האם מסוף האוטובוסים הוותיק הסמוך למתנ"ס אחדות ובית רבקה יועתק בקרוב למקום אחר? כך מבקשים חברי סיעת הביצועיסטים שפנו לראש העירייה, רמי גרינברג, בכדי להעלות את הצעתם לסדר בישיבת המועצה הקרובה.
1 צפייה בגלריה
מסוף האוטובוסים ליד בית רבקה. צילום: מתן דויטש
מסוף האוטובוסים ליד בית רבקה. צילום: מתן דויטש
מסוף האוטובוסים ליד בית רבקה. צילום: מתן דויטש
לטענת אהד, פניה ראשונה בנושא נעשתה כבר בחודש נובמבר, ימים ספורים לאחר כניסתו של גרינברג לתפקיד אך היא לא נענתה. במכתב ששיגרו חברי הסיעה לראש העירייה הם טוענים כי המסוף ממוקם בסמיכות קרובה ביותר למתנ"ס אחדות, לבית החולים הגריאטרי בית רבקה וכן לבתי הספר קורצ'ק ויסודות. בכך בעצם, "מהווים עשרות אוטובוסים השוהים במקום מרבית שעות היממה למפגע בטיחותי ובריאותי מן המדרגה הראשונה".
על פי ההסבר שסיפקו אהד ושותפיו, "מבחינה בריאותית מסכנים האוטובוסים, אשר לעיתים נהגיהם אינם מקפידים על החובה לדומם מנועים בעת ההמתנה, את בריאותם של תושבי האזור ובייחוד את המאושפזים בבית רבקה, חולים אשר בריאותם רופפת מלכתחילה.
"במקביל, מהווה מסוף האוטובוסים מפגע בטיחותי חמור למאות רבות של ילדים העוברים במקום, הן בשעות הבוקר בדרכם לבית הספר אך גם בשעות אחר הצהריים והערב בבואם לחוגים ולפעילויות במתנ"ס".
הביצועיסטים מבקשים להעתיק את המסוף לשטח המצוי בקצה רחוב כץ, אשר מצוי נכון להיום באזור השיפוט של המועצה האזורית דרום השרון. לכן הם מוסיפים במכתב "נבקש כי מועצת העיר תאשר הצעת החלטה, לפנייה למשרד הפנים לצורך כינוס ועדת הגבולות של משרד הפנים במחוז לצורך קבלת החלטה על ביצוע החלפת השטחים, בין עיריית פתח תקוה למועצה האזורית דרום השרון".
מעיריית פתח תקוה נמסר בתגובה: "נושא מסוף האוטובוסים בבית רבקה הוזנח במשך שנים ולא טופל. רמי גרינברג ראש העיר הנוכחי, ביצע שינוי מורכב בין העיר פתח תקוה למועצת דרום השרון כדי לקבל שטח חלופי להעברת מסוף בית רבקה, דבר שלא נעשה ע"י אף אחד ואף ראש עיר בעבר. אנו עובדים על תכנון המסוף החדש, ולא הרחק, ליד המתנ"ס ייבנה מגרש ספורט. מביך מאד שפוליטיקאים קטנים מנסים לתפוס טרמפ על העשייה של ראש העיר".