תושב האזור (39) הגיש בשבוע שעבר תביעה נגד קופת חולים כללית ורופא מטעם המרכז הרפואי "רבין" לבית משפט השלום בתל אביב, בטענה כי קרע ברצועה הצולבת הקדמית בברכו הימנית לא אובחן, מה שהוביל לנכות ולתלות במשככי כאבים.
האיש דורש כעת לפצותו בלמעלה ממיליון שקל בשל הנזקים שנגרמו וייגרמו לו. בכתב התביעה, שהוגש על ידי עו"ד כרמי בוסתנאי ועו"ד יניר יצחק קינן, נטען כי בשנת 2009 שיחק האיש כדורגל, ובמהלך אחת הריצות הוא חש כאבים בברך ימין. כתוצאה מכך הוא נפל, הפסיק לשחק וחזר לביתו. עם התגברות כאביו הוא פנה למרפאה של הקופה, תוך שהוא מתלונן על כאבים עזים. הוא הופנה לאורתופד וטופל על ידי פיזיותרפיה ותרופות נגד כאבים. בכתב התביעה נטען בנוסף כי האיש המשיך לסבול מכאבים וחש כי ברכו קורסת תוך כדי הליכה.
לפיכך הוא פנה שוב לרופא הקופה והופנה ליחידה לארתרוסקופיה ופגיעות ספורט במרכז הרפואי רבין. לאחר מספר טיפולי פיזיותרפיה, שבסיכומם נכתב כי קיים חשש ל"נזק ברצועה הצולבת", הוא הופנה לבדיקת MRI בשל התגברות כאביו. עם זאת, פוענחה הבדיקה כתקינה ולאיש נאמר כי הכאבים יחלפו. בכתב התביעה נטען עוד כי האיש המשיך לסבול מהפרעות בתפקוד הברך ומכאבים, וטופל בכדורים בלבד במשך שנים רבות.
בפבוראר 2014 הוא נבדק, ולאחר מספר דקות של צפייה בדיסק בדיקת ה-MRI הקודמת, התברר כי תוצאותיה פוענחו באופן שגוי, וכי ניתן לראות בבירור קרע מלא ברצועה הקדמית הצולבת - ממצא שניתן היה לראות בעבר.
בכתב התביעה נטען כי האיש הופנה לביצוע ניתוח לשחזור הרצועה, אלא שגם אחרי ההליך הפולשני, הוא נזקק לטיפולי פיזיותרפיה, סובל מחוסר יציבות של הברך ומתחושת תרדמת באזור הצלקת הניתוחית, מתקשה בהליכה ממושכת ונמנע מלבצע כל פעילות ספורטיבית.
1 צפייה בגלריה
עו"ד כרמי בוסתנאי
עו"ד כרמי בוסתנאי
עו"ד כרמי בוסתנאי
לתביעה צורפה חוות דעת של פרופ' יעקב נרובאי, מומחה בתחום האורתופדיה, שקבע: "האיחור של שנים בטיפול שניתן לאיש עקב אבחון שגוי גרם לו לנזק. אילו היו מאבחנים בבדיקה את הקרע בזמן, היה האיש עובר את הטיפול הניתוחי ומקבל תוצאה הרבה יותר טובה ממה שקיים היום. בנוסף, היה נמנע ממנו סבל מיותר של שנים".
בסיכום כתב התביעה נטען כי כתוצאה משנים ארוכות של טיפול שגוי, טענות ללא מענה וטיפול תרופתי נרקוטי ללא לצורך הפך האיש מאדם בריא, עצמאי, שמח בחייו ומתפקד, לשבר כלי סובל התלוי בעזרת הזולת.
בנוסף, בשל מצבו הוא החל לסבול מדיכאון וממצוקה נפשית, שהתבטאו בשינויים דרסטיים בהתנהגותו והוא אובחן, בין היתר, כסובל מהפרעת אישיות ומחרדות.
מהמרכז הרפואי רבין נמסר בתגובה: "כתב התביעה טרם התקבל. נגיב כמקובל בבית המשפט".