כעס גדול בקרב הורי גן "עגורים" העירוני שבשכונת תקומה בפתח תקוה. הסיבה: מצוקת כוח האדם בגן שהגיעה לשיאה לפני מספר ימים, כשאחת מבין שתי הסייעות הקבועות שהחליפה בעצמה סייעת אחרת, הועברה לגן אחר. הגננת הסבירה להורים כי המהלך נעשה שלא בידיעתה ומתחילת החודש היא איננה מגיעה לגן בטענה כי ההתנהלות משפיעה על בריאותה.
2 צפייה בגלריה
גן עגורים פתח תקוה
גן עגורים פתח תקוה
גן עגורים פתח תקוה
(צילום: פרטי)
הגן המדובר הינו טרום טרום חובה ובו לומדים כ-34 ילדים כשלאחד מהם סייעת צמודה. מלבדה החלו את השנה שתי סייעות קבועות שטיפלו בשאר הילדים. אחת מהן, שעבדה במקום כעשור, עזבה במהלך השנה, ובמקומה הגיעה סייעת אחרת, אלא שלפני שבועות אחדים גם היא עזבה. "הגננת עדכנה אותנו שהיא לא תגיע כי היא לא מרגישה טוב, והוסיפה שהעירייה העבירה את הסייעת לגן אחר מבלי לעדכן אותה ומבלי לדאוג לסייעת קבועה אחרת", אומרת אחת האמהות שהוסיפה כי "גם הסייעת הקבועה השנייה נעדרה המון מתחילת השנה.
"מאז שהגננת שלחה את ההודעה היא לא הגיעה לגן ולהבנתי המצב השפיע עליה באופן קשה מאוד. גם התחושות בקרב הורים קשות מאוד כרגע. בכל יום אנחנו לא יודעים אם יהיה גן למחרת ולפעמים הוא נפתח מאוחר כי כרגע הוא פועל רק עם שתי סייעות, שמתחלפות פעמים רבות כך שהילדים גם רואים כל הזמן פרצופים חדשים. בנוסף, הילדים לא לומדים כלום ורק מעבירים את הזמן. עוד מעט לבן שלי יש יום הולדת, הוא מדבר על זה המון והוא יתאכזב נורא אם הגננת לא תהיה שם, והנוכחות שלה חשוב גם למסיבת הסיום".
ומה אומרים לכם בעירייה?
"פנינו לרמי גרינברג והוא מפנה אותנו למשרד החינוך, אבל בעירייה מעבירים סייעות בין הגנים ובגלל זה היא לא מגיעה, אז יש כאן אחריות גם של העירייה וגם של משרד החינוך".
אם נוספת שיתפה: "הגננת מדהימה, אני יכולה להבין אותה ולא רוצה לשפוט, אבל המצב הזה מכעיס וגם היחס לילדים נפגע כתוצאה מכך. הבן שלי למשל שאוהב את הגננת, לא רוצה להיכנס לגן, צועק כל בוקר ולא רגוע. זה משפיע גם על העבודה שלי ואני לא יודעת כבר מה לומר למנהל שאני מאחרת כמעט באופן קבוע.
"ההתנהלות הזו היא בעצם חוויה יום יומית מאז תחילת השנה. כל יום עצבים וכל יום חרדה מה יהיה למחרת שהשבוע היה כבר יום שהגן לא נפתח. נשארו מספר שבועות עד החופש הגדול אבל יש תחושה שאנחנו בחופש גדול ברוב השנה. אנחנו פונים לעירייה ולא קורה כלום".

2 צפייה בגלריה
הוריו יפוצו באלפי שקלים
הוריו יפוצו באלפי שקלים
גן ילדים
(צילום המחשה: שאטרסטוק)

קראו גם:

מדוברות העירייה נמסר: "עיריית פתח תקוה, בדומה לשאר הרשויות בישראל, מתמודדת מול החוסר בגננות, שהן עובדות משרד החינוך. בשונה מרשויות אחרות, המדיניות בפתח תקוה היא להפוך עולמות כדי שיהיה אפשר לפתוח גם את הגנים במחסור ולעשות הכל כדי לשבץ סייעות במקום גננות מחסירות. זאת בשל העובדה כי בגנים רבים משרד החינוך לא שולח גננות מחליפות. בשל כך, העירייה נאלצת לשנע סייעות לגנים שבחוסר כדי שיהיה ניתן לפתוח אותם. בגן המדובר משובצות 3 סייעות, מלבד הגננת, ובמצב מתוקן, שבו לא היה מחסור בגננות, כל הגנים יכלו להיפתח כסידרם עם צוות מלא וקבוע".
ממשרד החינוך נמסר בתגובה: "הגננת הקבועה של הגן, אמורה לחזור בראשית השבוע הבא מחופשת מחלה. באשר לסייעות, הנושא נמצא בטיפול הרשות המקומית שמחפשת סייעת קבועה לגן".