הורי גן 'עין גדי' שברחוב מבצע דקל בנוה גן כועסים. הסיבה לטענתם: המבנה שבו לומדים ילדיהם משמש כבית כנסת בחגים ובסופי שבוע ולאור מספר המאומתים הגבוה עדיין ברחבי העיר מדובר בסכנה בריאותית. "גן הילדים הפך להיות הפקר", ציין אחד האבות.
1 צפייה בגלריה
גן עין גדי בנוה גן. גם בית כנסת
גן עין גדי בנוה גן. גם בית כנסת
גן עין גדי בנוה גן. גם בית כנסת
(צילום: עו"ד חזי כהן)
כאמור, מדובר בגן עירייה שבשבע השנים האחרונות משמש בסופי שבוע וחגים כבית כנסת אותו פוקדים תושבי השכונה. לקראת יום כיפור, אף הופצה הזמנה בקבוצות הווטסאפ לציבור הרחב להרצאה של הרב מרדכי איפרגן שתיערך מחר (יום ג') בבית הכנסת.
אלא שמאחר ונגיף הקורונה רחוק מלהיעלם ממחוזותינו, טוענים הורי הגן כי אין זה אחראי לאפשר שימוש במבנה למטרות אחרות ובעיקרן לבית כנסת. "זה מצב נורא, אנחנו חוששים בעיקר מכל הקשור לנושא הקורונה", אומר עורך הדין חזי כהן, אב מהגן.
תסביר.
"לא יכול להיות שאני לא אוכל להיכנס לגן של הילד שלי אבל בסופי שבוע מכניסים לשם אינספור אנשים זרים בלי שום פיקוח על תו ירוק או על מה שנעשה. בית הכנסת פשוט מפוצץ אנשים, ומגיעים ילדים שמשחקים במתקנים של הגן, יוצאים לחצר והופכים את ארגז החול".
קראו גם:
נוסף לנושא הקורונה, טוענים ההורים כי הדבר מהווה סכנת חיים עבור ילדים הסובלים מאלרגיות שונות. "אסור לנו לשלוח את הילדים עם שום מזון לגן, ואם הילדים אוכלים בבית לפני שהם מגיעים, מבקשים מאיתנו לשטוף להם פנים וידיים כדי למנוע מאותם ילדים אלרגיים להיחשף לשאריות מזון", אומר כהן.
כיצד אתם פועלים כרגע?
"ביקשנו שיוציאו את הבית כנסת או שיעבירו למבנה אחר , אבל פשוט מתעלמים מאיתנו. לפני ראש השנה פניתי למנהלת האגף לגני ילדים, מיכל אונגר, אך היא לא נתנה תשובות ענייניות וטענה שחידשו חוזה לבית הכנסת כדי שיוכלו להמשיך ולהשתמש בגן. גם רמי גרינברג לא התייחס לפוסט בנושא. נמשיך לפנות לעירייה ולרשויות בבקשה למצוא הסדר חלופי. אני שוקל לפנות גם למשרד החינוך ומשרד הבריאות כי בסופו של דבר זה גם עניין שלהם מעבר לרמה העירונית".
מדוברות העירייה נמסר: "בשל צורך אמיתי שקיים בשכונה, הגן המדובר משמש מספר מתפללים יחסית מצומצם ב-7 השנים האחרונות מידי סופ"ש ובחגים. המתפללים שוכרים שרותי ניקיון בסיום השימוש במבנה ומקפידים על ניקיונו. בנוסף, המתפללים התבקשו ע"י גבאי בית הכנסת שלא להכניס לתחומי הגן מזון ולאחרונה גם להימנע מלהכניס ילדים.
"כמו כן במהלך תקופת החגים המתפללים לא משתמשים במבנה עצמו אלא מקיימים מניינים במרחב הפתוח בהתאם לכמות המשתתפים. יודגש כי המקום, כאמור, משמש את תושבי השכונה בלבד כאשר חלק מהמתפללים הם הורים לילדים בגן המדובר. כפי שהוסבר לגננת, ככל שיעלו מקרים נקודתיים יש לעדכן את הגורמים הרלוונטיים בעירייה והנושא יטופל בהתאם".
כל העדכונים - חדשות פתח תקוה