ראש העירייה, רמי גרינברג, נחקר מספר פעמים במשרדי להב 433 בפרשה שמטלטלת את פתח־תקוה והחלה עם תלונתו של פעיל הציבור ירון קדושים.
1 צפייה בגלריה
גרינברג. "השיב על כל שאלה שנשאל באופן מלא"
גרינברג. "השיב על כל שאלה שנשאל באופן מלא"
גרינברג. "השיב על כל שאלה שנשאל באופן מלא"
(צילום: דוברות העירייה)
בינתיים, מסתעפת החקירה גם לנושאים שקשורים להתנהלות בתקופת מערכת הבחירות, וגורמים שונים שהיו מעורבים וסייעו בבחירתו של גרינברג נקראו לתת עדות. במהלך חקירתו עומת גרינברג עם לפחות אחד הנחקרים.
נושא נוסף שזוכה להתעניינות מחודשת בלהב 433 הוא מה שכונה בעבר "פרשת גרינברג", ובמרכזה תלונה שהוגשה למשטרה על ידי מי שכונה במהלך מערכת הבחירות "הצד המתלונן" ובה נטען להטרדה מינית מצידו של גרינברג. התלונה נסגרה בחוסר אשמה, וגם ערר שהוגש על ידי הצד המתלונן נדחה מאותה סיבה.
ואם זה לא מספיק, הרי שלמערכת הגיע סרטון נוסף מתקופת מערכת הבחירות, שבו נראים גרינברג, גורם המכהן כיום בתפקיד בכיר בעירייה ואדם נוסף שמוסתר בצללית. הסירטון הפעם הוא ללא אודיו (קול), אבל מלוות אותו כיתוביות שמבהירות כי תוכן השיחה נפיץ.

קדושים: "מקבל תמיכה רחבה"

בשבוע שעבר הוכתה המערכת הפוליטית בתדהמה כשגרינברג ומקורביו נחקרו במשרדי להב 433 במשך שעות ארוכות בחשד לעבירות של מרמה והפרת אמונים, סחיטה באיומים, שימוש לרעה בכוח המשרה, מתן שוחד וקשירת קשר לביצוע פשע. קדושים טען בתלונתו כי מקורבו של גרינברג, משה פרידמן, דרש ממעסיקה של אשתו לפטרה כתנאי לתקציב מהעירייה.
קראו עוד>>>
טענות נוספות השמיעה גם אשת ראש העירייה לשעבר, דפנה ברוורמן, שסיפרה בריאיון ל"ידיעות פתח־תקוה" ו"מיינט פתח תקוה" כיצד מקורב של גרינברג, שהיה בעבר בן ברית שלה, נפגש עם מעסיקה בארגון "שינובר גרופ" (מוסד המקיים פעילויות רווחה בכל הארץ) וביקש לפטרה. לדבריה של ברוורמן אז, לאחר שסורב, ביקש אותו גורם להביא להפסקת פעילותה בפתח־תקוה אלא שגם בקשה זו נענתה בשלילה.
קדושים מספר השבוע: "אחרי תקופה ארוכה שהחקירה התנהלה בסודיות מוחלטת חשבתי שארגיש הקלה אחרי שהכל יצא החוצה. אבל התחושה שלי לא נוחה שהעיר שלנו עלתה לכותרות בהקשר שלישי ובאווירה שנעשו כאן דברים שלא יעשו. לצערי הרב זה היה צריך לקרות".
איזה תגובות קיבלת מהתושבים?
הופתעתי מאוד. היה לי ברור שאקבל תמיכה רחבה בשכונה שלי, אבל לא האמנתי שאקבל כזאת תמיכה מבכירים בעירייה שנמצאים בקואליציה, מעובדי עירייה ואפילו מהסביבה הקרובה של ראש העירייה שאומרים לי 'כל הכבוד שלא שתקת'".
מהמשטרה יצרו איתך קשר מאז?
"לצורכי חקירה תמיד יש קשר. מעבר לזה ולכל מה שקשור בדברים אחרים שנחקרים ולא קשורים אליי, לא משתפים אותי בכלום. בשנה וחצי האחרונות, מאז שהוקם צוות החקירה המיוחד, היינו בקשר צמוד והעברתי כל חומר שהיה לי, כולל שאויימתי בזמן אמת.
"החקירה הייתה סמויה לחלוטין ואיש לא ידע עליה מלבדי. יאח"ה פועלים בסגנון שלהם, ואני סמוך ובטוח שרשויות החוק יעשו את עבודתם".

"טלפון מלהב"

אז עד כמה החקירה מסתעפת? מצעד הנחקרים או כאלה שמגיעים כדי לתת עדות רק הולך וגובר, והוא כולל פעילים, עובדי עירייה ואנשים נוספים מהעיר, שאינם קשורים לפרשות של קדושים או ברוורמן.
גורם נוסף, שהשמיע וכתב טענות כלפי גרינברג, הוא יורם רצבי, חבר הנהלת הפועל מחנה יהודה, שאייש את המקום החמישי ברשימתו של ראש העירייה לשעבר, איציק ברוורמן, בבחירות הקודמות.
רצבי, מותיקי שכונת מחנה יהודה ופעיל מוכר בה, שלח כבר במאי 2019 מכתב ליו"ר עמותת מועדון הכדורגל בשכונה, ד"ר אמנון מעבי, בו הודיע על התפטרותו שלא מרצון מתפקיד גזבר העמותה שאותו מילא בהתנדבות.
הסיבה, לטענתו, "לחצים שמופעלים על יו"ר העמותה מצד ראש העירייה, רמי גרינברג, ושליחיו... כל עוד אני מתפקד כגזבר העמותה קבוצת הפועל מחנה יהודה תיפגע אישית בתקציבים ובפיתוח המגרש". למערכת נודע כי כחלק מחקירת הפרשה סביב גרינברג יצרו חוקרים מלהב קשר עם רצבי ושאלו אותו על הנושא.
פרשה נוספת מהעבר קשורה לצד המתלונן במה שכונה אז "פרשת גרינברג". תושב העיר, שהיה פעיל של גרינברג בתקופת הבחירות, מספר: "קיבלתי השבוע טלפון מלהב 433 והתבקשתי להגיע למשרדים שלהם לתת עדות.
"כששאלתי אותם איך אני בדיוק קשור לחקירות, אמרו לי שמדובר על ההיכרות שלי עם הצד המתלונן. הסברתי להם שהכרתי היטב את הצד המתלונן, אבל באחד הימים בתקופת הבחירות לא ראיתי את הצד המתלונן יותר, ומאז גם לא יצא לנו לדבר. האם הם שאלו אנשים נוספים בהקשר הזה? אני באמת לא יודע".
עו"ד אלון וולקוביצקי, שמייצג את אחד המעוכבים שנחקר מספר פעמים, מסביר: "כאדם הנורמטיבי ושומר החוק שהוא, מרשי שיתף פעולה באופן מלא ובנכונות מלאה ובלב חפץ עם כל פעולות החקירה שבוצעו.
"הוא הביע נכונות מלאה לסייע לחקירה וענה באופן סדור וענייני לכל השאלות עליהן נשאל. העימות שבוצע בינו לראש העירייה היה מכבד, חברי וענייני לחלוטין, וההערכה הרבה בין שני האישים נשמעה גם לאוזני החוקרים.
"נדמה כי יש גורמים פוליטיים שלא השלימו עם תוצאות הבחירות ומונעים מרצון לפגוע בכל דרך גם בשמו הטוב של מרשי, שמוכר כאיש חסד וכאדם שטוב לשמים וטוב לבריות.
"אין לי צל של ספק שליחידה החוקרת כבר ברור ונהיר כי למרשי אין כל קשר להאשמות שהוטחו בו בתחילת החקירה וכי לא יוותר מהן אלא אבק דק בסופו של יום. ברוח זו ובהתאם לנאמר דלעיל אני מצפה כמו גם סמוך ובטוח כי היחידה החוקרת תסגור במהירות האפשרית את התיק בעילת סגירה של חוסר אשמה ובא לציון גואל".

הסרטון הנוסף

עד עתה עלו לרשת מספר סרטונים בכיכובו של גרינברג מתקופת מערכת הבחירות, כשבחלקם הוא נשמע מקלל ומגדף אנשים המקורבים אליו.
סרטון נוסף, שטרם עלה לרשת, הוא באורך 53 שניות ונפתח עם הכיתוב: שיחה שהתקיימה ב־20/5/2018 בהשתתפות: ראש עיריית פתח־תקוה רמי גרינברג, גורם עירוני שמכהן בתפקיד בכיר בעירייה (שמו שמור במערכת) ואדם שמכונה "מיסטר X".
בסרטון, שכאמור הוא וידאו בלבד ללא קול, נראה גרינברג, כשלצידו מיסטר X ולידו הבכיר בעירייה כיום. גרינברג נראה מדבר עם תנועות ידיים, ובהמשך מופיעות כיתוביות שמבהירות בין היתר כי תוכן השיחה "יגרום להלם במדינה".
עו"ד עופר ברטל ממשרד ברטל כהן מסר בשמו של ראש העירייה: "מאז שנחקר ראש העירייה מנסים כל דורשי רעתו לדלות מן האוב סיפורים שאבד עליהם הכלח. הם סבורים שהותר דמו וכי הרשות נתונה להסתער עליו.
"כל מיני מועמדים ופוליטיקאים מטעם עצמם פונים לכלי התקשורת, מפרסמים את טענותיהם ומקבלים זמן פרסום יקר חינם אין כסף. אנו מבקשים מתושבי העיר להתרכז בעניין המרכזי שהוא השירות שהם מקבלים מהעירייה שהולך ומשתפר ואף ישתפר בעתיד. ראש העירייה, מצידו, מכבד מאוד את מערכת אכיפת החוק, הגיע למשטרה בכוחות עצמו והשיב על כל שאלה שנשאל באופן מלא.
"כך הוא ימשיך לעשות גם בעתיד, כדי לסייע בהפרכת כל החשדות נגדו".
מהמשטרה נמסר בתגובה: "החקירה עודנה מתנהלת וככל שידרש ראש העירייה יגיע להשלמתה".
לעדכונים: חדשות פתח תקוה