הסתדרות המורים הכריזה על סכסוך עבודה הנוגע לכל גני הילדים העירוניים בפתח תקוה. זאת בעקבות ההתנהלות, לטענתם, של הרשות בכל הנוגע להקצאת סייעת שנייה לגני הילדים. מההסתדרות נמסר שאם לא יימצא פתרון תוך זמן קצר, תהיה רשאית הסתדרות המורים לנקוט בצעדים ארגוניים.
1 צפייה בגלריה
כיתה ריקה
כיתה ריקה
כיתה ריקה
(צילום: shutterstock)
לדברי ענת דדון, יו"ר מחלקת הגננות בהסתדרות המורים: "עיריית פתח תקוה מתנהלת, בכל הקשור להקצאת סייעת שניה לגני הילדים, באופן בעייתי ביותר למרות שהתקן מחייב אותן להקצות סייעת שנייה".
עוד הוסיפה דדון ואמרה כי, "העירייה לא שולחות בכל מקרה סייעת מחליפה לסייעת נעדרת או לעתים מוציאה סייעת מגן אחד ומעבירה אותה לגן אחר. כך שהגן המקורי של הסייעת השנייה נותר עם סייעת אחת בלבד ולא עם שתיים כפי שמחייב התקן. התוצאה היא ירידה באיכות ההוראה, טיפול פחות טוב בילדים ועומס על הגננות והצוות החינוכי".
לדברי דדון כל הפניות לעירייה לא קיבלו מענה הולם. גם משרד החינוך התבקש להתערב אולם עד כה לא עשה דבר.
מדוברות עיריית פתח תקוה נמסר: "מדובר בסכסוך עבודה ארצי אשר במסגרתו מתקיים דין ודברים בין משרד החינוך להסתדרות המורים. לצד זאת, עיריית פתח תקוה, בשונה מרוב הרשויות בישראל, מפעילה מערך סייעות חסר תקדים בהיקפו אשר מכסה חוסרים גם של גננות, אשר, כידוע, עובדות תחת משרד החינוך.
מינהל החינוך בעירייה משתמש בסייעת השנייה למילוי מקום אך ורק כאשר מוצו כל הניסיונות האחרים והאלטרנטיבה היחידה שנותרה, שתמנע סגירת גן, היא הוצאת הסייעת מגן עם 2 סייעות לטובת מילוי מקום בגן עם החוסר.
הדבר נעשה על פי הנחיות משרד החינוך, ועל כן סכסוך העבודה בנושא השימוש בסייעת שנייה למילוי מקום שמונע סגירת גן - אמור להיסגר בשיח בין משרד החינוך להסתדרות המורים. על כל פנים, עיריית פתח תקוה תפעל על פי הנחיות משרד החינוך בעניין.
יודגש כי מילוי המקום של הסייעת השנייה נעשה במקרי קיצון ורואה את טובת התלמידים בלבד – בכך שעל ידי פעולה זו ניתן לשמור על רצף לימודי בגנים".
לעדכונים - חדשות פתח תקוה