המשותף לעבודתו הקודמת של אריק זהבי (33) מפתח־תקוה לזו הנוכחית היא השאיפה להישגים והרצון המתמיד לשיפור. זהבי עבד במשרדי פרסום, ולפני כשנתיים וחצי הגשים חלום ישן והפך למורה. בתחילה עבד כמורה מחליף בישיבה התיכונית "דרכי נעם" בעיר, ולפני כשנתיים החל ללמד ב"בית חינוך יוצר אורי אורבך". השנה יחל לחנך את כיתה ה' בנים בבית הספר.
זהבי, נשוי ואב לשלושה, מספר כי מאז ומתמיד נמשך לתחום הפרסום, ועם סיום לימודי מינהל עסקים בקריה האקדמית "אונו", נענה להצעתו של חבר והחל לעבוד במשרד פרסום המיועד לציבור החרדי. בהמשך הוא עבר למשרד פרסום נוסף, אולם אז הבין כי משהו מהותי חסר בחייו.
"כבר כשלמדתי בישיבה, כולם סביבי אמרו לי שאהיה מורה", הוא מספר. "אבל בגלל השכר הנמוך העדפתי לפנות לכיוונים אחרים. לקח לי זמן להבין שעולם הפרסום פחות מתאים לי כי זה עולם יצרי ותחרותי, שסובב סביב הכסף. זה לא התאים לי, ובהתייעצות עם אשתי החלטתי לעשות הסבה להוראה".
לפני כשנה וחצי החל זהבי בהסבת אקדמאים להוראה במכללת לוינסקי, ובקרוב יחל שם לימודי תואר שני בחינוך. "תמיד עבדתי עם בני נוער", הוא מתאר את השינוי שחל בחייו. "העברתי שיעורים לילדים קטנים, ושיעורי הכנה לצבא ולסטודנטים מחו"ל. הבנתי שאם אתה בא עם עולם ערכים ומחפש משמעות בעבודה - הוראה זה המקום הכי מאתגר".
העבודה תואמת לציפיות שלך?
”אני חושב שכן. הלכתי לעבוד בבית ספר יסודי, וזה עולם אחר מהתכנים שאליהם הייתי רגיל. אני המורה הגבר היחיד בבית הספר וראיתי שיש צורך במורים גברים ביסודי. זאת עבודה מאוד מאתגרת ומשמעותית. למרות הסיפוק העצום שיש לי, לא ציפיתי שזה יהיה כל כך מתיש. זאת עבודה מאוד תובענית כי מצפים ממך במקביל להיות פסיכולוג, עובד סוציאלי, חבר ומורה, אבל אני אוהב את השליחות ולכן הגעתי למקום הזה. אני מקבל המון תמיכה ופרגון ממנהלת בית הספר, שעושה עבור המורים והתלמידים לילות כימים".
הקריירה שלך בפרסום מסייעת לך כמורה?
"ברור. זה בא לידי ביטוי בקשר עם ההורים, במקצועיות של העבודה, בשאיפה להישגים והרצון המתמיד לשיפור. ההורים הם כמו ’לקוחות‘ וצריך לדעת לעבוד איתם בשילוב ידיים כדי להצליח בצורה הטובה ביותר".
מה חשבו בסביבה שלך על השינוי המקצועי?
"רוב האנשים אמרו שזה מתאים לי ושמחו בשבילי, למרות הירידה בשכר. אני לא חושב שיש עוד מקצוע שארגיש בו כזה סיפוק כיוון שאני משפיע על ילדים ומעצב אותם. הסיפוק האדיר שיש לי מהעבודה עושה לבית ולי טוב".