2 צפייה בגלריה
צילום: דוברות שניידר
צילום: דוברות שניידר
צילום: דוברות שניידר
לבית משפט השלום בתל אביב הוגשה בשבוע שעבר תביעת רשלנות רפואית של קטין בן 12 מהאזור, נגד שירותי בריאות כללית ובית החולים "שניידר", לפיצויים בסכום של עד 2.5 מיליון ש"ח.
בכתב התביעה נטען, כי בית החולים נהג ברשלנות באבחון כולסטאטומה שהותירה את הקטין עם ליקוי שמיעה הולכתי ועם נכות לצמיתות בשיעור של 25%.
עורך הדין ארז כהן, המייצג את משפחת הקטין מסביר: "הקטין מתקשה בתפקוד יומיומי ובעיקר בלימודים ואם לא די בכך, סבל וסובל מקשיים חברתיים בשל ליקוי השמיעה ומצבו הרפואי שנוצר בעקבות הרשלנות נשוא התביעה".
על פי כתב התביעה, לפני כשלוש שנים נבדק הקטין, שהיה אז בן 9 בלבד, על ידי רופאת אא"ג מקופת חולים כללית ומצאה כי הוא סובל מכאבים והפרשה באוזן שמאל. הרופאה הפנתה את הקטין לביצוע בדיקת סיטי של האוזניים בבית החולים "שניידר", כבר בחודש ינואר 2015, אלא שבבית החולים החליטו שלא לבצע את הבדיקה ושחררו את הקטין, על אף התעקשות הוריו, עם המלצה לטיפול אנטיביוטי וטיפות אוזניים והמשך מעקב. "עד לאותו הזמן היה הקטין ילד בריא ונורמטיבי שתפקד כדוגמת ילדים אחרים בני גילו, ולא סבל מכל ליקוי כלשהו גופני או אחר", מציין עורך הדין.
בכתב התביעה נטען כי רק כעבור שנה וחודש ואחרי שלל טרטורים בין רופאים לבית החולים ובין בדיקה לבדיקה, אובחן הקטין עם כולסטאטומה. "מדובר בגידול שפיר אבל הרסני", מסביר עורך הדין. "המרכיב הכי חשוב כדי למנוע התפתחות כולסטאטומה הוא מעקב, שכן ללא גילוי מוקדם הוא עלול לחדור גם לחלל המוח".
2 צפייה בגלריה
עו"ד ארז כהן. צילום: באדיבותו
עו"ד ארז כהן. צילום: באדיבותו
עו"ד ארז כהן. צילום: באדיבותו
בחוות הדעת הרפואית שצורפה לכתב התביעה נטען, בין היתר, כי: "האיחור הניכר, של כשנה, באבחון כולסטאטומה, הביא לכך שהתהליך התפשט לכל חלקי אוזן תיכונה, הרס את עצמות השמע וחייב ניתוח נרחב שכלל הוצאת עצמות השמע וניסיון לשחזר את שרשרת העצמות באמצעות תותבת TORP וסחוס עצמי (טרגוס). השחזור נכשל והילד נותר עם ליקוי שמיעה הולכתי ניכר".
עורך הדין כהן מוסיף וטוען כי "כתוצאה מהרשלנות הרפואית של הימנעות מביצוע בדיקת הסיטי וביצועה לבסוף רק כעבור למעלה משנה, הותירה את הקטין עם ליקוי שמיעה באוזן שמאל בגינה יזדקק להיעזר במכשירי שמיעה לכל ימי חייו. יתרה מכך, האיחור בביצוע הניתוח הראשון הגדיל את הסיכון להתפשטות נוספת של הכולסטאטומה, מה שאכן קרה והצריך שני ניתוחים חוזרים בתקופה של עשרה חודשים בלבד".
כעת, כאמור, תובעת משפחתו של הקטין, בעזרת עורך הדין, הפסד השתכרות לעבר להוריו, הוצאות נסיעה, הוצאות עזרת הזולת, הוצאות עזרים רפואיים, אובדן כושר השתכרות לעתיד של הקטין ונזק לא ממוני בגין כאב וסבל. כל אלה עד לגובה מקסימלי של 2.5 מליון ש"ח, מתוכם 170,000 ש"ח בגין נזקים מיוחדים.
טרם הוגש כתב הגנה.
ממרכז שניידר לרפואת ילדים נמסר בתגובה: "כתב התביעה טרם הגיע לבית חולים. לכשיגיע נלמד את הפרטים ונגיב במסגרת ההליך המשפטי".