מזג האוויר מתחמם והנחשים מתעוררים. משפחת דמציאן גילתה זאת על בשרה כאשר איבדה ביום שישי האחרון באירוע עצוב במיוחד את כלב המשפחה האהוב, דוני, שהוכש על ידי נחש.
3 צפייה בגלריה
הכלב דוני
הכלב דוני
הכלב דוני
(צילום: באדיבות אלה ללזר)
המקרה העצוב התרחש כאשר אבי המשפחה יצא עם שני בניהם והכלב דוני, לטיול באזור בית לאה, הנמצא על תוואי נחל הירקון בסמוך לצומת ירקונים.
"דוני שיחק שם, ורץ בין השיחים", מספרת אלה. "בשלב כלשהו הוא יצא מאחד השיחים כשנחש בפה שלו, וככל הנראה הוא הוכש בזמן שנאבק בו. כל זה כשבעלי והילדים היו ממש מאחוריו".
איך הם הגיבו באותו רגע?
"היו צרחות אימים, הילדים בכו, ותוך זמן קצר מהרגע שהנחש השתחרר דוני החל לצלוע. הם התחילו להתקדם מהר לכיוון האוטו, ואחרי כמה דקות הוא פשוט קרס. בעלי נסע אתו ועם הילדים למרכז הרפואי לחיות 'חוות דעת' בכפר סבא, אבל לצערנו גם חצי שעה של ניסיונות החייאה לא צלחו".
3 צפייה בגלריה
הכלב דוני
הכלב דוני
הכלב דוני. מככב בתמונות המשפחתיות
(צילום: באדיבות אלה ללזר)
עברה בכם מחשבה מה היה קורה אם הוא לא היה תופס אותו?
"ברור. אנחנו כל הזמן אומרים שהוא הציל חיים של אנשים. אם הוא לא היה תופס את הנחש, הוא היה יכול להגיע לילדים ולבעלי או למשפחה אחרת שהייתה עוברת שם. זה מנחם ולא מנחם".
אלה מספרת על קשר עמוק עם הכלב האהוב, "הוא גדל אצלנו מגיל חודשיים והוא מופיע בכל התמונות, אם לא במרכזן אז ברקע. דוני היה מאוד דומיננטי בבית ועכשיו נותר חלל רציני".
איך מתמודדים הילדים עם מה שקרה?
"הבן שלי שראה את הכל, התקשה מאוד להירדם וסיפר על זה בבית הספר. זה קשה, זה לאבד בן בית".
הנחש שהכיש את כלבם האהוב של בני המשפחה לא הסתובב בשטח במקרה, שכן בחודשים אפריל-ומאי, עם העלייה בטמפרטורות מתחילים הנחשים להימצא יותר בשטח כשהם מחפשים אחר מזון ומחזרים אחר הנקבות.
3 צפייה בגלריה
הכלב דוני
הכלב דוני
הכלב דוני. נפרדים
(צילום: באדיבות אלה ללזר)
"למדנו בדיעבד שזו לא העונה לתת לכלב להיות משוחרר בטבע", אומרת אלה ומסכמת בעצב: "למרות שאם תשאל את בעלי הוא היה עושה אותו דבר שוב. לא כדי שיקרה משהו חלילה אלא כדי לתת לו חופשיות כי זה הטבע שלו. זה גורל אכזר".
לעדכונים - חדשות פתח תקוה