חוקרי היחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה) בלהב 433 עיכבו הבוקר (שני) לחקירה ראש עירייה מאזור המרכז יחד עם שלושה ממקורביו המעורבים, על פי החשד, בביצוע עבירות של מרמה והפרת אמונים, סחיטה באיומים, שימוש לרעה בכוח המשרה, מתן שוחד וקשירת קשר לביצוע פשע.
1 צפייה בגלריה
להב 433
להב 433
להב 433
(צילום: דנה קופל)
ביקור שנערך הבוקר (שני) במסדרונות העירייה, בעיר ששמה עדיין אסור לפרסום, מצביע לכאורה על עסקים כרגיל- עובדים ששוהים במשרדיהם, קבלת קהל כסדרה והתנהלות כללית על מי מנוחות. אחת מהעובדות ציינה אף כי "באנו לעבוד, אנחנו לא עוסקים בפוליטיקה".
אלא שמתחת לפני השטח הרוחות סוערות. "פתחתי הבוקר את הווטסאפ והייתי בהלם", סיפרה עובדת במערכת העירונית, והוסיפה: "השמועה פשטה כאש בשדה קוצים וכולם כאן מקווים שזה יגמר בלא כלום כי אנשים אוהבים אותו מאוד".
היו לכך סימנים מוקדמים או שזה הגיע כהפתעה?
"אותי זה הפתיע מאוד".
מקורב לאדם שהגיש בשנים האחרונות תלונה נגד ראש העירייה היה הרבה פחות מופתע, וסיפר כי, "המתלונן עבר תקופה מאוד לא קלה שכללה מערכת לחצים בלתי פוסקת מכל מיני גורמים בעיר, וגולת הכותרת זה הניסיון לפגוע בבני המשפחה וזה משהו שאי אפשר לספוג מבחינתו".
מהמשטרה נמסר כי החקירה החלה לפני כשנה בעקבות תלונה לפיה איש הציבור דרש את פיטוריהם מעבודה, או הרחקה מתפקיד של מתנגדיו, או של בני משפחתם, והציב זאת כתנאי להעברת תקציבים למוסדות המעסיקים אותם ומתוקצבים על ידי הרשות.
יחד עם ראש העירייה עוכבו לחקירה שלושה ממקורביו, החשודים כמי שפעלו בשליחותו, כדי לממש את רצונו וכוונותיו.
מהמשטרה נמסר כי: "משטרת ישראל תמשיך לפעול בכל מקום בו יעלה חשד לשחיתות ציבורית, הפוגעת בסדרי שלטון ותחקור במטרה לחשוף תהליכים פסולים, להגיע לחקר האמת ולמצות את הדין עם העבריינים".