זמני כניסת ויציאת שבת

זמני כניסת ויציאת שבת בפתח תקוה: השבת של ה-13 ביולי בפתח תקוה, ז' בתמוז התשפ"ד, תיכנס ביום שישי בשעה 19:26 ותצא למחרת בשעה 20:30. השבוע אנו קוראים את פרשת: חקת. לזכות אביתר בן גליה (דוד).

"וראו כל העדה כי גוע אהרון ויבכו את אהרון 30 יום כל בית ישראל" (פרק כ, פסוק כ"ט)ֿ

אהרון הכהן, אחיו הגדול של משה רבנו, היה משכין שלום מאין כמוהו. אם היה שמוע על מריבה בין בני זוג, היה הולך להשכין שלום ביניהם, אם היה רואה 2 יהודים רבים, היה משדל אותם למחול זה לזה ולהשלים. בכל ההיסטוריה היהודית נחשב אהרון הכהן כמשכין שלום הגדול ביותר ולכן כשהוא נפטר כל העם בוכה, כי מי ישכין שלום ביניהם מעתה והלאה?
יהודי אחד הגיע לפני הרב וסיפר לו בצער על הבעיות בשלום הבית שמתעוררות אצלו חדשים לבקרים, כך מובא בספרו של הרב יצחק זילברשטיין, 'טובך יביעו'. לאחר בירור קצר הבין כי הרב כי האיש אינו נוהג כבוד ברעייתו וגורם לה לביזיונות. ביקש הרב לספר לו סיפור.
"מעשה בעשיר גדול, המתגורר בוילה ענקית ויפה באזור גוש דן, ששלח את אביו הקשיש לבית זקנים. שאל אותו הרב: 'מדוע לא תכניס את אביך לביתך הגדול?' השיב לו העשיר: 'הקב"ה נתן לי בית גדול ומפואר. אני אכניס לבית הזה את כולם, חוץ - מאבא שלי. אבא לי פגע תמיד באמא שלנו ולא כיבד אותה כראוי, ולכן לא מגיע לו שאכניס אותו לביתי'.
"דע לך", סיים הרב את סיפורו, "שאם לא תכבד את אשתך ילדיך יזכרו זאת לנצח ואולי, בבוא היום כשתזדקק לילדים, הם יסרבו לעזור לך וירחיקו אותך מהם. כדאי לך כבר עכשיו לכבד את אשתך ולתת לה את מלוא הכבוד הראוי לה".
השבוע במסגרת 'קבלה לשבוע' אחד בלבד, נקבל על עצמנו ללתת כבוד לאישה. תנו כבוד לאישה שלכם. ובע"ה זכות הקבלה הטובה הזו תעמוד ל אביתר בן גליה (דוד) והוא ישוב הביתה במהרה. שבת שלום.