שתי תלונות הוגשו לאחרונה במשטרה נגד סייעת בגן עירוני לחינוך מיוחד, בטענה כי השתמשה באלימות כלפי ילדים בגן.
החשד הראשוני התעורר לפני מספר שבועות, במהלך שיחת חולין בין אחד הילדים לסבו וסבתו. אביו של הילד מספר: "היינו אצל ההורים שלי בארוחת שבת. הם שאלו את הילד 'איך בגן?' ואז הוא אמר 'יש לי גננת חלשה וגננת שיותר חזקה מכולם'. ניסינו להבין למה הוא מתכוון ושאלנו אותו למה היא חזקה. הוא הדגים על הראש שלו ואמר שאם הם לא מקשיבים 'היא עושה בום בראש'. בהמשך הוא סיפר שזה קורה לו ולעוד ילד".
1 צפייה בגלריה
הילד שהוריו הגישו תלונה במשטרה
הילד שהוריו הגישו תלונה במשטרה
הילד שהוריו הגישו תלונה במשטרה
(צילום: פרטי)
קראו גם:
כיצד פעלתם באותו רגע?
"התקשרנו לאחר מכן להורים של הילד השני, וביקשנו מהם שיבדקו עם הילד שלהם על התנהלות חריגה מצד הצוות, מבלי לומר את שמה של הסייעת שהבן שלנו הזכיר. במוצאי שבת האמא התקשרה בהיסטריה ואמרה שלטענת הילד, הסייעת שהבן שלי הזכיר נותנת להם מכה בראש. באותו ערב דיברתי עם הגננת שהייתה מופתעת והתקשתה להאמין.
"להבנתי, בימים שלאחר מכן, נערכה שיחה בין הסייעת לצוות הממונה עליה, ממנה עלה כי לטענתה שלא עשתה דבר כזה. בהמשך התקשרו אליי ואמרו שזה טופל וכנראה הילדים לא הבינו את הסיטואציה. אבל זה לא הגיוני ששני ילדים יתאמו גרסאות ביניהם. אמרתי שאתלונן במשטרה - וכך עשיתי".
כאמור, האב הגיש תלונה במשטרה ובימים האחרונים הוגשה תלונה נוספת כלפי אותה סייעת על ידי זוג הורים נוסף. "בין לבין ניהלנו שיחה בינינו ההורים, ועלו טענות נוספות כלפי אותה סייעת", אומר האב. "פניתי גם לראש העירייה שאמר לי שיבדוק וזה בטיפול, אבל בינתיים אני לא מקבל תשובות: לא מהעירייה ולא מהמשטרה. מבחינת כל הגורמים, מאחר שהמשטרה מעורבת, הם לא יכולים לעשות דבר כרגע. אז בשלב הזה אנחנו לא שולחים את הילד לגן כשהגננת לא נמצאת, שזה פעמיים בשבוע".
מה אתם מתכוונים לעשות?
"אני לא מפחד ולא אוותר. דיברתי גם עם עורך דין ונחליט מה עושים. היא חייבת להיות מורחקת ואסור לה לעבוד עם ילדים. הילדים חסרי ישע, ביניהם ילדים שלא יכולים לדבר וההורים שלהם חוששים שאם עברו משהו הם לא יכולים לספר".
שתף בתחושות בימים האלה, במיוחד לאור מקרים נוספים בעיר של חשד לאלימות בגנים.
"אשתי לא תפקדה מספר ימים, אני לא הלכתי לעבודה במשך שבועיים בערך. זה מפחיד מאוד. אתה שולח את הילד למקום שאמור לקדם אותו מכל הבחינות ושיחזור שמח, והילד הזה היה הכי שמח וחייכן שיש, אבל בשבועות האחרונים אנחנו מרגישים רגרסיה בהתנהגות שלו. הוא נהיה פחות סבלני".
מהמשטרה נמסר: "ככל שמתקבלת תלונה במשטרת ישראל המעלה חשד לקיומה של עבירה, המשטרה חוקרת במטרה להגיע לחקר האמת, כאשר איננו מפרטים מחקירות מתנהלות ואין בכך כדי לאשר את עצם קיומה של חקירה".
מעיריית פתח תקוה נמסר: "בשל צנעת הפרט והעובדה כי הוגשה תלונה במשטרה בנושא - לא נוכל לפרט על כלל הפעולות שבוצעו במסגרת התחקיר שנעשה. יחד עם זאת, בגן המדובר עובדים למעלה מעשרה אנשי צוות, לרבות עו"ס, גננות ומטפלים פרא רפואיים. במסגרת תחקיר הרשות נערכה בדיקה מול אנשי הצוות בגן אשר לא העלתה חשדות לאלימות מצד הסייעת. בנוסף, נערכה פגישה עם ההורים בהשתתפות כלל הגורמים הרלוונטים במטרה להבהיר את הדברים והפעולות שבוצעו במסגרת תחקור החשדות".
מאלו"ט שמפעילה את מערך הטיפולים בגן נמסר: "אלו"ט מפעילה בגן את הטיפול הבריאותי המקדם ויחד עם צוות משרד החינוך והרשות המקומית, אחראי לביטחונו ושלומו של כל אחד מילדי הגן. עם קבלת התלונה נערך בירור מקיף בנושא. הנושא עבר לחקירת משטרה והמשך הטיפול ייעשה בהתאם לממצאי החקירה. חשוב לציין כי החשד שעלה הוא לגבי עובדת המועסקת על ידי הרשות ולא על ידי אלו"ט. אנו סומכים את ידנו על גורמי הפיקוח והאכיפה ונשתף פעולה ככל שנתבקש".
כל העדכונים - חדשות פתח תקוה