזי לעשרות אלפי הנוסעים בתחנה. אין לי ספק שהפתרון שהשכלת להעניק לרשות התושבים שלך ותושבי האזור בזמן שיא, חייב ויהפוך לפתרון קבע עם כל התשתיות שהמדינה מחויבת להציע כאן".
צפו: (צילום - מתן דויטש)