בימים האחרונים הולכים ומתרבים הדיווחים ברשתות החברתיות על אנשים לא מוכרים שמצלמים ונכנסים לבנייני מגורים משותפים בפתח תקוה ובמקומות נוספים בארץ.
2 צפייה בגלריה
תמונה שהופצה ברשת מפתח תקוה
תמונה שהופצה ברשת מפתח תקוה
תמונה שהופצה ברשת מפתח תקוה
(צילום: מתוך הרשת החברתית, שימוש לפי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים)
ההודעות בקבוצות הווטסאפ והפייסבוק השונות בעיר, שכוללות גם צילומים של אותם אלמונים אשר משוטטים בעיר, מעוררות חשש ודאגה בקרב תושבים נוכח המצב הביטחוני הקשה והזוועות שאירעו בדרום.
המוקד העירוני של עיריית פתח תקוה והמשטרה מקבלות הודעות רבות בנושא מתושבים מודאגים, מה שגרם למשטרה להוציא אמש הודעה מיוחדת לציבור בנושא.
בהודעת המשטרה נמסר כי כלל האירועים נבדקו על ידי השוטרים ולא עלה חשד לפח"ע (פיגוע חבלני עויין). עוד נמסר מהמשטרה, שכל דיווח מהסוג הזה מטופל במהירות וביסודיות על ידי אלפי השוטרים והלוחמים שנמצאים בכלל הערים בכוחות מתוגברים ומוכנים לכל תרחיש.

2 צפייה בגלריה
אדם מצלם בניין בשכונת נווה גן
אדם מצלם בניין בשכונת נווה גן
אדם מצלם בניין בשכונת נווה גן
(צילום: מתוך סרטון שפורסם ברשת החברתית, שימוש לפי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים)

קראו גם:

יחד עם זאת, המשטרה קוראת לתושבים להמשיך להיות עירניים ובכל אירוע שנראה חריג להתקשר למוקד 100. עוד מבקשים במשטרה, שעל מנת לא ליצור פאניקה הציבור מתבקש שלא להפיץ את ההודעות הללו ברשת החברתית ולהעביר אותן לטיפול המשטרה באופן מיידי.
יצויין כי על אף הודעת המשטרה וגם לאחריה, תושבים רבים המשיכו להביע את דאגתם בקבוצות הווטסאפ השונות.

הבוקר (חמישי) פרסמה המשטרה הודעה שמתייחסת לעיר פתח תקוה. להלן ההודעה המלאה:


הזמת הודעות כזב ושיח רשתי שגוי בדבר אירוע פלילי או חבלני לכאורה בפתח תקוה בידי "חשודים מצלמי בתים".
בהמשך לשיח רשתי ותיעוד של "חשודים" המצלמים בניין בעיר פ"ת השבוע, נבהיר כי בבדיקה שערכו שוטרי התחנה תוך פחות משעה, זוהו ותוחקרו כלל המעורבים ובעל הרכב, וכאמור- נשלל כל חשד!
למען הסר ספק, נבהיר כי מדובר בעובדי חברת ניקיון שתיעדו את המבנה, לאימות הכתובת הנדרשת מול בעל החברה, לאחר שהגיעו לכתובת שגויה לביצוע העבודה.
עוד נבהיר, כי סרטונים ותמונות נוספות המיוחסות לכאורה לאירוע המדובר, נבחנו ונמצא כי אינן קשורות למועד ולעיר הנ"ל וכל שרשור בנושא, מייצר פאניקה מיותרת בציבור ולפיכך יש להימנע מכך.
משטרת ישראל שבה וקוראת לאזרחים להמשיך ולגלות עירנות ולהתקשר בזמן אמת למוקד 100 בכל אדם או אירוע חשוד.