ראש העירייה רמי גרינברג ביקר בשבוע שעבר בבניין אינטל, שמוגדר "הבניין החכם ביותר בישראל", שלקראת חודש מאי הקרוב כבר יתחיל להתאכלס.
בביקור השתתפו גם מנכ"ל העירייה יניב בניטה ומהנדסת העיר האדר' חוה ארליך, ובכירי אינטל ישראל בלה אברהמס סמנכ"לית קשרי ממשלה, תקשורת ואחריות חברתית ונדב בר נר סמנכ"ל תפעול ותשתיות אינטל ישראל.
חברת אינטל, חברת ההייטק הגדולה ביותר בישראל, המעסיקה בעולם 107,000 עובדים, מהם 2,000 עובדים בפתח תקוה, הקימה קמפוס פיתוח על שטח של כ-34 אלף מ"ר ובו תרוכז כל פעילות הפיתוח של החברה במרכז הארץ. בבניין החדש שיוקם בקרית אריה יועסקו כ-2,500 עובדים.
ראש העירייה סייר כאמור בבניין החדש והחכם ביותר בישראל, בו משולבות מגוון טכנולוגיות שיאפשרו, בין היתר, התאמה אישית של השירותים השונים לצרכי העובד. כך, למשל, שולחן העבודה יתאים עצמו לגובה העובד ויזכיר לו מידי פעם לעמוד ולעבוד בעמידה, התאורה בחדר תתאים עצמה לאור שבחוץ, העובד יזוהה אוטומטית בכניסה לבניין, הבניין ידאג שהקפה האהוב על העובד ימתין לו בכניסה וימליץ לו מה לאכול לאחר אימון בחדר הכושר המשרדי ועוד.
2 צפייה בגלריה
הבניין החכם. צילום: דוברות עיריית פתח תקוה
הבניין החכם. צילום: דוברות עיריית פתח תקוה
הבניין החכם. צילום: דוברות עיריית פתח תקוה
המבנה החדש ייבנה באזור התעשייה קריית אריה, יתנשא לגובה של תשע קומות ויכיל גם חנייה תת קרקעית בשטח של כ-32 אלף מ"ר. בנוסף, יהיו בו 3,500 מ"ר של מעבדות אלקטרוניות, שלוש מסעדות, בית קפה, חדר כושר, ספא, מספרה, מכון יופי ומרכז למידה וכנסים.
גרינברג אמר: "העיר פתח תקוה תהפוך למטרופולין של אזור המרכז, ובתוך כך תגדיל את שטחה ואת שטחי אזורי התעשייה בה. שמחים וגאים שאינטל בחרה לבנות את הבניין המתקדם ביותר בעולם אצלנו בעיר ומודים על שיתוף הפעולה לאורך השנים, לא רק בתחומי העסקים אלא גם בתחומי החינוך וקשרי הקהילה. אנחנו רוצים בנוסף לבנייה באזורי התעשייה גם לקדם את תשתיות התחבורה ואיכות הסביבה באמצעות בניית גשרים, שבילי אופנים וכדומה. כל רעיון יצירתי וחדשני שיש שעשוי לסייע -נשמח לאמץ ולנסות אצלנו בעיר".
2 צפייה בגלריה
גרינברג עם בכירי אינטל. צילום: דוברות עיריית פתח תקוה
גרינברג עם בכירי אינטל. צילום: דוברות עיריית פתח תקוה
גרינברג עם בכירי אינטל. צילום: דוברות עיריית פתח תקוה
בלה אברהמס, סמנכ"לית קשרי ממשלה, תקשורת ואחריות חברתית מוסרת: "לצד השקעה בפיתוח טכנולוגיה מתקדמת, אינטל ממשיכה להשקיע בעובדים, המשאב החשוב ביותר של החברה. שמחנו לארח את כבוד ראש העיר בסיור בשלבי הבניה האחרונים של בניין אינטל החדש בפתח תקוה, בנין המשרדים החכם הראשון מסוגו בישראל. אינטל הטמיעה בבניין החדש את הטכנולוגיה החכמה ביותר שפותחה כולה על ידי העובדים ובמשרדים החדשים תשמש אותם, יום ביומו, כסביבת עבודה תומכת, מתגמלת ומעשירה".