הגרסה שלו: "בסופו של דבר אדם מגיע למצב ייאוש ואומר 'די, הגיעו מים עד נפש'", כך אומר תושב ראש העין בן ה-67 שניסה להצית את עצמו ביום שלישי מול משרדי הביטוח הלאומי בפתח תקוה. החדשות המעודדות כרגע הן שהוא שוחרר אתמול (רביעי) לביתו מבית החולים.
1 צפייה בגלריה
האירוע בסניף הביטוח הלאומי פתח תקוה
האירוע בסניף הביטוח הלאומי פתח תקוה
האירוע בסניף הביטוח הלאומי פתח תקוה
(צילום: דוברות הצלה פתח תקוה)
כזכור, ביום שלישי בשעות הבוקר, הגיע תושב ראש העין לסניף הביטוח הלאומי ברחוב רוטשילד בפתח תקוה כשעל גופו חומר דליק והצית את עצמו. למרבה המזל תוך זמן קצר הצליחו המאבטחים במקום לכבות את האש, והאיש פונה לבית החולים בילינסון במצב קל.
לאחר ששוחרר לביתו הוא מספר את גרסתו לנסיבות שהובילו אותו לביצוע המעשה שהיה עלול להסתיים בטרגדיה.
"הייתה לי ועדה בשנת 2018 ושם קבעו לי אחוזי נכות ו-100 אחוז אובדן כושר עבודה", טוען האיש. "אלא שמאז חלה החמרה במצב שלי. אני סובל מבעיות בדרכי הנשימה, חוסר שיווי משקל ועוד כשאני נאלץ ללכת בעזרת מקל, אחרת אפול.
האיש ממשיך לספר את גרסתו לאירועים וטוען את הדברים הבאים: "ב-2019 הייתה לי ועדה נוספת ובכל פעם אני מביא להם מסמכים רפואיים אך הם לא מסתפקים בכך. אמרו לי שאני לא זכאי לשירותים מיוחדים, אז ביקשתי להעלות את אחוזי הנכות ובהתאם לכך את הקצבה שאני מקבל. אז אומרים שאני יכול לערער. מה שקורה זה שאני מערער, מזמינים אותי לוועדה ושוב דוחים אותי. פעם תלך לפה, פעם תלך לשם. אני מרגיש שמתעמרים בי".
קראו גם:
מה הוביל אותך למעשה לצעד בו נקטת?
"הייאוש, העצבים. שלבן אדם אין את כל התרופות שהוא צריך, שהוא מחכה לתשובות ולא מקבל, בסופו של דבר הוא מתייאש ואומר 'די, הגיעו מים עד נפש'. אין לי כוח כבר, אני אעשה מה שאני חושב וזהו".
מה הייתה המטרה שלך במעשה הזה?
"בסיטואציה כזו אתה לא יודע מה יקרה, ואתה אומר יהיה מה שיהיה. הייתי כמו לפיד ושפכו עליי מים. המזל שלי שעצרו את זה בזמן ונשארתי חי".
מה אתה מצפה שיקרה כרגע?
"אני לא יודע מה לומר. אני יודע דבר אחד - יש לי מסמכים רפואיים שמעידים על החמרה במצב שלי. שהם יעשו את החשבונות שלהם. לא יודע מה יחליטו".
הם פנו אליך מאז?
"כן, שאלו אותי מה שלומי ושהעניין שלי נמצא בטיפול וזה הכל. אני כבר לא מאמין בכלום. רק באלוהים".
מעיריית ראש העין נמסר: לא ניתן להגיב בנושא מפאת צנעת הפרט.
פנינו לדוברות הביטוח הלאומי לצורך קבלת תגובה לטענות המועלות בכתבה, אולם היא טרם התקבלה. כאשר תגיע התגובה נפרסמה.
פורסם לראשונה: 10:52, 21.10.21