הזמר והיוצר גבי ברלין, שרק לפני ארבעה ימים קיבל את פרס מפעל חיים בהיכל התרבות בפתח תקוה, הלך לעולמו הבוקר (חמישי) בגיל 80.

2 צפייה בגלריה
גבי ברלין בהופעתו האחרונה בפתח תקוה
גבי ברלין בהופעתו האחרונה בפתח תקוה
גבי ברלין בהופעתו האחרונה בפתח תקוה
(צילום: אמיר בן חיים - היכל התרבות פ"ת)

את פרס מפעל חיים מטעם אמ"י קיבל גבי ברלין בהפתעה, במהלך מופע "פרויקט שירים שמלווים את חיי" שנערך בהיכל התרבות בפתח תקוה. במהלך אותו מופע הוזמן גבי ברלין לשיר יחד עם "הטיש הגדול" משה להב, והוא עשה זאת בכוחותיו האחרונים.
את האירוע של הענקת פרס מפעל חיים, שהוקדם במיוחד עבור גבי ברלין, יזם מנכ"ל היכל התרבות בעיר אריה ימיני.
איך הצלחתם להפתיע את גבי ברלין?
"אני שכנעתי את אמ"י לעשות את זה והם נרתמו. הזמנו את גבי ליום הולדת ה-80 של איתן גפני, מבכירי המפיקים והנגנים בישראל. ואז הפתענו אותו והוא מאוד שמח. זה היה חלום שלו לקבל את הפרס הזה".

(צילום וידאו: ריקי אריכא)

איך אתה מרגיש כשאתה שומע שימים ספורים לאחר קבלת הפרס גבי ברלין נפטר?
"עצוב מאוד, אבל אני שמח שהגשמתי לו את חלום חייו. היה חשוב לו לקבל את פרס מפעל חיים, לא היה פשוט אבל שכנענו וכינסנו ועדה מיוחדת של אמ"י ואישרו את זה. זה תוכנן לנובמבר אבל לחצתי שזה יוקדם וזכינו לראות אותו ולשמוע אותו שר ברגעיו האחרונים".
מה אתה יכול לספר על העבודה שלך עם גבי ברלין?
"הוא היה איש שליווה את פעילותנו בעיריית פתח תקוה מאז 1974 באגף הנוער עם התיאטרון שהיה לנו בזמנו. לאורך כל השנים עשינו איתו שיתופי פעולה וגם בשנה שעברה עשינו את חגיגת ה-80 שלו שתכננו וצולמה לטלוויזיה".
איגוד אמני ישראל ספד לגבי ברלין: "משפחת אמ"י נפרדת בעצב מהזמר גבי ברלין שהלך לעולמו. רק לפני מספר ימים, זכה ברלין, מאמני הזמר העברי הוותיקים והאהובים בארץ, לקבל בהפתעה את פרס אמ"י למפעל חיים באירוע מיוחד של משה להב, "הטיש הגדול", והקהל אף זכה לשמוע אותו שר בפעם האחרונה ולהריע לו על פועלו רב השנים. מלבד היותו זמר ומנחה שירה בציבור, ברלין כיהן שנים רבות בוועד המנהל של איגוד אמני ישראל, ובכך תרם רבות לשיפור מעמדם וזכויותיהם של כל חבריו האמנים".

2 צפייה בגלריה
גבי ברלין
גבי ברלין
גבי ברלין
(צילום: צביקה טישלר)

קראו גם:

גבי ברלין נולד ב-17 באוגוסט 1942 בשכונת יד אליהו שבתל אביב, לזוג הורים שעלו לישראל מברית המועצות. המוזיקה נכחה בחייו כבר מילדותו. אביו שמואל היה זמר, ואילו אימו אסתר הייתה מורה לפסנתר. כבר בילדותו היה משתתף במופעים בבית הספר, ובגיל 12 בלבד כבר עלה על הבמות כשלקח חלק בקומדיה "כטוב בעיניכם", ובהצגה "הנפש הטובה מסצ'ואן" בתיאטרון הקאמרי. בצבא שירת תחילה בחיל התותחנים, אך במסיבה גדודית, הפזמונאי ומי שהיה המייסד והמפיק של להקת גייסות השריון, שאול ביבר ז"ל, הבחין בכישרון השירה של ברלין, והחליט לצרפו ללהקה, שם החלה דרכו המוזיקלית.
בשנת 1988 נכנס לעולם השירה בציבור כשהחל להקליט מחרוזות לערבי שירה על פי נושא שהפכו אותו לדמות מרכזית בעוללם השירה בציבור הישראלי, לאורך שנות ה-2000 הנחה ערבי שירה בציבור רבים וב-2019 השתתף בפסטיבל השיר הבא, גרסתו המחודשת של פסטיבל הזמר המיתולוגי. גבי ברלין הותיר אחריו יצירות רבות שיישארו קלאסיקות לנצח במוזיקה הישראלית.
יהי זכרו ברוך.