ענת זנזורי, סגנית ראש העירייה ומחזיקת תיק איכות הסביבה ותיק התרבות, הגישה אתמול (שבת) תלונה במשטרה נגד הפעיל החברתי לירון פדר בטענה לאיומים מצדו שהועברו אליה דרך גורם שלישי. פדר, תושב אם המושבות ופעיל בולט בה, נעצר לכמה שעות ושוחרר לביתו. לשניים היסטוריה ארוכה של יחסים עכורים, והם אף עוקצים זה את זה ברשות החברתיות.
2 צפייה בגלריה
ענת זנזורי בליל הבחירות. מספר 2 של גרינברג. צילום: מור גפני-דור
ענת זנזורי בליל הבחירות. מספר 2 של גרינברג. צילום: מור גפני-דור
ענת זנזורי בליל הבחירות. מספר 2 של גרינברג. צילום: מור גפני-דור
הסיפור החל ביום שישי לאחר שקיבלה זנזורי, שמוכרת בזכות פעילותה בנושא זיהום האוויר באם המושבות, כמה הודעות ווטסאפ בעלי תוכן מאיים לדבריה. פדר פועל אף הוא בנושא ונחשב למקורב במיוחד לסגן ראש העירייה צדוק בן משה ולראש העירייה רמי גרינברג. לדברי זנזורי, בהודעה שקיבלה נכתב כך: "בשבוע הבא מצפה לה הפתעה, היא תיחנק", "יורידו לה את המכנסיים בכיכר העיר" ו"היא מטומטמת, אתה יכול להעביר לה את המסר".
לפני כמה חודשים פורסם ב"מיינט פתח־תקוה" דיווח על מערכת היחסים הלא טובה בין זנזורי לבן משה, שמשפיעה ישירות גם על יחסיה עם פדר. גם יחסיה עם גרינברג ידעו עליות ובעיקר מורדות. אמנם לפני שבועות אחדים היא מונתה לסגניתו, אבל בינתיים ללא שכר.
היחסים הטעונים בין זנזורי לפדר הידרדרו עוד יותר לאחר שהגישה נגדו תלונה במשטרה. "זה לא מקובל עליי", היא אומרת. "אני לא אמורה להרגיש מאוימת. הגורם שהעביר לי את ההודעות שאל אותו ממה היא תיחנק, והוא ענה מזה שיורידו לה את המכנסיים בכיכר העיר. מבחינתי, זה איום לכל דבר.
"אני לא יודעת אם אני יכולה לצאת מהבית ולא יודעת מה יקרה בכיכר העיר. במשטרה עוד שאלו מדוע התעכבתי בעניין ולא הגעתי אליהם ביום שישי. בעלי ויתר המשפחה נכנסו ללחץ. אני לא חושבת שכנבחרת ציבור שעובדת כמעט שנה שלמה ללא שכר על שני תיקים גדולים כאלה אני צריכה להרגיש מאוימת ולחיות עם זה".
2 צפייה בגלריה
צדוק בן משה. צילום: גיל לרנר
צדוק בן משה. צילום: גיל לרנר
צדוק בן משה. צילום: גיל לרנר
פדר שהה בתחנה כחמש שעות ואחר כך שוחרר ללא תנאים. בתוך כך הגיעו לתחנה בן משה ועוזר ראש העירייה שי שטרק כדי לסייע לו. לטענת פדר, הדברים נאמרו בהלצה וללא שום כוונה לפגיעה פיזית. "איך אני אמורה לדעת אתה זה?" שואלת זנזורי. "שאלתי את הגורם שהעביר לי את ההודעות למה הוא מתכוון, והוא לא ידע לענות לי. פדר לא מדבר איתי והרגשתי מאוימת. זה זמן רב שהוא מטיח בי עלבונות ומפיץ עליי שקרים בקבוצות הווטסאפ השונות כך שזה לא נשמע כמו הלצה. אני לא מתכוונת לעבור על כך בשתיקה".
מה בכוונתך לעשות?
"אני לא יודעת, אולי אבקש צו הרחקה. אנחנו לא חברים, לא מתלוצצים, וההודעות שקיבלתי רחוקות מלהיות הלצה".
לירון פדר מסר בתגובה: "איכות הסביבה היא בדמי. דרכי תמיד הייתה ונותרה עניינית ולטובת התושבים כדי לפתור בעיות בשכונת אם המושבות. דבריי נאמרו בהלצה בשיחה פרטית ולא הייתה בהם כל כוונה לפגוע או להעליב. לצערי, הדברים יצאו מפרופורציה ואין לכך מקום".
מהעירייה נמסר בתגובה: "שני המעורבים אינם עובדי עירייה, ועל כן הרשות איננה צד בסיפור. אנחנו מקווים שכולם ינהגו בכבוד הדדי וישתפו פעולה בעשייה החיובית למען העיר והתושבים".
מהמשטרה נמסר בתגובה כי "הוגשה תלונה והיא נבדקת".