יוזמה בפתח תקוה: הקמת תיכון דתי חדש לבנות שלא יעבוד במסגרת אולפנה. מסקר שערכו הורים ברחבי העיר, עולה כי ישנו ביקוש להקים מוסד חינוך דתי לבנות אך עם פחות תכנים תורניים כפי שמועברים באולפנת ישורון הוותיקה ואולפנת הדר גנים.
2 צפייה בגלריה
אולפנת הדר גנים
אולפנת הדר גנים
אולפנת הדר גנים
(צילום: דוברות העירייה)
למעשה, עבור בנות שרוצות ללמוד במסגרת דתית, לא קיימת היום אפשרות בחירה, מאחר והשיבוץ מבוצע לפי אזורי רישום, כשחלקן משובצות לאולפנת הדר גנים וחלקן לאולפנת ישורון שבכפר גנים (ישנה גם אולפנת נועם אך היא פרטית, מ.ד). על אף שישנם פערים ברמת הדתיות בין הבנות, כל הנרשמות למוסדות החינוך האלו מקבלות יותר תכנים תורניים ודתיים.
"לפי המצב הנוכחי, הרבה בנות שלא מסתדרות באולפנה בוחרות ללכת לחינוך חילוני. הם אמנם דתיות אבל אין להן אפשרות בחירה אחרת", אומרת ורד כהן, תושבת הדר גנים ומיוזמי הרעיון. "גיששתי אצל כמה הורים ואמרתי שאולי צריך להקים תיכון לבנות תחת החינוך הממלכתי דתי, אבל שלא ייתן מענה כמו באולפנה".
למה הכוונה?
"לפני כמה שנים הקימו את תיכון אמית בר אילן לבנים, שבו לומדים פחות לימודי קודש וגמרא כמו בישיבה תיכונית. אז אמנם בנות לא לומדות גמרא אבל יש צורך בהקמת תיכון עם פחות דגש על הפן התורני. מה שקורה היום באולפנות זה שפעם בשבועיים הבנות מסיימות את הלימודים בשעה 18:00 בגלל לימוד בבית מדרש, במשך החודש יש מספר הרצאות תורניות, פעם-פעמיים בשנה יש שבתות אולפנה ברוח תורנית ויש פעילויות נוספות. בבית הספר החדש שאנחנו רוצים להקים לא יהיה את זה.
"בנוסף, באולפנות הבנות נדרשות לגשת לבגרות 5 יחידות בתנ"ך וגם בתושב"ע (תורה שבעל פה). צריך לקרות משהו ממש חריג כדי שיאשרו להן לא לעשות את זה ואנחנו רוצים שתהיה בחירה בעניין גם בפן המקצועי. בסופו של דבר, התיכון שאנחנו רוצים להקים כן יהיה דתי - תהיה בו תפילה ותכנים תורניים מדי פעם אבל אנחנו רוצים לתת דגש גם על תחומים אחרים כמו סייבר, מדעי המדינה וכו'. יש גם הרבה בנות שרוצות לסיים את יום הלימודים כמו בתיכונים אחרים , כלומר בשעה 13:30-14:00 ולא 15:30 כפי שקורה באולפנות".

2 צפייה בגלריה
כיתה ריקה שביתה
כיתה ריקה שביתה
בקרוב יהיה תיכון חדש?
(צילום המחשה: shutterstock)

קראו גם:

איפה זה עומד כרגע?
"הפצנו סקר בבתי ספר דתיים בעיר להורים של בנות בכיתות ג'-ו', שלחנו לראש העירייה רמי גרינברג את כל הנתונים והרציונל מאחורי המהלך, פנינו גם לאלישיב עמיצור וגם לגילה בן נאים, וכרגע אנחנו ממתינים לפגישה עם ראש העירייה.
"אנחנו מבינים שזה לא יקום מחר אבל אנחנו רוצים לדעת שיש צפי. בינתיים פנו אליי הורים מכפר גנים וכפר אברהם שממש התלהבו מהרעיון וגם תושבים מהדר גנים שאמרו שגם לבת שלהם מתאים להגיע לתיכון ושזו אופציה הרבה יותר טובה מבחינתם".
כאמור, מי שנרתמה לסייע, היא חברת המועצה לשעבר גילה בן נאים, שתתמודד בבחירות הקרובות תחת הרשימה של עוצמה יהודית בעיר, ונפגשה לאחרונה עם הורים בנושא. "כמי שמאמינה בגישה של 'חנוך לנער/ה עפ"י דרכו/ה', אני חושבת שיש מקום לגיוון כזה בפתח תקוה", כתבה ברשת החברתית.
להלן תגובת עיריית פ"ת: עיריית פתח תקווה דוגלת במתן מענה חינוכי רחב לכלל האוכלוסיות בכל הזרמים: חילוני, דתי ומוכר שאינו רשמי, ולראייה המענה הרחב והיוצא הדופן שיש בעיר פתח תקווה. כל בקשה חדשה שעולה נבדק הצורך לגביה וההשלכות, והבקשה נבחנת באופן יסודי. בתום בחינת הנושא תתקבל החלטה.