גם החזאים הוותיקים שפשפו עיניים כשראו את תחזית מזג האוויר בפתח תקוה ובכל רחבי הארץ בימים הקרובים. הסיבה לכך היא שסערה כזאת חריגה מאוד בחודש נובמבר ואופיינית יותר לחודשי החורף ה"קלאסיים" ינואר ופברואר.
2 צפייה בגלריה
גשם פתח תקוה צומת גיסין ראשון לציון אם המושבות - תמונת פייסבוק
גשם פתח תקוה צומת גיסין ראשון לציון אם המושבות - תמונת פייסבוק
גשם בפתח תקוה
(צילום ארכיון)
תחזית מזג האוויר המעודכנת צופה כמויות גדולות מאוד של גשמים בפתח תקוה, בימים ראשון ושני. לאור ניסיון העבר, כמות כזאת של משקעים עלולה לגרום להצפות במקומות הנמוכים של העיר, כגון שכונות עמישב, שעריה, יוספטל ואחרות.
עיריית פתח תקוה נערכת גם היא לסערה וביצעה כבכל שנה פתיחה וניקוי של המרזבים והקולטנים, על מנת שהמים יזרמו ככל הניתן אל תוך התעלות ולא יעלו כלפי מעלה ויגרמו לחסימות כבישים.
גם הרוחות בעיר צפויות להיות חזקות במיוחד, ויגיעו למהירות של 50 עד 80 קמ"ש. העירייה גזמה בתקופה האחרונה עצים וענפים מסוכנים.
מדובר כאמור בסערה מזרח אירופאית חריגה לחודש נובמבר, שתביא איתה גם טמפרטורות נמוכות מהרגיל לעונה. ברשויות המדינה נערכים לכל האפשרויות, מחסימות של כבישים מרכזיים ועד להצפות ורוחות שיגרמו לקריסת עצים.

מה צריך לעשות כדי להיערך טוב יותר לסערה בפתח תקוה?


יש לנקות מרזבים ופתחי ניקוז בשטחים הפרטיים, יש לחזק ולקבע חפצים העלולים לעוף ברוח חזקה כגון סככות, אנטנות, אדניות, עציצים, כבלים. בנוסף יש לבדוק שהגגות אטומים כדי שלא יהיו נזילות מים, להקפיד על פתחי אוורור בעת חימום הבית, להטעין את הטלפון הניידים באופן רציף ולנהוג בזהירות מירבית.

2 צפייה בגלריה
גשם
גשם
גשמים חזקים בדרך
(צילום: canva)

קראו גם:

בתקופה זו של המלחמה, כדאי גם לדאוג שכל הציוד הנדרש נמצא בממ"ד או במקלט למקרה של אזעקה בעת הפסקת חשמל - פנס עם סוללות, רדיו טרנזיסטור עם סוללות, טלפון מוטען עם אפליקציית פיקוד העורף, מזון ומים.