מחמם את הלב: אריאל ויפעת זיו, בני זוג משכונת הדר גנים בפתח תקוה, בשיתוף "המטבח של נטלי", החלו במיזם לאיסוף מזון לנזקקים בעשרות בתי ספר בעיר שנועד להעלות את המודעות לנושא החרמות החברתיים. המיזם הוקם לזכרו של נתנאל ז"ל, בנם של הזוג זיו, שסבל אף הוא מהתופעה ונפטר לפני כשלוש שנים בגיל 20.

3 צפייה בגלריה
נתנאל זיו ז"ל
נתנאל זיו ז"ל
נתנאל זיו ז"ל
(צילום: פרטי)

במסגרת המיזם, שנקרא "שבת מברכין", אוספים תלמידי בתי הספר מוצרי מזון יבשים, אורזים אותם בסמוך לשבת בה מברכים את החודש העברי הבא, ולאחר מכן הם מועברים ל"מטבח של נטלי", שם משתמשים בהם לבישול ארוחות חמות לקשישים ונזקקים. בינתיים, שיתוף הפעולה יצא לדרך עם למעלה מ-10 בתי ספר בעיר, כשבקרוב צפויים להצטרף אליהם עוד עשרה לפחות.
המיזם כאמור, נועד במטרה להנציח את נתנאל זיו שחווה התעמרות חברתית ופוגענית בעברו על השלכותיהן הקשות. לפני פטירתו כתב נתנאל: "לפני שאתם פוגעים באחרים, לפעמים אנשים לא מבינים את ההשלכות של מה שהם עושים. אפשר להרוס חיים של בן אדם בקלות. בבקשה תתנהגו יפה לסביבה גם אם היא שונה מכם. בבקשה תעזרו לאדם שנראה שקשה לו, וככה תמנעו ממנו לעבור את מה שעברתי".

3 צפייה בגלריה
אריאל ויפעת זיו. מסייעים לנזקקים
אריאל ויפעת זיו. מסייעים לנזקקים
אריאל ויפעת זיו. מסייעים לנזקקים
(צילום: פרטי)

אז איך נולד הרעיון? יפעת מספרת: "לאחר שקיימנו ב'מטבח של נטלי' יום גיבוש והתנדבות עם העובדים ממקום עבודתו של אריאל, שכולו היה מוקדש לעילוי נשמת בננו, והכרנו את המקום המדהים שמבוסס על תרומות בלבד ואת מתנדביו השונים והמקסימים, שוחחנו עם נטלי סחייק מקימת העמותה ושמענו ממנה על רצונה להגדיל עוד יותר את כמות המשפחות להן היא מבשלת ומסייעת.
"מאחר ורצינו להמשיך ולהנציח את בננו נתנאל ז"ל במעשים של נתינה, עלה במוחו של אריאל הרעיון למיזם של איסוף מוצרי מזון ממוסדות החינוך, בשילוב העלאת המודעות לנזקי החרמות וההתעמרויות החברתיות. שמחנו מאד לשמוע ש-22 מוסדות חינוך נאותו להצטרף למיזם, ולאחר איסוף מוצרים בשבוע החולף, קיבלנו בימים האחרונים מבתי הספר השונים תמונות של קרטונים מלאים בכל טוב. זה מרגש אותנו מאוד ונותן לנו כח להמשך הדרך".

3 צפייה בגלריה
תרומות מזון שנאספו
תרומות מזון שנאספו
תרומות מזון שנאספו
(צילום: פרטי)

קראו גם:
יפעת הוסיפה כי "בזכות הפליירים שחולקו בדבר המיזם, נודע לנו כבר על ילד בעיר שאזר אומץ ושיתף את הוריו בחרם שהוא עובר ושמתעללים בו. זה מרגש מאוד, והלוואי ובזכות המיזם נצליח להציל כמה שיותר ילדים ובני נוער".
מוסדות חינוך שמעוניינים להצטרף למיזם מוזמנים לפנות לאריאל בטלפון 052-6162226. לתרומות מוצרים או תרומות כספיות ניתן לפנות ל"מטבח של נטלי", כתובת: פנחס חגין 16 פתח תקוה.