יומיים לאחר שהושלך רימון הלם לעבר בניין מגורים ברחוב צה"ל בפתח תקוה, נורו במהלך הלילה הנוכחי (בין שלישי לרביעי) יריות לכיוון אותו בניין. למרבה המזל, גם מקרה זה הסתיים ללא נפגעים, אבל התושבים חוששים שזו לא תהיה הפעם האחרונה.
3 צפייה בגלריה
הרימון בכניסה לבית
הרימון בכניסה לבית
הרימון בכניסה לבית
(צילום: דוברות הצלה פתח תקוה)
נראה שלתושבים בפתח תקוה יש סיבה לדאגה. במהלך חודש פברואר האחרון ניהלו גורמים בעולם התחתון מאבק ברחובות העיר, לעתים גם באמצע היום. האירועים כללו בין היתר: ירי והשלכת מטען בחנות ירקות שברחוב פינס, שרפת חנות ירקות ברחוב אוסישקין, הנחת מטען בפתח דירה באם המושבות, השלכת רימון לעבר לובי בניין ברחוב חפץ חיים, הצתת רכב באותו רחוב ועוד.
לאחר גל מעצרים של המשטרה נרשמה באזור רגיעה יחסית, אלא שלאחרונה שוב הפשיעה הרימה את ראשה בעיר. האירועים התחדשו עם רימון הלם שהושלך לאור יום לעבר צ'יינג' ברחוב חפץ חיים ההומה אדם, המשיך עם הנחת רימון סמוך לקטנוע ברחוב אריה בראון שבאם המושבות לפני כחודש, ולפני שבועות אחדים הושלכו רימונים לבניין ברחוב הירקונים ולבניין ברחוב הענבל בהדר גנים, אליו גם נורו מספר יריות.
השיא , בינתיים לפחות, נרשם השבוע עם האירועים ברחוב צה"ל שברמת ורבר, כאשר ביום ראשון בשעה 22:30 לערך הושלך רימון הלם לכיוון בניין ברחוב, בשעה שעדיין התנהל מבצע "עלות השחר" בדרום, ובכך נגרמה בהלה רבה. אתמול כאמור, נורו מספר כחמש יריות לעבר אותו בניין. בשני האירועים לא היו נפגעים בגוף אבל גרמו לבהלה ופחד בקרב התושבים.
קראו גם:

3 צפייה בגלריה
זירת האירוע, אמש
זירת האירוע, אמש
זירת האירוע, אמש
(צלם לא ידוע, שימוש לפי סעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים)

"שמעתי 5-6 יריות אחת אחרי השנייה, פתחתי את החלון ולא ראיתי משהו חריג. לאחר מכן היה שקט יחסית עד שהגיעו ניידות בעקבות תלונות תושבים", מספר תושב האזור.
מה עבר לך בראש באותו רגע?
"תיארתי לעצמי שזה יריות. השכונה הפכה לאזור של עבריינים. כל שני וחמישי יש רימונים, יריות, סמים ואלוהים ישמור".
מה התחושות כרגע?
"כל עוד אתה לא מתערבב עם השכנים , הכל בסדר. יש חשש כל הזמן, אנשים מפחדים ובגלל זה אין אפילו 'שלום שלום' בין השכנים, נכנסים לבית וסוגרים את הדלת. מספיק שאתה אומר משהו על מישהו ויכול לבוא מישהו שיתנכל לך. זה מפחיד".
תושבת נוספת מוסיפה: "זה נורא, חשבתי שאני בתוך מלחמה. יש לי בת צעירה שהייתה אמורה לצאת מהבית ופחדתי שמישהו יירה בה בטעות. במצב הנוכחי זה יכול לקרות".
איך האירועים משפיעים עליכם?
"זה מכניס ללחץ לא נורמלי. האזור פה תמיד היה שקט ואני לא יודעת מה קורה פה בתקופה האחרונה. זה מפחיד. מעבר לזה, גם בונים אצלנו ברחוב והחיים כאן הפכו להיות סיוט".
את שוקלת לעבור משם?
"מאיפה יש לי כסף? אתה יודע כמה עולה היום לשכור דירה? אין לי לאן ללכת כרגע. נצטרך לסבול בשקט".