חוסר מזל או היעדר הרתעה? בשבוע שעבר רכש גבי פיליבן משכונת רמת ורבר רכב עבור הוריו. שלשום הוא נגנב מחניית הבניין ברחוב צה"ל, כשנה לאחר שרכבו הפרטי נגנב אף הוא מרחוב סמוך. שני כלי הרכב אגב, היו מסוג מאזדה.
1 צפייה בגלריה
גניבת רכב
גניבת רכב
"הרכב כבר הגיע לשטחים"
(צילום: shutterstock)
לדבריו של פיליבן אשר מתגורר ברחוב משה שרת, אירוע גניבת הרכב הראשון התרחש באוקטובר אשתקד בשעת אחר הצהריים. "אני זוכר שאבי ביקש עזרה בעניין מסוים", הוא משחזר. "ירדתי לחניה ולא ראיתי את הרכב. חשבתי שאני הוזה. התקשרתי מיד לבני המשפחה כדי לשאול אולי מישהו לקח אותו, אבל כולם השיבו בשלילה ואז הבנתי שהוא נגנב, לא הייתה אופציה אחרת".
כיצד פעלת?
"התקשרתי למשטרה ואמרו לי שהרכב עבר מחסום, וצריך להמשיך בתהליך בשביל הביטוח".
קראו גם:
מאז אותו אירוע חלפה בסך הכל קצת יותר משנה ושוב פיליבן מוצא עצמו בסיטואציה דומה, כאשר ביום שני השבוע, באזור חצות, נגנב הרכב אותו סייע להוריו לרכוש ימים ספורים קודם לכן. "אבא שלי ירד לחניה בשעה 05:00 ולא ראה אותו. כמה דקות לאחר מכן הוא התקשר לעדכן אותי".
מה עובר לך בראש באותו רגע?
"דז'ה וו. זה מחזיר אותך שנה אחורה כי אתה יודע לקראת מה אתה הולך. שוב כל ההליך עם המשטרה, הביטוח, חוקרים, לקנות שוב רכב. תחושה של חוסר אונים בעיקר. אתה משקיע ממיטב כספך וזמנך, מחנה את הרכב בחניה, ואז אתה לא רואה אותו ויודע שאין לך מה לעשות".
מניח שגם הפעם הגשת תלונה. מה אמרו לכם?
"אין להם מה לומר יותר מדי, חוץ מלהגיש תלונה ולהגיש אותה לביטוח. בינתיים קיבלתי מידע שהרכב כבר הגיע לשטחים".
מה הלאה? איך אתה מתכוון לפעול כעת?
"ההצגה חייבת להימשך. אי אפשר ללכת ברגל לכל מקום, יש עבודה, יש ילדים. נקנה רכב חדש, רק שהפעם הוא לא יהיה מאזדה ונמגן אותו עם יותר אמצעים".
מה צריך לעשות כדי למגר את גניבות הרכב לדעתך?
"אולי להגביר את האכיפה ואת הסיורים ברחבי העיר. כל דבר שיכול לשמור על הרכוש שלנו".
מדוברות העירייה נמסר: "בשנים האחרונות פתח תקוה עברה מהפכה בתחום הביטחון והמענה הניתן כנגד אירועי פשיעה, וונדליזם וכנגד אירועים הפוגעים באיכות חיי התושבים. הדבר ניכר גם בנתוני מפת הפשיעה של המשרד לביטחון פנים והמשטרה, אשר מראים ירידה ניכרת בפשיעה בפ"ת – בעיקר בשנים האחרונות.
"במסגרת הטיפול המקיף שניתן בנושא, צוותים של השיטור העירוני והמשטרה ביצעו תפיסות רבות ומנעו עשרות אירועים. כחלק מהרחבת מערך הביטחון בעיר, נפרסו מאות מצלמות בכל רחבי העיר ובפאתי העיר וכן הוקם משל"ט עירוני המאוייש 24/7 ומגיב לאירועים בזמן אמת. כמו כן, הוקמו סיירות עירוניות אשר במסגרת פעילותן נתפסו מאות מקרי פשיעה בזמן אמת, כמו סיירת אופנועים המורכבת מיוצאי יחידות קרביות, סיירת שטחים פתוחים ועוד. כמו כן, קיים קשר הדוק עם הפיקוד הבכיר במשטרת פתח תקוה ומקודמים שיתופי פעולה רבים בין הגופים לטובת ביטחון התושבים והשמירה על איכות חייהם".
כל העדכונים - חדשות פתח תקוה