תושבת פתח תקוה, בשנות השישים לחייה שעבדה כסייעת בגן ילדים בראש העין, הגישה לאחרונה תביעה בסך של עד 2.5 מיליון שקלים נגד עמותת "אופק מרכז למידה", בטענה כי במהלך עבודתה נתקלה באחד הכסאות שהונח לא כראוי וכתוצאה מכך נחבלה, סבלה משבר בקרסול ובהמשך נקבעו לה 19 אחוזי נכות.
1 צפייה בגלריה
גן ילדים
גן ילדים
גן ילדים
(צילום אילוסטרציה: shutterstock)
בתביעה, אותה הגישה האישה לפני מספר ימים באמצעות עורך דינה ארז כהן, נטען כי במהלך חודש דצמבר 2020, במהלך חופשת חג החנוכה הפעילו את הגן שתי סייעות חדשות שאינן עובדות במקום באופן קבוע, ואלו סדרו את הכיסאות בגן במרווח צר וחסמו את המעבר. בזמן שהתובעת הגיעה לגן בשעת הצהרים, וצעדה בתוכו, היא נתקלה בכיסא שהוצב באזור המעבר ונפלה לרצפה.
זמן קצר לאחר מכן הובהלה הסייעת באמבולנס לחדר המיון בבית החולים בילינסון, שם נמצא כי היא סובלת מכאבים וחבלות בקרסול ימין. בצילום שעברה, נמצא שבר ולכן בוצע קיבוע האזור בגבס. כ-10 ימים לאחר מכן עברה הסייעת ניתוח בהרדמה כללית לקיבוע השבר.
גם חודשים לאחר הפגיעה המשיכה האישה לסבול מכאבים שהקשו עליה בשגרת היום יום כמו למשל בעמידה ממושכת ובעלייה וירידה במדרגות.
קראו גם:
על פי כתב התביעה, המוסד לביטוח לאומי הכיר בתאונה כתאונת עבודה, ולכן התובעת עמדה בפני ועדות רפואיות אשר קבעו 30 אחוזי נכות זמנית ממרץ 2021 ועד אוקטובר 2021, והחל מה 1 בנובמבר אשתקד קבעה הועדה הרפואית 19 אחוזי נכות לצמיתות. .ב- 2 לחודש הנוכחי, נבדקה התובעת על ידי ד"ר צבי גורן – מומחה לכירורגיה אורטופדית, שקבע גם כן את אותם אחוזי נכות.
התובעת טוענת כי מאז התאונה היא נזקקת לטיפולים רפואיים וכן לקבלת עזרת צד ג' למילוי צרכיה הקיומיים היומיומיים, לשם ניהול ואחזקת משק ביתה וכן למילוי צרכי ריפויה ושיקומה.
כעת כאמור, תובעת הסייעת סכום של עד 2.5 מיליון שקלים בטענה כי העמותה לא נקטה באמצעי זהירות סבירים למניעת הסכנה, הנפילה, התאונה והנזקים, וכן לא הדריכה את הסייעות המחליפות שהיו באותה עת בגן כיצד לסדר את הכיסאות באופן בטוח שלא יהווה מכשול.
בכתב התביעה טוען עורך הדין ארז כהן כי: "המקרה המצער ארע כאשר סייעות חדשות הפעילו את הגן בשעות הבוקר במהלך חג החנוכה וסדרו את הכיסאות בצורה מסוכנת ולא כפי שהיה נהוג לסדר בכל יום. התובעת הגיעה לגן בשעות הצהריים ונתקלה בכיסא ונפלה. לו הכיסאות היו מסודרים באופן בטוח, היה נמנע האירוע המצער והתובעת לא הייתה נפצעת בצורה קשה כפי שנפצעה".
מעמותת אופק מרכז למידה נמסר כי הם טרם קיבלו את כתב התביעה ולכן אין באפשרותם להתייחס לדברים בשלב זה.
כל העדכונים - חדשות פתח תקוה