1 צפייה בגלריה
המרכז לגיל הרך. צילום: אלינור שוקר
המרכז לגיל הרך. צילום: אלינור שוקר
המרכז לגיל הרך. צילום: אלינור שוקר
יש להם זמן: כבר למעלה משנה מחכים תושבי ראש העין שייפתח בעיר מכון להתפתחות הילד של קופת חולים כללית, כפי שהובטח להם לאחר הפסקת מרבית פעילותו של "המרכז לגיל הרך" שהפעילה העירייה בשיתוף הקופה. אלא שכעת מתברר כי למעלה משנה חלפה ודבר לא השתנה. בינתיים, נשלחים חלק מהילדים לקבלת טיפול במכונים בערים השכנות, אלעד והוד השרון, בעוד חלקם נותרו ללא טיפול כלל.
"יש תחושה שקופת החולים עבדה עלינו, ההורים בראש העין", אומרת אלינור שוקר תושבת העיר שהפסקת מרבית שירותי "המרכז לגיל הרך" פגעה בין היתר בבנה בן ה-4.5. "במהלך השנתיים האחרונות ראש העין נקלעה למשבר היחידות ההתפתחותיות הארצי והמרכז לגיל הרך שעזר רבות לילדי העיר והעניק טיפולים פרא-רפואיים, נקלע למשבר כשהמטפלות התפטרו. גם בני היה בין הנפגעים כאשר לפני שנה טיפוליו הופסקו. בינתים קיבלנו טיפולים בערים אחרות וכן במעט השירותים שנותרו במרכז הגיל הרך, אבל עדיין ישנם ילדים שלא מקבלים מענה".
שוקר מסבירה עוד כי לאחר מאבק עיקש ולאור העובדה שהאוכלוסייה בראש העין גדלה בקצב מסחרר, הובטח לתושבים כי עד סוף 2018 תפתח הקופה מכון להתפתחות הילד באזור התעשייה הישן. "אנחנו כבר בחודש מאי, כרגע מצבו של המרכז לגיל הרך בכי רע, הוא מספק שירותים מינימליים ביותר ויש בו רק קלינאית תקשורת אחת, במקום שבע. אין מי שיעזור לילדים, לא להאמין איך לאף אחד לא אכפת".
ניסיתם לפנות לקופת החולים?
"בעבר הייתי בקשר עם גורמים בקופה שהבטיחו לנו שעד סוף 2018 ייפתח בעיר מכון להתפתחות הילד. בינתיים כלום לא קרה ובחודש מרץ האחרון שוב יצרתי קשר ואף שלחתי מכתב לפניות הציבור, אבל עד כה לא קיבלתי כל התייחסות, פרט לאישור אוטומטי לכך שפנייתי התקבלה. יש תחושה שבקופת החולים מסתירים מידע מהציבור, שאין להם כל כוונה לפתוח פה מכון כמו שהבטיחו".
ממחוז דן-פ"ת של שירותי בריאות כללית נמסר בתגובה: "אנו פועלים במרץ לפתיחת המרכז להתפתחות הילד כפי שהתחייבנו והוא צפוי להיחנך במחצית השנה הקרובה.
"נציין כי פתיחת המרכז ברחוב העבודה התארכה מעבר למתוכנן, היות ולא התקבלו אישורים הנדרשים ליזם המבנה. באחרונה חלה התקדמות בנושא ואנו פועלים לפתיחת המרכז בהקדם האפשרי. זאת, על מנת להבטיח שלקוחות כללית בראש העין יקבלו את שירותי התפתחות הילד במרכז חדש עם מיטב המומחים בתחום".