אתמול (שלישי) סמוך לשעה 22:00 הגיעו ניידות משטרה לסניף תנועת "עזרא" בשכונת הדר גנים בפתח תקוה, בעקבות תלונות על רעש. הורים לחניכים טוענים שהשוטרים הפעילו כוח בלתי ראוי כלפי ילדיהם, שרובם קטינים. לדברי ההורים ותנועת הנוער הניידות הגיעו, "חרף העובדה שהפעילות בסניף הייתה על פי הוראות העירייה והחוק".
1 צפייה בגלריה
השוטרים הוזעקו לסניף התנועה בהדר גנים
השוטרים הוזעקו לסניף התנועה בהדר גנים
השוטרים הוזעקו לסניף התנועה בהדר גנים
(צילום: פרטי)
עיקר טענות ההורים נוגעות לאחת השוטרות שנכחה באירוע. "השוטרים הגיעו כדי לפנות את הסניף, ופתאום אחת מהם התנפלה על הבת שלי, הטיחה אותה לגדר ואמרה שתעכב אותה", מספרת אחת האמהות ומוסיפה: "בין לבין היא גם ביקשה ממנה תעודה מזהה למרות שהיא בכלל בת 14".
מה גרם לשוטרת לפנות דווקא לבת שלך?
"אני לא יודעת. לפי סרטונים שיש לנו, ההורים, ולפי מה שהבת שלי סיפרה, כולם ניסו להסביר לשוטרים שעדיין מוקדם כדי להתפנות משם. השוטרת פעלה כך אולי כי הבת שלי ניסתה להיכנס למבנה, ולקחת את הטלפון שלה. אני לא יודעת איך משם זה הגיע למצב שהיא מתנהגת כלפיה באלימות. הילדים לא דיברו בצורה לא יפה ובוודאי שלא פעלו באלימות כלפי השוטרים".
איך האירוע הסתיים?
"הגיע לשם אחד האבות, שלף את הילדה, והחזיר אותה הביתה. היא בכתה נורא, הייתה מפוחדת ולאחר מכן לא ישנה כל הלילה. כמובן שגם לבית הספר לא יכלה ללכת. אני בעצמי, הייתי בשוק, המומה ובהלם ששוטרת מגיעה למצב שהיא מרימה יד על קטינה, זה הזוי מבחינתי".
מה את מתכוונת לעשות?
"לפי מה שהבנתי, הוגשה תלונה מטעם הסניף, וגם אני אגיש תלונה במח"ש. יש משהו לא תקין בהתנהגות של המשטרה. עם כל הכבוד למשטרת ישראל, יש דברים שצריך לנהוג בהם באופן שקול, הם לא הגיעו לקסבה של שכם. אלימות מבחינתי זה קו אדום. אף מבוגר לא יכול בסמכות לנהוג באלימות כלפי קטין, זה אבסורד".

צפו באירוע שהתרחש בסניף התנועה >>>
תיעוד האירוע בסניף תנועת "עזרא" בפתח תקוה
(צילום: פרטי)

מתנועת "עזרא" נמסר בתגובה: "אמש (שלישי) בשעות הערב, במהלך ההכנות לשבת הארגון הוזמנו מספר ניידות משטרה לסניף הדר גנים של התנועה בשל תלונה על רעש, חרף העובדה שהפעילות בסניף היתה על פי הוראות העירייה והחוק. לאחר בירור מול מרכז הסניף, התברר לנו שהופעלה אלימות כלפי מספר חניכים, כשאחת החניכות אף ננעלה על ידי שוטרת באחד המבנים בסניף.
"אנחנו מכבדים את החוק ואת משטרת ישראל, ויחד עם זאת נראה לא סביר ששוטרת תבצע דבר שכזה. הנהלת התנועה עודכנה מיד לאחר המקרה, לאחריו נוצר קשר מול מפקד משטרת פתח תקוה, שמטפל באופן אישי בנושא במטרה לברר עד הסוף את פרטיו.
הנהלת התנועה נמצאת בקשר מול משפחתה של החניכה, יחד עם מרכז הסניף. אנחנו מטפלים גם בחניכים שחווים טראומה מאז המקרה. כמו כן אנחנו עושים את המאמצים כדי להבהיר לחניכים ולצוות הסניף שיש לשמור על כבודם של השכנים גם כשמדובר בפעילות חודש ארגון בה ההתלהבות וההתרגשות ניכרים אצל כולם".
מדוברות עיריית פתח תקוה נמסר: "עיריית פתח תקוה קידמה את הקמת המבנה החדש עבור סניף עזרא הדר גנים אשר ירחיק את פעילות הסניף מבתי התושבים שגרים באזור. לצד הפתרון למפגע הרעש, מדובר בפרויקט נצרך לו התושבים מחכים שנים רבות, והוא יאפשר את פעילות הסניף ממבנה בטוח ותיקני. בנוסף, לקראת מסירת המבנה בימים הקרובים, ראש העיר ערך במקום סיור עם גורמי המקצוע כדי לבחון פתרונות אקוסטיים נוספים.
"יצוין כי מדובר בסניף הגדול בארץ, המכיל כ-1000 חניכים, ובימים אלו מתקיימות הפעילויות לקראת שבת ארגון. לכן, מטבע הדברים, הפעילות בימים אלו משמעותית יותר ולמרות זאת העירייה פועלת מול ראשי התנועה כדי למתן את ההפרעה לתושבים ככל שניתן.
"בהמשך לאמור לעיל, גורמי הרשות עודכנו בדבר הסיור המשטרתי שהיה במקום, הגיעו במהירות לסניף ופעלו מול גורמי המשטרה באותו הערב. גורמי הרשות ביקשו ממשטרת פ"ת הבהרות על אופן הטיפול באירוע ועודכנו ע"י הפיקוד הבכיר שהנושא יטופל מול השוטרת. בנוסף, העירייה תכנס מפגש עם מדרכי התנועה, בו ישתתפו גורמי המקצוע ברשות והגורמים מטעם משטרת פתח תקוה".
מהמשטרה נמסר בתגובה: "בעקבות אירוע הקמת רעש שלווה באירוע חשש לחיי אדם, הגיעו שוטרים לסניף תנועת נוער בפ"ת. אחת הנערות שהייתה במקום עוכבה ע"י השוטרת לצורך זיהוי. משניסתה להתרחק מהמקום, הוכנסה הנערה ביחד עם השוטרת לחדר במקום ושם הוסבר לה משמעות מעשיה והסיבה בגינה עוכבה. משטרת ישראל תמשיך להקפיד על האיזון הראוי בין צרכי הפרט והקבוצה. עם זאת, הנושא יתוחקר ויטופל בהתאם".