4 צפייה בגלריה
אריה קסלמן. צילום: באדיבות קסלמן
אריה קסלמן. צילום: באדיבות קסלמן
אריה קסלמן. צילום: באדיבות קסלמן
במחלקת פניות הציבור של חברת "דן" התקבלה תלונה על נוכחות דגלי הגאווה הצבעוניים, אחד מסמלי הקהילה הגאה, שנמצאים ברחבי האוטובוס של הנהג אריה קסלמן (33) מפתח תקוה.
קסלמן, שמשתייך לקהילת הלהט"ב, מספר כי הדגלים הצבעוניים נמצאים אצלו באוטובוס כבר מעל לשנה וכי הוא התבקש להוריד אותם לאחר שפנה אליו נציג מחברת דן המעסיקה אותו.
4 צפייה בגלריה
צילום: אריה קסלמן
צילום: אריה קסלמן
צילום: אריה קסלמן
"אני מרגיש כועס, זועם ובעיקר פגוע. אמרתי במפורש שהדגלים יישארו ועד שלא אקבל הוראה מדובר דן להסירם אני לא מוריד אותם כי אז אהיה מחוייב אבל אז גם אסיק את המסקנות שלי אם יש לי בכלל מקום בבית הזה", הוא אומר. יש לציין כי באוטובוסים רבים ברחבי ישראל נהוג כי הנהגים מקשטים את האוטובוס שלהם כבבת עינם – בובות, סמלים וגם דגלים.
קסלמן, תושב העיר, נהג בעבר בקו 82 האגדי וכעת הוא נוהג בקוים 50,51 ו-350 שמגיעים מפתח תקוה לתל אביב ובחזרה.
איך אתה מרגיש עם כל מה שקורה?
"אני רואה בזה נסיון להחזיר אותי לארון שאני מחוצה לו כבר 18 שנה. החשבתי את המקום הזה לבית השני שלי. זה מה שאני ולמי שלא טוב עם זה יש בעיה".
4 צפייה בגלריה
צילום: אריה קסלמן
צילום: אריה קסלמן
צילום: אריה קסלמן
אתה יכול לדעת על מי מדובר?
"אני די סבור שמדובר במתלונן מבני ברק כיוון ואני עושה גם בין היתר הסעות תלמידים בבני ברק".
ידעת שזאת יכולה להיות בעיה?
"כן והתרעתי על זה בעבר. שאני לא רוצה שזה יהפוך לפרובוקציה. אם יש להם בבני ברק בעיה עם אנשים כמוני אז כנראה שאני לא צריך לעבוד שם. בדרך כלל אנשים לא מעירים ואין להם בעיה עם זה ואפילו שמחים ומתלהבים שיש מי שגאה בגאווה שלו".
איך אנשים מגיבים לך כשהם רואים את הדגלים?
כל פעם שמישהו מצלם ומעלה תמונה של האוטובוס שלי אני מתרגש וזה גורם לי לחייך וזה רק מחזק את הכוונה והרצון להמשיך ולתלות את הדגלים".
4 צפייה בגלריה
צילום: אריה קסלמן
צילום: אריה קסלמן
צילום: אריה קסלמן
יש לך איזשהו מסר למי שקורא את הכתבה?
"כולנו מבינים שלא תמיד יאהבו, יקבלו או יבינו אותנו אבל ככלל כולנו דורשים שיכבדו אותנו ואת מי שאנחנו. להיות אדם המשתייך לקהילת הלהט"ב זה לא בושה ואני גאה במי שאני וטוב לי".
איתן פיקסמן, דובר חברת דן, מסר בתגובה: "אנחנו משרתים למעלה משבעים שנה מגוון רחב של ציבוריות ישראלית, ציבור הטרוגני מאוד, ומכבדים כל אדם - איש באמונתו יחיה. אולם בתוככי האוטובוס, הציבוריות הזאת חייבת למצוא את הדרך לחיות יחד באהבה ובשלום, ולכן כל שביקשנו מהנהג שלנו הוא להישאר גאה בלי לפגוע ברגשות של נוסעים אחרים, כי מטבע הדברים יש כאלו שנפגעים. הגישה הזו נכונה לכל דבר - סמלי דת, תמונות משפחתיות, דגלי קבוצות ספורט וכדומה. יש לכולנו את היכולת גם ליהנות ממה שאנחנו מאמינים בו וגם לכבד את רגשות הזולת, וכך יהיה באוטובוסים של חברת דן".