1 צפייה בגלריה
אורית אברהם לפני ואחרי. צילומים: באדיבות אורית אברהם
אורית אברהם לפני ואחרי. צילומים: באדיבות אורית אברהם
אורית אברהם לפני ואחרי. צילומים: באדיבות אורית אברהם
מי שרואה בימים אלה את אורית אברהם, בת 33 מפתח תקוה, לא יכול לשער איזה רכבת הרים היא עברה מאז שנת 2005. באותה שנה היא חוותה תאונה קשה שבה נפצעה אנושות. בעקבות התאונה היא עלתה באופן קיצוני במשקל. לאחר מסע ארוך של שיקום פיזי ונפשי היא הצליחה להוריד ממשקלה יותר מ-55 ק"ג וכיום היא מנהלת קליניקה שבה היא מסייעת לאנשים להעצים את עצמם.
אורית אברהם ובעלה אילן עברו לפתח תקוה לפני שנה בחודש יולי. היא בכלל נולדה בניו יורק ועלתה לארץ בגיל 4, אבל היא מספרת שכשחשבו לאן לעבור, היא ישר התלהבה מהשם של העיר: "פתח תקוה - פתח לתקוה, פתח של תקוה. איזה שם מקסים וכל כך מלא עוצמה. זה אחד הדברים שהכי משכו אותי בלעבוד ולחיות דווקא בה".
היא גרה בשכונת אם המושבות, בה גם הקימה את הקליניקה שלה, שם היא עוסקת בהעצמת אנשים ובאימון בגישת ה-NLP. אבל לפני שהיא מצאה את עצמה ואת הייעוד שלה, אורית עברה חיים לא קלים. בשנת 2005, כשהיתה בת 21, היא עברה תאונת דרכים שבה נפצעה אנושות - ולאחריה הגיעה למשקל של 130 קילו.
"תמיד הייתי ילדה מאוד שמנה. ספגתי את האכילה מהבית וההורים נתנו לי המון אהבה דרך האוכל. הייתי ילדה רזה עד כיתה ג' ומאז התחלתי ללמוד מה זה פיצה וג'אנק. כבר בגיל 18 שקלתי בסביבות 110 קילו ואז לא גייסו אותי לצבא. הלכתי להתנדב במשמר האזרחי. באחד הסיורים שלנו רדפנו אחרי חשוד ועשינו תאונת דרכים מאוד קשה ונפצעתי אנוש".
אורית אושפזה במחלקה הנוירוכירורגית באיכילוב עם 3 חוליות בצוואר: "ריסקתי את הפנים, פתחתי את הראש, שיתוק בחצי גוף, לא יכולתי להזיז את הרגל והיד בצד אחד של הגוף. היום נשארה לי רק צלקת על המצח".
אחרי שיקום של שנה בתל השומר במחלקה של נפגעי מוח, גילתה שדווקא במקום הכי חלש שלה היא הצליחה להציב לעצמה מטרות: "בשיקום עליתי עוד 20 קילו בגלל האכילה הרגשית וכבר הגעתי למעל 130 קילו והייתי רק בת 21. אמרתי לעצמי שכל שנה אני הולכת להציב לעצמי מטרות והמטרה הראשונה היא לרזות".
ואיך עושים את זה?
"ב-2006 ראיתי שמחפשים מתמודדים לתוכנית טלויזיה חדשה 'לרדת בגדול', אז הגשתי מועמדות והתקבלתי. לא בחרו בי ל-12 מתמודדים של הוילה בגלל התאונה. האחות שם פחדה לקחת את האחריות עליי אבל בשנה הזאת היו גם 23 מתמודדים שהתמודדו מהבית. זכיתי מקום ראשון מהבית אחרי שירדתי 33 קילו והגעתי לתחרות יחד עוד בחורה אבל הודחתי באותו פרק".
אורית הצליחה לשמור על המשקל שלה במשך כשנתיים ואז עלתה בחזרה למשקל של 102 קילו: "אמרתי שדי, נמאס לי. אני לא רוצה להיות שמנה. בשנת 2009 עשיתי ניתוח לקיצור קיבה (שרוול) וירדתי 12 קילו ומהר מאוד עליתי את המשקל".
איך הרגשת?
"קשה מאוד. כל הזמן הזה אני לא מוצאת זוגיות ואני בודדה ואני לא מבינה למה אני לא מרזה. עברו עוד שנתיים וב-2011 עשיתי עוד ניתוח לקיצור קיבה, והפעם מעקף במקום שרוול, אבל גם אז ראיתי שאני יורדת רק 4 קילו ומשהו לא בסדר בהתנהלות שלי וכאן התחילה התפנית".
אברהם, מזכירה רפואית במקצועה, התקבלה לעבודה במחלקה שבה הייתה מאושפזת באיכילוב: "שם התחלתי את הקריירה שלי. הזדמן בדרכי להיות גם מנהלת מרפאה, שזו היתה אחת המטרות שהצבתי לעצמי בשנת 2007, והצלחתי לעזור לאנשים שסבלו מאותן הבעיות שאני סבלתי כשטופלתי שם. אז אני רואה בזה כאילו אני מחזירה ליקום בחזרה".
אחרי שורה של ניתוחים ונסיונות הרזיה, נחשפה אורית לטיפוח באכילה רגשית. מדובר בשיטה שלפיה מטפלים במקור של הבעיה במקום בהרזיה עצמה: "פתאום התחלתי לרדת במשקל ועשיתי שינויים מטורפים בחיים שלי. הכרתי את בעלי והתחלנו לצאת ואחרי שנתיים הוא הציע לי נישואין והתחתנו. בזמן הזה אני כבר הגעתי ליעד שלי שהוא היה 80 קילו".
הגשמת את חלומך.
"ממש. אבל אז יצאתי למסע של ניתוחים להסרת עודפי העור כי חייתי עם עודפים שהיו שייכים לעבר ונורא הקשו עליי ולא הצלחתי להיות מי שאני רוצה להיות. הזהות שלי נורא השתנתה אחרי שרזיתי. בגלל שהייתי כל כך גדולה הכול היה ג'לי ונוזלי כזה והעור ממש נפל ממני הייתי צריכה שורה של ניתוחים במשך שנה. כל ארבעה חודשים עשיתי ניתוח ומיד לאחר מכן בדצמבר 2015 התחתנתי עם אילן. הרגשתי מלכת העולם".
ואיך היום את שומרת על המשקל?
"היום אני קודם כל לא מתעסקת בכלל בספירת קלוריות וספירת ערכים. אני אוכלת כשאני רעבה ואוכלת מה שאני רוצה ומה שטוב לי ונכון לי. הבחירות שלי הן אלו ששונות. אני לא אבחר ללכת עכשיו להמבורגר כי זה מה שאני רוצה אבל אם אני אתכנן את זה מראש וזה יהיה מחושב אז אני אוכל את זה. לארוחת בוקר אני כן אוכל לחם קל עם חביתה ואכין ירקות ליד וגבינות לארוחת בוקר כי זה עשיר ובריא יותר. אני אוכלת מהראש ולא עם העיניים. יש הרבה תכנון והקשבה פנימית. ועכשיו אני רוצה לעזור לאחרים ולהעביר את זה הלאה".
מה היה המשקל הכי נמוך שהגעת אליו?
"המשקל הכי נמוך היה בחתונה שזה לא היה ריאלי בכלל. הגעתי ל-75 קילו והייתי שם בדיוק שבוע. ממש טירוף של ספורט וחישוב של מה נכנס לפה ומתי. לא ממליצה על זה לאף אחד בכלל ואני גם מדברת על זה בהרצאות שלי".
רכישת הסמכה בינלאומית באימון בגישת ה-NLP הביאה אותה לפיתוח קריירה כמאמנית אישית להרזיה ולאיך לחיות נכון. יש לה קליניקה בבית והיא מתעסקת עם אנשים ומדייקת אותם למטרות שלהם. בין היתר היא גם מקיימת הרצאות על דימוי גוף, הרזיה ותזונה נכונה.
מה זה בעצם NLP?
"NLP בעצם אומר שאנחנו כאנשים חווים את החויות דרך מערכת החושים, אנחנו חוויה חוויה ומתרגמים אותה לשפה וכתוצאה מזה נוצר מיצג פנימי שמשפיע על דפוס ההתנהגות שלנו ואז זה נכנס לתת מודע. כשנחווה את אותו אירוע נתנהג באותו דפוס ואת הדפוס הזה אפשר לשנות על ידי שינוי המיצג הפנימי וטכניקות של NLP. אז אם מישהי היום נדחתה מקשר זוגי וחבר שלה עזב אותה וכל קשר שהיא תיכנס אליו היא תרגיש דחויה אז את התחושה הזאת אפשר לשנות לה ולעזור לה לשחרר. כנ"ל לגבי הרזיה ואכילה נכונה ועוד הרבה דברים שרלוונטים לנו בחיים".
למה בחרת דווקא בשיטה הזאת לעזור לאנשים?
"החלטתי אחרי החתונה שאני מחליטה לקחת את כל הנסיון שיש לי בחיים, כי בכל זאת עברתי דרך ואני נורא אוהבת לעזור לאנשים. אז הלכתי ללמוד את השיטה שבה אני רזיתי. היום יש לי קהילה גדולה מאוד בפייסבוק ואני ניהלתי ומנהלת בלוגים שעוזרים לאלפים".
חודש אחרי החתונה שלה, בינואר 2016, נכנסה אורית להריון. אבל לצערה הפילה את העובר. לשמחתה, נכנסה שוב להריון חודש לאחר מכן, במרץ 2016: "הגוף עבר קצת משבר. גם הייתה ההפלה וגם אחרי ההפלה ההריון עצמו, אחרי כל ההרזיה והניתוחים. בחודשיים האחרונים של ההריון נורא התנפחתי בבצקות ונוזלים ועליתי במשקל ואמרתי לעצמי שבתהליך הזה אני בעיקר מתמלאת באמהות ושזה מה שחשוב כרגע. אז אני לא נראית כמו בחתונה אבל עשיתי כברת דרך והשלמתי עם זה. מייד אחרי החופשת לידה שלושה-ארבעה חודשים חזרתי להתאמן ולשמור על התזונה שלי ולרדת במשקל בחזרה. היום אני חושבת שאני יותר נשית. המטרה היא להיות מישהי שמאושרת מעצמה ומהגוף שלה".
מה הכוונה מרגישה יותר נשית?
"קיבלתי את הנשיות שלי רק אחרי הפעם הראשונה רק אחרי הניתוחים שלי. לפני זה לא הבנתי מה זה נשיות ובגלל זה כנראה גם לא הייתה לי זוגיות שנמשכה הרבה כי לא הרגשתי ראויה, זה בפנים, זה בראש. היו לי מערכות יחסים אבל לא היה לי נוח עם עצמי ושיראו אותי ככה".
היום היא נשואה באושר עם אילן ולפני 7 חודשים נולדה מיה, בתה הבכורה: "איך שנכנסתי להריון חסכתי כסף למאמנת כי ידעתי שאני אצטרך את זה. היום אני שוקלת 90 קילו אבל יש לי עוד 10 קילו לרדת ולגמרי ברור לי שאני ארד אותם אבל זה תהליך ואין מה לעשות".
מה את רוצה להעביר לאנשים שרוצים להרזות, שרוצים להגשים חלומות ולעשות שינוי?
"היום אני אישה שלמה, אוהבת את עצמי, מאמינה בעצמי. ואני התחלתי להרצות ודיברתי על למה אנחנו רוצים לרזות כי לרוב הרזיה באה מהכאב. כאחת שהגיעה ליעד שהוא 'פסגת העולם' ועלתה במשקל אחרי הריון, אני לא נכשלתי. אני למדתי בדרכים שלי וכעת יכולה להגיע שוב להשגת התוצאה הרצויה. המשקל הוא לא הניצחון אלא הדרך וההישגים הנלווים".
הקבוצה "אפשרי בעולם אפשר עבורי" :
https://www.facebook.com/groups/marzotmedabrot/?ref=br_rs
יומן מסע "בדרך להיות רזה":
https://www.facebook.com/orit002/
האתר של אורית:
http://www.orit-nlp.com/