הארנונה בפתח תקוה תעלה או לא? למרות הצהרות העירייה כי הארנונה לא תעלה בשיעור העדכון האוטומטי של משרד הפנים (1.37 אחוזים), הופתעו חברי המועצה לגלות כי בספר התקציב שהובא לאישורם, נכתב כי חיוב הארנונה כן יעלה בסופו של דבר.
2 צפייה בגלריה
ארנונה
ארנונה
הארנונה תעלה?
(צילום: mynet)
בעירייה טוענים: "הבקשה להפחתת שיעור הארנונה נמצאת בהליכי אישור..גזברות העירייה תוסיף הבהרה בספר התקציב".
כאמור, בימים האחרונים פרסמה העירייה את התקציב הצפוי לשנת 2023 שיעמוד על 2,370,837,000 שקל. כמו כן צוין על ידה וכן בהודעות שהפיץ ראש העירייה כי "הוחלט שלא להעלות את הארנונה ב-1.37 אחוזים כפי שהמדינה ביקשה לעשות".
אלא שחברי המועצה, שקיבלו לידיהם את ספר התקציב לפני אישורו בישיבת המועצה הקרובה, הופתעו לגלות כי בפרק העוסק בתקציב ההכנסות, נכתב "חיוב הארנונה עודכן על פי הנחיית משרד הפנים בשיעור 1.37 אחוזים".
עו"ד אורי אהד, יו"ר האופוזיציה וסיעת הביצועיסטים' אמר למיינט פתח תקוה: "ככה נראים יריקה בפרצוף ושקר גס. גרינברג ממשיך לזלזל בתושבים, מספר להם שהוא הוריד את הארנונה אבל בספר התקציב כתוב, שחור על גבי לבן, שחיוב הארנונה עלה בדיוק בשיעור שנטען כי לא עלה".

2 צפייה בגלריה
מתוך ספר התקציב
מתוך ספר התקציב
מתוך ספר התקציב
(צילום: מתוך ספר התקציב)

גם חבר המועצה, הרב ישראל פרידמן, התרעם על הסתירה הנראית בדברים ואמר כי "על פניו מצטיירת תמונה לפיה שוב אין קשר בין ההתרברבות בתקשורת ובקבוצות הווטסאפ לבין המציאות. רמי גרינברג מדבר כבר ארבע שנים על הורדת הארנונה והגדלת סל השירותים לציבור, אך בפועל, שני הדברים לא קורים.
"בישיבת המועצה לאישור התקציב אנסה לדרוש תשובות ברורות האם הארנונה עולה או יורדת, אך מנסיוני, חוץ מדברי רהב והאדרה עצמית לא נקבל תשובה ברורה".
קראו גם:

מעיריית פתח תקוה נמסר בתגובה: "העירייה הגישה למשרד הפנים בקשה להפחתת שיעור הארנונה בעדכון שנקבע ע"י המדינה. כך, שבסופו של דבר יופחת הסכום הכספי ב-1.37%. הבקשה נמצאת בהליכי אישור והיא צפויה להתקבל ברמת סבירות גבוהה לאחר כינון הממשלה, ובפרט לאור מדניות השר המיועד. על כל פנים, גזברות העירייה תוסיף הבהרה בספר התקציב אשר תציין כי העדכון האוטומטי, כפי שמבקשת המדינה, לא יחול על מגורים".