אגף שפ"ע בעירייה הנו אחת המחלקות החשובות ביותר ברשות המקומית, והוא אמון על תחזוקת העיר וניקיונה. משבר פנימי בתוך אגף זה עשוי להשליך על איכות חייהם של תושבי העיר כולה. האם משבר כזה קיים? מייל שנשלח על ידי סגן ראש העירייה וראש האגף, צדוק בן משה, שעות ספורות לפני כניסת חג הפסח, לבכירי העירייה, מעורר דאגה.
1 צפייה בגלריה
צדוק בן משה, מעיין אמודאי
צדוק בן משה, מעיין אמודאי
צדוק בן משה, מעיין אמודאי
(צילום: גיל לרנר, דוברות עיריית פתח תקוה)
במכתב ששלח, ביקר בן משה את התנהלות מנהל המינהל, מעיין אמודאי, וכן את מצב הניקיון בעיר לפני חג הפסח ("העיר בכאוס, עשבייה בכל מקום, ערימות אשפה מטורפות, הרחובות בלאגן שלם.."). בנוסף, טען במייל להתעמרות בעובדים.
מעיין אמודאי, מונה לתפקיד מנהל המינהל בחודש נובמבר 2020, כאשר קודם לכן שימש כדובר העירייה. במייל החריג שכתב בן משה נכתב, בין היתר, כי: "השנה האחרונה הייתה קשה מאוד, שנה של אווירה עכורה אותה השרה מנהל המינהל - התעמרות והרס מוחלט של רוח הצוות. אני שומע זאת מרוב העובדים, כל יום נתקל במקרה כזה או אחר".
קראו גם:
במכתבו ציין בן משה מקרים שסופרו לו על ידי עובדים, המעידים לטענתו על התעמרות, והוסיף תיאורים שונים לגבי מה שהגדיר כהתנהלות בעייתית כלפי עובדים מצד אמודאי.
בהמשך מכתבו התייחס ראש האגף גם לפן המקצועי, וטען כי למנהל המינהל "אין מושג בנושא שפ"ע, המון החלטות שנויות במחלוקת, המון טעויות, ולפני החג זה נראה בשטח... לפני שהגיע לתפקיד, אגף התברואה עבד ללא דופי. העיר הייתה נקייה לפני החג באופן קבוע, ערימות הוצאו אך ורק בימי הוצאה, בערב החג הסתיימה העבודה בשעה 12. השנה, העיר בכאוס, עשבייה בכל מקום, ערימות אשפה מטורפות, הרחובות בלגאן שלם, החלטות הזויות הנוגדות כל דעה או ניסיון אחר...".
ראש העירייה, רמי גרינברג, ניסה להוריד את גובה הלהבות בין השניים, וענה במייל משלו, בו כתב: "כל נושא שרוצים לדון בו באמת אז הדרך בישיבה משותפת ב-6 עיניים או יותר. אין צורך בתפוצות נאטו שגם הן מעכירות את האווירה...מבקש מאף אחד לא להגיב מעבר, ואם יש באמת רצון לבדוק, מוזמנים לתאם אצלי פגישה עניינית ומקצועית ונלבן את הסוגיות".
יש לציין כי המייל שפרסם צדוק בן משה, כמו גם הגעת צוותי ניקיון של העירייה ומנהל המינהל בעצמו לשכונת הדר גנים, שעות ספורות לפני כניסת החג והשבת, הגיעו לאחר פוסטים שונים וסרטונים שהועלו ברשת החברתית, ביניהם גם של פעיל הציבור, ירון קדושים, שטענו ללכלוך רב ברחובות השכונה בערב החג. אחד מתושבי השכונה אף מספר כי במהלך ביקורו של אמדואי ברחובות הדר גנים הוא פגש בקדושים והשניים נקלעו לעימות מילולי.
טענות אלה היוו המשך לטענות שהושמעו כשבוע לפני כן מצד תושבים בשכונה ביניהם חבר מועצת העיר ישראל פרידמן על פסולת שנמצאת ברחובות, בין היתר כתוצאה מצמצום ימי הוצאת הגזם בניגוד לשנים עברו.
מדוברות העירייה נמסר בתגובה: "בדומה להתייחסות של ראש העירייה בנושא, מדובר במחלוקת בין ראש מינהל שפ"ע למנהל המנהל שמהותה מתבססת על עדכון בענייני עבודה. הדבר ילובן לאחר החג. מעבר לזה, אין לנו עניין להיכנס לרכילויות בתוך מינהל שפ"ע, שכן, ניקיון העיר והעובדה כי המינהל מתפקד באופן מצויין למען תושבי העיר - זה מה שחשוב. השיפור בניקיון העיר מוכח בשנים האחרונות וזאת בשל העובדה כי הנושא הושם בראש סדר העדיפויות העירוני ומנוהל באופן אישי ע"י ראש העירייה".
עוד הוסיפו בעירייה כי, "מעיין אמודאי נכח בשטח עם הצוותים, עד ממש לפני כניסת החג. מנהל המינהל עמל סביב השעון, למען ולרווחת התושבים".
לעדכונים - חדשות פתח תקוה