לפני כשבוע וחצי, התמוטט יגאל פיסצקי בן ה- 81 מפתח תקווה במהלך אימון ואיבד את הכרתו. מאמן הכושר תום ופקיד הקבלה יפתח מיהרו לחייג למוקד 101 של מד״א על מנת להזעיק אמבולנס וקיבלו הדרכה טלפונית על מנת לבצע פעולות החייאה ברגעים הראשונים עד להגעת צוות מד"א.
1 צפייה בגלריה
יגאל והחובשים שהצילו את חייו
יגאל והחובשים שהצילו את חייו
יגאל והחובשים שהצילו את חייו
(צילום: דוברות מד"א)
קראו גם:
חובש בכיר במד״א חנינה סיידל שהגיע למקום עם אופנוע מד"א, המשיך יחד עם החובש משה נדב בפעולות החייאה, שכללו מתן מכות חשמל באמצעות המפעם (דפיברילטור). כעבור מספר דקות שב ליבו של פיסצקי לפעום וצוות הטיפול נמרץ פינה אותו לבית החולים בילינסון, שם הוכנס ישירות לחדר הצנתורים. להפתעת הרופאים, לאחר מספר שעות יגאל התאושש והתעורר.
אתמול (שני) חזר למועדון הכושר שבו התמוטט ופגש לראשונה את צוות מד"א והמאמנים שהצילו את חייו.
"אתם מלאכים. בזכותכם אני מחבק ולוחץ את ידכם עכשיו", אמר פיסצקי במפגש. "אני לא זוכר את האירוע, אבל כשהתעוררתי בבית החולים, הילדים שלי סיפרו לי מה עשיתם והראו לי תמונות. אין לי מילים להודות לכם על מה שעשיתם בשבילי ובשביל המשפחה שלי".
(צילום: דוברות מד"א)
החובשים חנינה סיידל, חובש רפואת חירום משה נדב ובנו דביר נדב סיפרו: ״אנחנו שמחים שהייתה לנו הזכות להציל חיים, זו באמת זכות גדולה. כשהגענו ראינו אותך שכוב על הרצפה בלי דופק, ולא נושם. המשכנו את פעולות החייאה של המדריכים וחיברנו במהירות את מכשיר המפעם (דפיברילטור). בתוך שניות ספורות הוא איבחן את הפרעת הקצב ונתן שוק חשמלי. עשינו הכל כדי שאתה תגיע במצב הכי טוב שאפשר לבית החולים. מדהים לראות אותך בריא ועומד על הרגליים. אנחנו כל כך מתרגשים להיות פה".
כל העדכונים - חדשות פתח תקוה