זה לא כל כך נעים לראות גן סגור: ילדי גן העמקים בפתח תקוה הגיעו לגן נעול הבוקר (ראשון) וההורים זועמים. "לא מספיק שהודיעו לנו שהגן צפוי להיסגר בשעה שלוש וחצי, אז גם בבוקר יש בעיות?".
2 צפייה בגלריה
הגן בשכונת נווה גן בפתח תקוה
הגן בשכונת נווה גן בפתח תקוה
הגן בשכונת נווה גן בפתח תקוה
(צילום: באדיבות ההורים)

"הורים וילדים עומדים למעלה משעה וחצי בכניסה לגן העמקים בנווה גן, ואין שום תגובה לגבי מתי תגיע סייעת לפתוח את הגן", סיפרה אמא לילד בגן הבוקר. לדבריה, "אנחנו שבועיים אחרי פתיחת שנת הלימודים ועדיין לא מצאו סייעות לגנים. במיוחד של אלו של החינוך המיוחד. זה לא יכול להימשך ככה. זה פוגע בילדים שלנו וגם בנו ההורים שצריכים לצאת לעבודה.
"זה עובר כל גבול. יש גבול לכמה ההורים יכולים להכיל. בהתחלה הגננת התחלפה והביאו לה מחליפה ועודכנו על זה בתחילת שנה, אבל אז גם הסייעת יצאה לחופשת לידה אבל לא מצאו מחליפה. אנחנו מיואשים. זה פוגע לנו בילדים שצריכים תחושת בטחון ולא שיחליפו לנו צוות כל שני וחמישי".
"התירוץ הקבוע שאין כוח אדם נמאס עלינו", מספרת אמא נוספת שלקחה את בנה איתה חזרה הביתה. לדבריה, "איפה תחושת הביטחון שלנו כהורים להשאיר ככה את הילדים שלנו בגן?".
הורה נוסף חושף כי מדובר בעיניו בזלזול בהורים שלא מקבלים פתרון קבע למצב. "בגן העמקים אין סייעת. נקודה. לא מצאו ממלאת מקום אז הבוקר והגענו לשער נעול. ככה מתחילה שנה. לא מספיק שאנשים צריכים לצאת מוקדם מהעבודה בשעה שלוש כי אין צהרון, אז גם בבקרים יש בעיות? אנחנו הגענו עם הילד בדרך לעבודה, אבל נודיע על עוד יום חופש ללא תשלום, מאחר שאנחנו מחכים מהשעה 7:30 בבוקר עד עכשיו ולצאת לעבודה שעה נסיעה לכל כיוון עם פקקים, כבר אין טעם".

2 צפייה בגלריה
ילדה ילדים גן ילדים - תמונת פייסבוק
ילדה ילדים גן ילדים - תמונת פייסבוק
הילדים נותרו בחוץ
(צילום המחשה: shutterstock)

קראו גם:

עוד הוא טוען כי ההורים הודיעו שקיים בגן חוסר בסייעת מתחילת השנה אבל הם לא מקבלים מענה. "זה לא מקובל ולא הוגן לא כלפי הילדים ולא כלפי ההורים שלהם שלא קיבלו הודעה על כך שהגן לא ייפתח הבוקר. איפה העירייה לדאוג לממלאת מקום אם ידוע שיש בעיה?", הוא אומר בתסכול. "כרגע אנחנו עם הילדים מחכים ללא צפי בכלל מתי הגן יפתח".
מדוברות העירייה נמסר בתגובה: "גן העמקים פתוח ונשלחה אשת צוות נוספת למילוי מקום. על כל פנים, עיריית פתח תקוה, בדומה לשאר הרשויות בישראל, מתמודדת מול חוסר באנשי צוות, ובשונה מרשויות אחרות, העירייה מפעילה מערך סייעות הרבה מעבר לתקינה המחייבת, כאשר הצוות הקבוע קיים בכל הגנים. המדיניות בפתח תקוה היא להפוך עולמות כדי שיהיה אפשר לפתוח גם את הגנים במחסור ואף לעשות הכל כדי לשבץ סייעות גם במקום גננות מחסירות, ואנו פועלים לגיוס כוח אדם נוסף כל העת".