כעס בקרב תושבים בהדר גנים ועמישב: לטענתם מזה זמן רב, מדי יום שישי בערב, בני נוער רבים גודשים את הרחובות ובעיקר את הרחוב המרכזי בשכונה, מנחם בגין. הם צועדים ויושבים על הכביש בקבוצות, ובכך מסכנים את חייהם ואת חיי הנהגים.
1 צפייה בגלריה
בני נוער וצעירים מבלים באמצע הכביש ובאיי תנועה
בני נוער וצעירים מבלים באמצע הכביש ובאיי תנועה
בני נוער וצעירים מבלים באמצע הכביש ובאיי תנועה
(צילום: באדיבות תושבים)
קראו גם:
מדובר למעשה בתופעה נפוצה בשכונה לאורך השנים, שכן מדובר באזור המאוכלס ברובו בדתיים וחרדים שאינם יכולים לצאת לבלות בערבי שישי ולכן בוחרים להיפגש ברחובות. כעת, גובר כעסם של התושבים שנוסעים בשבת שלטענתם נאלצים לתמרן בין חבורות הנערים כדי להגיע לייעדם.
"אם אני מגיעה מאזור סירקין, אני עוברת ברחוב מנחם בגין כדי להגיע הביתה. בכל שישי כשאני נוסעת שם בדרך חזרה מהקידוש עם המשפחה, אני רואה את כולם על הכבישים", אומרת בתסכול תושבת רחוב עזרא ונחמיה שבעמישב הצמודה. "השיא מבחינתי היה ביום שישי לפני כשבועיים כשחזרתי בחצות וכל נתיב הנסיעה היה מלא במאות בני נוער, ברמה שלא היה לי איך לעבור עם הרכב. רציתי לפנות לאחד הרחובות וגם הוא היה עמוס.
"ילדים יושבים על הרצפה ובאיי תנועה ומספיק שחלילה אחד מהם יקפוץ לכביש או שנהג שעובר שם יסיט לשניה את עיניו, וזה עלול להסתיים באסון. מדוע צריכים גם להגביל את התנועה שלי ליד הבית? למה אני צריכה לנסוע בדרכים חלופיות כי תופסים לי את הדרך?".
(צילום: באדיבות תושבים)
ניסית לפנות לגורמים כלשהם לטיפול בנושא?
"פניתי לרמי גרינברג אבל הוא לא הגיב. אני חושבת שהוא עושה עבודה טובה כראש עירייה, אבל אולי בעירייה מעדיפים שלא להיכנס למקומות האלה".
תושב אחר מהאזור מוסיף: "בכל שנה נהרגים רבים בתאונות שיכולות להימנע. חבל מאוד שהורים לאותם ילדים ונערים נותנים לזה יד, ואם לא, אולי כדאי שידעו היכן יושבים היקרים להם מכל. אתם רוצים להיפגש? תשבו בבתים של חברים או בגנים ציבוריים ובאזורים עם מקומות ישיבה מסודרים".
מדוברות העירייה נמסר: "הנושא מוכר שנים רבות ומטופל על ידי סיירי שיטור הרשות המסיירים ברחוב באופן תדיר – במיוחד בימי שישי בלילה. על אף שמדובר בנושא שאינו מצוי בטיפולה השוטף של הרשות, במסגרת כלל הפעולות שהרשות מקדמת לשמירה על הסדר הציבורי ובכלל זה כדי למנוע סכנה עבור בני הנוער היושבים על הכביש בימי שישי בערב ברחוב מנחם בגין – תוגבר מערך הביטחון בשנים האחרונות בהיקף חסר תקדים. רק לאחרונה נוספו שני סיירים רכובים נוספים על העשרות שנוספו בשנים האחרונות. כמו כן, בשנים האחרונות הוקם משל"ט עירוני המאוייש 24/7 ומתצפת על מאות מצלמות הפרוסות ברחבי העיר, תוגברו סיירות האופנועים ושטחים פתוחים וכן סיירת מוקד וסיירת לילית אשר נותנת מענה בין היתר גם בנושא המדובר.
"לצד זאת, בשנים האחרונות העירייה קידמה מגוון מתחמי ישיבה והתכנסות אשר משמשים את בני הנוער, בין היתר חודשה המעטפת של הבריכה בדשא סינטטי אשר בו מתכנסים בני נוער רבים וכן מתחמים נוספים כמו פינת הישיבה בסמוך לבית הספר עמיטל ועוד".
כל העדכונים - חדשות פתח תקוה