1 צפייה בגלריה
המסלול החדש של קו 92
המסלול החדש של קו 92
המסלול החדש של קו 92
לאחרונה החליט משרד התחבורה על שינוי במסלול קו 92 של חברת דן, אשר נסע משכונת הדר גנים בפתח תקוה לקניון איילון דרך בני ברק. שינוי המסלול עורר זעם בקרב תושבי השכונה.
לאחר פעילות משותפת של חבר מועצת העיר ישראל פרידמן, הפעיל החברתי ירון קדושים וועדי הדר גנים וכפר אברהם הוציא משרד התחבורה הודעה לפיה מתקבלות טענות נציגי הציבור, וקווי אוטובוסים רבים ישנו את מסלולם ואת זמני נסיעתם.
בפגישה שנערכה בשבוע שעבר באגף התנועה בעירית פתח תקוה, הועלו הטענות והשיפורים הנדרשים בקווי התחבורה הציבורית בעיר בדגש על השינוי בקו 92. בעקבות הטענות הוחלט כי קו 97 יחליף אותו בתוך העיר. כמו כן יבוצעו תגבורים בקווים חשובים כמו קו 187, שמגיע לאוניבריסטת בר אילן וכן בקו 292 שמגיע לקניון איילון וקו 98 העירוני.
להלן הסיכומים שהושגו בפגישה:
מענה לשינוי בקו 92: קו 97 ישנה את מסלולו וייכנס לשכונת כפר אברהם כפי שהיה מסלול קו 92. כמו כן יתוגבר הקו ותוארך שעת הסיום.
קו 292: ייבחנו שינויים מבחינת תיגבור ושינוי מסלול.
קו 187: ישמש כתיגבור לאוניברסיטת בר אילן ותל השומר, וייכנס לתוך הדר גנים תוך שינוי המסלול הקיים. הפעילות תהיה בין 06:00 ל 19:00.
קו 98: יתוגבר.
קו 63: תיעשה התאמה לשעות יציאת הרכבת.
קו 192: קו 392 מחליף את הצורך בקו הזה.
קו 64: הנושא ייבחן. זאת על אף שבתחילה היתה התנגדות חריפה לנושא מצד אפיקים ומשרד התחבורה.
הפעיל החברתי ירון קדושים אומר: "אני רואה בסיפוק רב את השותפות של כלל המגזרים והשכונות ונציגי הציבור בעניין. זו דוגמא שעבודה נכונה ביחד, מביאה לתוצאות מרשימות מאוד ובזמן קצר. ההערכה הגדולה מגיעה גם לציבור הרב שהאיר את עינינו בשינויים הנדרשים".