2 צפייה בגלריה
המקקים בפתח תקוה. צילום: באדיבות תושבים
המקקים בפתח תקוה. צילום: באדיבות תושבים
המקקים בפתח תקוה. צילום: באדיבות תושבים
לא נעים: תושבים ברחבי פתח תקוה מדווחים על מכת מקקים שנמצאים בכל מקום - בחצרות הבתים, בפארקים, ברחובות וגם בבתים עצמם. התופעה המציקה הביאה את חלקם לפנות לעירייה בבקשה לעזרה: "אמרו לי שיבואו לראות ובדקו איך אפשר לטפל אבל עד עכשיו לא קרה כלום".
הג'וקים הגיעו גם אליכם? מכת מקקים תופסת את פתח תקוה לא מוכנה עם הימצאותם של החברים הלא בדיוק חביבים הללו לכל מקום אפשרי.
הסיבה נעוצה בחום הרב שמבריח את המקקים מתחת לאדמה אל פני השטח ולחצרות הבתים ולבתים עצמם. אבל האם יש אפשרות לטפל בכך? תושב שכונת רמת ורבר מספר: "אני לא יודע מה היקף התופעה אבל אצלנו בבניין יש לא מעט. רואים אותם רחוב ובכל מקום".
2 צפייה בגלריה
צילום: באדיבות תושבים
צילום: באדיבות תושבים
צילום: באדיבות תושבים
מתי זה התחיל?
"נכנסנו לדירה בפברואר האחרון ולא היו כל כך הרבה, בקיץ זה רק גדל. הם באים מכל מקום ובגדלים שונים, נכנסים לדירה מאיפה שרק אפשר וחלקם אפילו עפים, אז אנחנו בכלל לא פותחים חלון בלילה".
פניתם לעירייה?
"כן, כמה פעמים. בפעם הראשונה אמרו לי שהעירייה מטפלת ביתושים בלבד. אני הייתי מאוד מופתע. בשיחה השנייה אמרו שיבואו לראות ויבדקו איך אפשר לטפל. נכון לעכשיו. לא רואים שום שינוי".
מהעירייה נמסר בתגובה: "העירייה לא מרססת נגד מקקים בבתים פרטיים, באחריות התושבים לרסס את הבית, החצר ומערכות הביוב הפרטיות כדי למנוע התרבות תיקנים. ניתן לפנות למיתב על תיקנים במערכות הביוב העירוניות והן יטופלו מקומית (הבטחה של מנכ"ל בעקבות הנחיה של רשות המים".