הבוקר (ראשון) יחלו ויקטוריה קובטקו וקטרינה קירליוק, שתי הסייעות מהגן "גן עדן" בפתח תקוה שהורשעו בריבוי סעיפי תקיפה של 8 פעוטות, לרצות את עונשי המאסר שנגזרו עליהן. קובטקו תחל לרצות 12 חודשים וקירליוק 10 חודשים.
1 צפייה בגלריה
מתייצבת למאסר
מתייצבת למאסר
מתייצבת למאסר
(צילום: פרטי)
הפרשה התפוצצה במרץ 2018. שאחד האבות הגיע לגן והודיע להורים כי הגיש תלונה במשטרה על כך שהבת שלו עברה התעללות. בעל הגן הזמין משטרה על מנת לפנות את האב, וטען כי אין אמת בדברים.
לאחר תחקור של האב ובאישור קצין בכיר, המשטרה לקחה את המצלמות וכבר באותו, היום בזמן פעילות הגן, נעצרו 3 נשות הצוות.
ב 12.11.2020 השופט דרור קלייטמן גזר את דינן בביהמ"ש השלום בפתח תקווה, עליו הגישו השתיים ערעור שנדחה ב- 13.6.2021 תוך הנחיה כי ב 1.8 עליהן להתחיל לרצות את עונשן. השלישית החלה לרצות עבודות שירות.
אתן פניהן הבוקר (ראשון) קיבל האב מאיר, שבתו הייתה בגן והופיעה גם בכתב האישום, ואמר: "לאחר 3 שנים של עינוי דין היום יש סגירת מעגל. כמובן זה לא משנה את מה שהן עשו ואנחנו עדיין מתמודדים עם המעשים שלהן אבל לפחות הן ישבו מאחורי סורג ובריח. ברור לי שאם זה היה קורה היום העונש היה חמור יותר בשל התקדים ענישה של כרמל מעודה אך אני שמח לפחות שהחלה החמרת הענישה ושבקרוב כל המתעללות ישבו ביחד בנווה תרצה".
יוסי חברה, מנכל עמותת צדק לילדים- מטה המאבק נגד התעללות בגיל הרך מסר: "מטה המאבק מברך על עוד שתי מורשעות בתקיפה של חסרי ישע שמורחקות מהחברה. לצערנו העונש כאן מגוחך והצדק לילדים שנפגעו לקח 3 שנים מייאשות עבור ההורים. אני שמח שביהמ"ש המחוזי דחה את ערעורן והיום המשפחות זוכות לסגירת מעגל.
ברור לי שאם היינו מקימים את המטה לפני 3 שנים העונש היה חמור יותר אך לפחות אנחנו כבר בדרך הנכונה עם גזר הדין התקדימי של כרמל מעודה, ובקרוב היא תצטרף אליהן לנווה תרצה".
לעדכונים - חדשות פתח תקוה